KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
GP UNGHERIA F1/2022 - VENERDI’ 29/07/2022

Jak duża jest przewaga Ferrari? Kłopoty Merca wróciły? Alfa podsumowuje treningi



Piątek na Hungaroring był bardzo spokojnym dniem i można go spokojnie nazwać ciszą przed burzą. Kto – na suchym torze (!) ma dobre tempo i kto mocno zaskoczył w treningach? Zapraszam na podsumowanie piątku przed GP Węgier z kolejnymi wypowiedziami Roberta Kubicy.

Wyniki

 

1. trening:

Wyniki 1 treningu GP Węgier 2022 f1

Skrót:

Wykorzystanie opon w 1. treningu

pony 1 trening hungaro

Czasy sektorów 1. treningu

sektory 1 trening

2. trening

Wyniki 2 treningu GP Wegier 2022 f1

Wykorzystanie opon w 2. treningu

opony hungaro 2 trening

Czasy sektorów 2. treningu

sektory 2 trening hungaro

Skrót

Różnice między mieszankami

Nie wiadomo, czy będzie to jutro przydatne, ale może być w niedzielę.

róznice opony pirelli 2022 wegry

Tempo kwalifikacyjne

Tak szacuje je f1.com:

symulacja tempa wyścigowego gp wegier 2022.jpg

Tempo wyścigowe

symulacja tempa wyścigowego GP Wegier 2022

Alfa podsumowuje

 

Valtteri Bottas jechał dziś tylko jeden trening, w którym pokonał 30 okrążeń i uzyskał 10. wynik (1:19.411).

„Miałem tylko drugi trening by poczuć samochód i poprawki w nim wprowadzone na tę rundę. Myślę, że zrobiliśmy krok naprzód jeżeli chodzi o przyczepność, zmierzamy w dobrym kierunku. Środek stawki jest blisko siebie jak zawsze więc każda mała poprawa daje ci przewagę. Wiem, że mam duże rezerwy w swojej jeździe więc jestem usatysfakcjonowany tym, co dziś zrobiliśmy, nie był to zły start weekendu. Jutro będzie zupełnie inny dzień jeżeli chodzi o warunki, ale wykonaliśmy dziś pracę by przygotować się do wszystkich ewentualności. Ogólnie balans samochodu nie był zły więc jesteśmy w dobrym miejscu przed niedzielą” – skomentował Fin.

Guanyu Zhou przejechał dziś łącznie 49 okrążeń. W drugim treningu był 12. po uzyskaniu czasu 1:19.605.

„Dzień przebiegł dość gładko. Zrobiliśmy krok naprzód popołudniu w porównaniu z 1. treningiem mimo że czeka nas jeszcze dużo pracy w nocy by przygotować się na sobotę. Mam nadzieję, że będziemy mieli lepsze osiągi w porównaniu do poprzedniego weekendu, ale chyba bezpiecznie będzie powiedzieć, że nie wyglądamy źle. W dzisiejszych trudnych warunkach nie mieliśmy takich problemów jak na Paul Ricard więc teraz czeka nas dostrajanie wszystkiego. Jak zwykle rywalizacja w środku stawki jest bardzo zacięta więc musimy złożyć naszą najlepszą formę by być w stanie zameldować się w Q2, które jest teraz naszym podstawowym celem” – mówił Chińczyk.

Robert Kubica przejechał najmniej okrążeń ze wszystkich zawodników w 1. treningu (19) i wykręcił czas 1:21.179.

„Zawsze jest dobrze i interesująco być w samochodzie, zawsze można się czegoś nauczyć. Jechałem drugi raz z rzędu po Francji i warunki na torze były inne, a do tego przeprowadzaliśmy pewne testy i odkryliśmy nowe rzeczy. Koniec końców myślę, że wykonaliśmy dziś dobrą pracę. Mieliśmy drobne poprawki w samochodzie więc jechałem spokojnie by uniknąć uszkodzeń, ale nadal miałem trochę frajdy. Wykonałem jeden przejazd na oponach twardych, a potem preszedłem na opony miękkie co nigdy nie jest łatwą zmianą, ale poszło dobrze” – powiedział Polak.

Więcej wypowiedzi Roberta po dzisiejszych jazdach prezentowałem tutaj.

Ode mnie

 

To był trzeci występ Roberta Kubicy w pierwszym treningu w tym sezonie – przedostatni i to być może nie tylko w tym roku. Na kolejny trzeba będzie pewnie poczekać kilka miesięcy.

Widziałem tytuły, które mówiły, że to był nieudany występ i patrząc tylko na wyniki, może się taki wydawać. Tym razem strata do Guanyu Zhou wyniosła 0,4 sekundy. Widać było, że Robert nie cisnął wczoraj, mając na uwadze nową podłogę w aucie. Najgorszą rzeczą dla niego byłoby uszkodzić ją lub zaliczyć przygody, które jeszcze bardziej opóźniłyby program, jaki przygotowała Alfa.

Pewnie, chcieli byśmy „glory lapa” i Kubicy przed Zhou, ale to nie w Alfie takie numery. Trzeba cieszyć się z w miarę gładkiej sesji Kubicy (dwukrotnie były problemy z załączeniem turbo) i słuchać jego wypowiedzi, w których mówi otwarcie, że jest zadowolony.

Aby dowiedzieć się, jaka będzie forma zespołów na Hungaroring, czasem wystarczy spojrzeć na ich formę w Monako. I dominacja Ferrari nie dziwi. Helmut Marko mówi, że ich przewaga jest przerażająca, że będzie ich bardzo trudno pokonać. Z pewnością Ferrari będzie mocne i Leclerc lub Sainz powinni sięgnąć po pole position, ale spodziewam się, że Red Bull będzie blisko.

Verstappen i Perez zazwyczaj ukrywają swoje tempo w piątek, a to, jak blisko był McLaren bardziej sugeruje mi, że Red Bull uprawia „sandbagging” niż że w Woking znaleźli coś magicznego.

Z pewnością Norris i Ricciardo będą bliżej, a McLaren będzie mocny, jak zazwyczaj na takich torach, ale myślę, że jutro Red Bull i Ferrari znów będą w swojej lidze.

Pytanie, na którym szczeblu rozgrywek zagra Mercedes. Dziś wyglądali bardzo słabo – podobnie jak w Monako. George Russell zgłaszał, że wróciło podskakiwanie, a czasy były bardzo słabe na tak krótkim torze. Jutro na pewno coś znajdą, ale to coś będzie oznaczało raczej maksymalnie przewodzenie środkowi stawki.

Tam może się dziać bo mocno wygląda nie tylko McLaren, ale również Alpine i… Aston, który zapowiada walkę o pierwszą dziesiątkę.

Nie spodziewam się łatwego weekendu dla Alfy, nawet biorąc pod uwagę nową podłogę. Piątkowe tempo było słabe.

Interesująca powinna być forma Haasa. Z jednej strony „białe Ferrari” powinno im zapewnić duży skok osiągów, ale raczej jest jakiś powód, dla którego ekipy nie decydują się na kopiowanie auta z Maranello. Może się okazać, że zapożyczona z Ferrari koncepcja sidepodów nie będzie spisywała się tak jak Haas się spodziewał i sprawi ona, że przystosowanie się do auta dla Magnussena i jego rozwijanie nie będzie łatwe. To wcale nie musi być łatwy weekend.

Dla AlphaTauri i Williamsa szykuje się kolejny weekend z cyklu „do zapomnienia”.

I trzeba mieć tylko nadzieję, że pogoda nie storpeduje jutrzejszego harmonogramu. A mają być ulewy.

Vlog

 

O występie Roberta Kubicy i treningach na Hungaroring mówiłem też we vlogu, zapraszam do wysłuchania.

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Tik Tok, LinkedIn i Twitch!

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi