KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Demony prędkości, 43 limity i zastrzyk energii dla Ferrari



To może być bardzo ważne dla losów walki o mistrzostwo świata F1 grand prix. W Austrii Ferrari zyskało potężny zastrzyk pewności siebie, choć nadal są rzeczy do poprawy. Jak można podsumować ten wyścig i jakie są ciekawe dane po nim?

Wyniki

 

wyniki gp austrii 2022

Skrót



Najlepsze okrążenia

3 najlepsze czasy okrążeń zostały uzyskane na 62. okrążeniu. Dodatkowy punkt zgarnął Max Verstappen, który był bardzo szybki na oponach pośrednich. W tej fazie wyścigu zaczynały się już problemy Charlesa Leclerca z gazem.

Trzeci wynik dla Fernando Alonso to bardzo dobra informacja dla Alpine. Na pojedynczym kółku nie są jeszcze bardzo szybkie Mercedesy, a czasy Alf pokazują, że GP Austrii w ich wykonaniu można zaliczyć do wyścigów z nieco zmarnowanym potencjałem. Fatalnie wyglądało tempo Astonów.

best lapy gp austrii 2022

Czasy sektorów

Ponownie bardzo szybki w pierwszym był Guanyu Zhou, ale lepszy czas od niego miał Fernando Alonso. Dopiero na piątym miejscu w tej części toru znajdujemy kierowcę z podium. Fatalna była ta część toru dla Deniela Ricciardo.



W pozostałych mamy już nieco bardziej standardowe wyniki.

najlepsze sektory gp austrii 2022

Prędkości

Najwyższą osiągnął wczoraj Valtteri Bottas, a jedną z najniższych miał zwycięzca, Charles Leclerc. Warto spojrzeć na wyniki Williamsa – 3. i 9. najwyższa prędkość.

predkosci austria 2022

Pit-stopy

Autorami najszybszej zmiany kół byli podczas Grand Prix Austrii mechanicy McLarena. Dobrze spisywali się również ci z Red Bulla, Williamsa i Ferrari.

Najlepszy wynik Mercedesa to dopiero 15. miejsce, ale cały czas bardzo dużo do zrobienia w tej kwestii ma Haas – 3.14 to ich najlepszy pit-stop.



pit-stopy gp austrii 2022

Wizyty w boksach

21.206 sekundy – to najkrótszy czas spędzony w alei serwisowej w tym wyścigu, a jego autorem jest Nicholas Latifi.

wizyty w alei austria 2022

Strategie

Nie dało się tego wyścigu przejechać na jeden pit-stop. Optymalną strategią dla ekip ze środka stawki było rozpoczęcie tego wyścigu na mieszance pośredniej, a następnie przejście na opony twarde. Czołówka mogła sobie pozwolić na pit-stop podczas wirtualnej neutralizacji.



strategie austria 2022 f1

Opony

Tym razem w użyciu były jedynie dwie mieszanki.

opony austria 2022 f1

Limity toru

W GP Austrii kierowcy przekraczali limity toru 43 razy:
Gasly – 4 (5 sekund + 1 punkt karny)
Norris – 4 (5sek + 1pkt)
Zhou – 4 (5sek + 1pkt)
Vettel – 4 (5sek + 1pkt)
Hamilton – 3
Sainz -3
Schumacher -3
Stroll -3
Leclerc -2
Latifi -2
Verstappen -2
Tsunoda -2
Ricciardo -2
Albon -2
Magnussen -2
Perez -1

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

Bez naruszeń: Bottas, Ocon, Alonso, Russell

Ode mnie

 

Grand Prix Austrii nie zawiodło, a chyba najważniejszą informacją z niego płynącą jest powrót do formy wyścigowej Ferrari. Wygrali drugi wyścig z rzędu, pokazali, że mogą nie zepsuć strategii czy pit-stopu i mają niską degradację opon. Oczywiście martwi kolejna awaria, bo tych było sporo w ostatnim czasie. Leclerc też miał swoje problemy i gdyby zaczęły się kilka okrążeń wcześniej, mógłby mieć problemy z dowiezieniem zwycięstwa.

Charles zrobił swoje, wygrał po raz pierwszy od 3 miesięcy i na przestrzeni całego weekendu odrobił 5 punktów do Maxa Verstappena. Jasne, to nadal mało, ale Ferrari i Monakijczyk dostali zastrzyk pozytywnej energii i iskierka nadziej na mistrzostwa świata nadal się tli. Muszą tylko postawić wszystko na jedną kartę – spod znaku czerwono – białej flagi.

Red Bull tym razem miał niespodziewane problemy z degradacją opon i to na własnym torze. Z domowego święta nic nie wyszło, ale i tak straty są mniejsze niż powinny być. Perez miał usterkę i trudności z przebijaniem się, a wcześniej chyba niepotrzebnie śpieszył się z wyprzedzeniem Russella. Zabrakło cierpliwości w znacznie szybszym aucie.

Trzecie podium z rzędu zalicza Lewis Hamilton, który wreszcie ma więcej szczęścia w wyścigach i unika problemów, choć oczywiście nie można zapomnieć o jego piątkowym błędzie. Znów miał trochę szczęścia, że był sprint, dzięki któremu mógł łatwiej nadrobić kwalifikacyjne straty. Lewis pojechał bardzo dobre zawody, takie, do jakich nas przyzwyczaił. George Russell, choć wrócił do pierwszej 5-tki, to jednak zarobił karę i nie miał takiego tempa jak Lewis. Było to zapewne wynikiem kontaktu z Perezem. George mówił, że tracił po nim sekundę na okrążeniu.



Jak dla mnie jednym z cichych bohaterów wyścigu został Esteban Ocon. Niewidoczny, na ziemi niczyjej, a dowiózł solidne punkty w sprincie i wyścigu. Trzeba też przyznać, że miał znacznie więcej szczęścia niż Fernando Alonso, który mimo ogromnych problemów, startu z ostatniego miejsca i dodatkowego pit-stopu, zdobył punkty. To tylko pokazuje, że obecnie Alpine jest czwartą siłą w stawce i nie ma raczej do nich podejścia.

Kierowcą dnia został wczoraj wybrany Mick Schumacher i nie będę z tym dyskutował. Mick pojechał świetne zawody, uniknął problemów, walczył, wyprzedzał, bronił się i miał dobre tempo. Czyli wszystko to, czego od niego oczekiwaliśmy od 1,5 roku. Kolejny raz od połowy sezonu ten kierowca „zaczyna jechać”. Być może potrzebuje długiego „rozbiegu”? Tak czy inaczej dobrze widzieć go w takiej formie, świetnie oglądać kolejne punkty Haasa, bo przecież Magnussen dowiózł 8. miejsce. Są na kursie do 7. miejsca w generalce, a w wyścigach walczą z Mercedesami – bajka!

Dobrze było też widzieć powrót McLarena we wczorajszym wyścigu. Podwójne punkty to przede wszystkim dobra wiadomość dla Daniela Ricciardo. Wyścig nie ułożył się idealnie po ich myśli, Norris powinien być wyżej, ale limity toru złamane 4 razy poskutkowały karą.

Tym razem w walce z wyżej wymienionymi ekipami nie była Alfa, która opuszcza Austrię bez punktów. Co dziwne byli najsłabszą ekipą z silnikami Ferrari. Nie mieli tak dobrego tempa, strategia leżała, a i kierowcy popełniali błędy. Zhou po kilku dobrych występach teraz się zupełnie pogubił, a Bottas nie pokazał pełni swoich umiejętności.



Trochę wstyd dla AlphaTauri i Astona Martina, że lepszą ekipą w Austrii był Williams. Te dwie ekipy zaliczyły fatalne rundy i przykro się na to patrzy bo w obu ekipach są dobrzy kierowcy. Gasly się jednak pogubił, a Vettelowi chyba już bardziej pszczoły w głowach. A to fatalne dla zespołu i całej F1, gdy kierowca wydaje się mieć już gdzieś jazdę…

Vlog

 

O tym wyścigu oraz o 6h Monzy w wykonaniu Roberta Kubicy porozmawiamy sobie dziś o 21:30, zapraszam!

Klasyfikacje

 

Klasyfikacja kierowców:

PozKierowcaKrajZespółPunkty
1Max VerstappenblankRed Bull Racing 454
2Charles LeclercblankFerrari308
3Sergio PerezblankRed Bull Racing305
4George RussellblankMercedes275
5Carlos SainzblankFerrari246
6Lewis Hamilton blankMercedes240
7Lando NorrisblankMclaren Mercedes122
8Esteban OconblankAlpine92
9Fernando AlonsoblankAlpine81
10Valtteri BottasblankAlfa Romeo F1 Team Orlen Ferrari49
11Sebastian VettelblankAston Martin Mercedes37
12Daniel RicciardoblankMcLaren Mercedes37
13Kevin MagnussenblankHaas25
14Pierre GaslyblankScuderia AlphaTauri23
15Lance StrollblankAston Martin Mercedes18
16Mick SchumacherblankHaas Ferrari12,5
17Yuki TsunodablankScuderia AlphaTauri12
18Guanyu ZhoublankAlfa Romeo F1 Team Orlen Ferrari6
19Alex AlbonblankWilliams Mercedes4
20Nicholas LatifiblankWilliams Mercedes2
21Nyck de VriesblankWilliams Mercedes2
22Nico HulkenbergblankAston Martin Mercedes0

Klasyfikacja konstruktorów:



Poz. ZespółPkt
1blankRedBull Racing RBPT860
2blank Mercedes409
3blankFerrari406
4blankMcLaren Mercedes302
5blankAston Martin Aramco Mercedes280
6blankAlpine Renault120
7blankWilliams Mercedes28
8blankAlphaTauri RBPT25
9blankAlfa Romeo Ferrari16
10blankHaas Ferrari12

Punkty karne:

KierowcaPunktyNajbliższe punkty wygasają...Reprymendy
Sergio Perez817/09/24 - 1 pkt
Logan Sargeant603/09/24 - 1 pkt
Lance Stroll509/07/24 - 2 pkt
Lewis Hamilton403/09/24 - 2 pkt
Yuki Tsunoda304/06/24 - 1 pkt
Kevin Magnussen309/03/25 - 1 pkt1
Nico Hulkenberg228/05/24 - 2 pkt
George Russell
228/05/24 - 2 pkt
Guanyu Zhou222/07/24 - 2 pkt
Nyck de Vries202/07/24 - 2 pkt
Max Verstappen219/11/24 - 2 pkt
Carlos Sainz202/04/24 - 2 pkt
Valtteri Bottas229/10/24 - 2 pkt1
Oscar Piastri01

Wykorzystanie elementów silnika:

KierowcaKrajZespółICE (limit 3)TC (3)MGUH (3)MGUK (3)ES(2)CE (2)Ex (8)
Valtteri BottasblankAlfa Romeo F1 Team Orlen6774237
Guanyu ZhoublankAlfa Romeo F1 Team Orlen5443237
Esteban OconblankAlpine5444336
Fernando AlonsoblankAlpine6553446
Lance StrollblankAston Martin Mercedes3333233
Sebastian VettelblankAston Martin Mercedes3553223
Charles LeclercblankFerrari6655349
Carlos SainzblankFerrari6556347
Kevin MagnussenblankHaas Ferrari6554228
Mick SchumacherblankHaas Ferrari5444238
Lando NorrisblankMclaren Mercedes4433335
Daniel RicciardoblankMcLaren Mercedes3333223
Lewis Hamilton blankMercedes4444224
George RussellblankMercedes4444334
Sergio PerezblankRed Bull Racing5333227
Max VerstappenblankRed Bull Racing Honda5444337
Yuki TsunodablankScuderia AlphaTauri Red Bull6666237
Pierre GaslyblankScuderia AlphaTauri Red Bull4444337
Alex AlbonblankWilliams Mercedes3333113
Nicholas LatifiblankWilliams Mercedes3333223

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Tik Tok, LinkedIn i Twitch!

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi