KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Testy F1 w Bahrajnie

Harmonogram, transmisje, składy

blank
2022 Hungary Grand Prix 2022, Saturday - LAT Images

Ferrari z dubletem na tacy?



Choć czasem tymi słowami można zapeszyć, to trudno nie spodziewać się wiele po Grand Prix Węgier, biorąc pod uwagę pozycje startowe kierowców z mocnymi bolidami. Na co może być stać Russella i ile może odrobić Verstappen?

Wyniki

 

wyniki kwalifikacji gp wegier 2022 f1

Skrót

Czasy sektorów

We wszystkich najszybsze były Ferrari, ale pole position trafiło do Russella, który w ostatnim sektorze miał dopiero 7. wynik.



FY7X6zyXoAQcouf

Prędkości

Najszybszy w całych kwalifikacjach? Nicholas Latifi, który przecież jechał tylko w Q1, gdzie były najgorsze warunki. Williamsy postawiły na prędkości maksymalne w tej sesji i to im się prawie opłaciło.

Na dwóch ostatnich miejscach jeżeli chodzi o prędkości Alfy Romeo.

FY7XlRDWAAIBnpR

Ustawienie na starcie



prowizoryczne na starcie

Tempo wyścigowe

Tak wygląda jego symulacja po piątkowych treningach.

symulacja tempa wyścigowego GP Wegier 2022

Ode mnie

 

Bardzo cieszę się z pole position George Russella i to nie tylko dlatego, że dzięki niemu będziemy mieli sporo emocji w walce o zwycięstwo w GP Węgier. Oczywiście o ile George nie położy startu.

„Mr Saturday” zasługiwał tak równą walką z Lewisem Hamiltonem na to osiągnięcie. Po raz kolejny pokazał, że na pojedynczym okrążeniu jest jednym z najlepszych kierowców w stawce. Teraz jeszcze trzeba to przekonwertować na dobry wynik w wyścigu.



O ile Ferrari nie wyeliminuje samo siebie, to Russellowi będzie bardzo trudno osiągnąć w tym wyścigu więcej niż 3. miejsce, ale będzie ciekawie zobaczyć, jak broni się na Hungaroring przed Leclerciem czy Sainzem.

Ferrari ma dublet podany na tacy, a wobec takiego wyniku Verstappena, powinno postawić wszystko na Leclerca bo jest tu duża szansa na odrobienie solidnej porcji punktów.

Lando Norris powiedział, że George Russell skradł mu sporo chwały po wczorajszych kwalifikacjach i trudno się z tym nie zgodzić. Kierowca McLarena pojechał świetnie i widać, że ekipa z Woking jest mocna na Hungaro – również po wyniku Daniela Ricciardo, który znalazł się w Q3, tracąc oczywiście trochę do Norrisa.

Biorąc pod uwagę 5. i 6. miejsca kierowców Alpine i to, że za Fernando Alonso startuje Lewis Hamilton, można spodziewać się wielu emocji. Pytanie, jak szybko dosuszuje do nich Max Verstappen po jednym z najgorszych występów kwalifikacyjnych ostatnich lat. Oczywiście błąd jednostki napędowej to nie jego wina i kwestią otwartą jest, czy to jednorazowa sprawa czy większy problem, który może wpłynąć na wyścig.

Na Hungaroring trudno jest wyprzedzać, ale to tylko sprawia, że manewry Maxa będą ciekawsze, a strategia Red Bulla bardziej interesująca. On z pewnością sobie poradzi w normalnych warunkach i zdobędzie wysokie punkty.



Pytanie co z Perezem. Po pierwsze trzeba przyznać, że sytuacja z odebraniem mu czasu za rzekomy wyjazd poza tor była absurdalna bo tam nie było nawet blisko do podjęcia takiej decyzji. Nie pojmuję, jak można było ją podjąć. To, że potem przywrócono mu ten czas nie rehabilituje sędziów w pełni bo przecież zachwiana została pewność siebie kierowcy, wprowadzona została nerwowość, a Red Bull mógł być zmuszony do zmiany swojej strategii na Q2. Do takich sytuacji nie może dochodzić. Potem Perez tłumaczył się, że Magnussen go przyblokował. Fakt, że Duńczyk był blisko wierzchołka zakrętu i choć był on dostępny dla Pereza, to jednak musiał zachować większą ostrożność. Nie oszukujmy się jednak – biorąc pod uwagę maszynę, jaką dysponuje Sergio, to jego obowiązkiem w tych warunkach był awans do Q3. Sergio zalicza zniżkę formy, ale nie wszystko jest jego winą – zespół rozwija auto pod Verstappena, a i może być też coś w plotkach, że Perez jeździ już „legalnym” autem (bez uginającej się podłogi) i Red Bull sprawdza, jak rozwijać ten samochód właśnie na nim.

Przyzwoicie zaprezentowali się w Alfie, Haasy też mogą liczyć na punkty, choć nowe auto jeszcze rewolucji nie dało. Hungaroring jest jednak trudnym torem do przeprowadzania weryfikacji dużych poprawek.

W Astonie było lepiej niż poprzednio i mogą liczyć na tempo wyścigowe, choć w normalnych okolicznościach będzie im trudno o punkty.

Trwa dramat AlphaTauri, a zwłaszcza Pierra Gasly, który jest cieniem samego siebie i po raz kolejny przegrał z Tsunodą. Forma Francuza to jedna z większych zagadek tego sezonu.

Bez formy – i to zagadką nie jest – Williams i tylko szkoda ostatniego zakrętu Nicholasa Latifi bo jednak po wygranym 3. treningu, miło byłoby go zobaczyć w Q2.



I pozostaje liczyć na to, że realizator wreszcie wykona dobrą pracę – w przeciwieństwie do ostatnich rund – i będzie nam to dane zobaczyć.

Vlog

 

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 marca
godz. 08:55 – Trening F3
godz. 12:30 – FP1 F1
godz. 14:00 – Kwalifikacje F3
godz. 16:00 FP2 F1

Sobota, 4 marca
godz. 10:15 – 1. wyścig F3
godz. 12:30 – FP3 F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 5 marca
godz. 09:50 – 2. wyścig F3
godz. 16:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

6h Portimao

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi