KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Dlaczego zespoły kopiują Red Bulla?



Podpatrywanie rozwiązań czy nawet całych koncepcji konkurentów w Formule 1 to całkowita normalność, a w połowie sezonu widać coraz więcej efektów takiego „ściągania”. Zwłaszcza w roku rewolucji technicznej w F1.

Trzy najbardziej charakterystyczne koncepcje to Mercedes, Ferrari i Red Bull. Najwięcej ekip idzie w kierunku zaprezentowanym przez Red Bulla, który wydaje się najbardziej standardowy i najłatwiejszy do zaadaptowania w większości aut. Sztandarowym przykładem jest Aston Martin, któy poszedł w kierunku zaprezentowanym przez ekipę z Milton Keynes, choć póki co daje to mizerny efekt.

Koncepcji Mercedesa nikt nie kopiuje, gdyż raczej nie zdała ona egzaminu i jest trudna do adaptacji. Auto Motor und Sport zastanawia się jednak, dlaczego małą popularnością cieszy się rozwiązanie Ferrari.



„Ferrari ma bardzo dobry samochód. Zaskakuje mnie, że wszyscy kopiują Red Bulla, ale nikt nie kopiuje Ferrari. To tylko pokazuje, że nikt nie wie, dlaczego Ferrari jest tak szybkie. W przypadku Red Bulla zespołom wydaje się, że wiedzą, a z Ferrari nikt nie ma pojęcia” – mówi Michael Schmidt.

„Jedno jest pewne. Według mnie wielką siłą Ferrari jest to, że zawsze i wszędzie jest szybkie – na różnych typach nawierzchni, różnych typach torów. Ich silnik jest niesamowicie elastyczny i łatwy do jazdy. To daje kierowcom pewność siebie. F1-75 niezależnie od tego czy jest zimno, niezależnie od typu mieszanki, zawsze jest w czołówce” – dodaje dziennikarz.

Schmidt powątpiewa w teorie dotyczące znalezienia przez Ferrari czy Red Bulla szarych stref w regulaminie, dotyczących uginania się podłogi w obu bolidach.



„Mercedes to podejrzewa, ale w mojej opinii od Spa nie będzie dużej zmiany jeżeli chodzi o osiągi” – dodaje na łamach Auto Motor und Sport.

Niektóre zespoły podejrzewają, że czołowe ekipy znalazły luki w przepisach dotyczących belki pod pogłogą, które sprawiają, że ugina się ona w trakcie jazdy. Dlatego zmienione zostały przepisy dotyczące owej belki, która od Grand Prix Belgii ma być w jednym kawałku.

Źródło: Auto Motor und Sport, planetf1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi