KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Słabe pit-stopy, Gasly pokazał Ferrari, że się da, a Sainz był najszybszy



Czy dało się przejechać 35 okrążeń na oponie pośredniej? Kto robił najlepsze pit-stopy, a kto był najwolniejszy na prostych? Zapraszam do zapoznania się z podstawowymi danymi Grand Prix Francji!

Wyniki

 

wyniki gp francji 2022 f1

Skrót



Best lapy

Oczywiście dzięki zmianie opon w końcówce Carlos Sainz zdobył dodatkowy punkt za najlepszy czas wyścigu bez żadnego problemu. Jadący na podobnej strategii Bottas był o 2,2 sekundy wolniejszy.

Bardzo blisko siebie – przy niemal jednakowej strategii (Russell jechał na używanych twardych oponach) – byli Verstappen, Russell, Hamilton i Perez. Ich najlepsze czasy wyścigu różniło zaledwie 289 tysięcznych.

best lapy francja 2022

Najlepsze sektory

Ignorując Sainza, widać zaskakujące dane. Ani Leclerc ani Verstappen nie mieli najlepszego czasu w żadnym z sektorów przy strategii 1 postoju. Bardzo szybkie w 1. i 3. sektorze były Mercedesy, a w środkowym lepszy czas od Verstappena miał Perez, ale miało to związek oczywiście z brakiem DRS-u przez Holendra w końcówce wyścigu.



najlepsze czasy sektorów gp francji 2022

Najwyższe prędkości

Najszybszym kierowcą w punkcie pomiaru prędkości był Carlos Sainz. To oczywiście zasługa nowych opon oraz systemu DRS. Szybcy byli też Verstappen i Perez oraz Magnussen, który wyścigu nie ukończył.

Na drugim biegunie kierowcy z czołówki – Hamilton czy Norris.



najwyższe prędkości gp francji 2022 f1

Pit-stopy

Na 25 wykonanych dziś zmian opon, zaledwie 4 były poniżej 3 sekund. Najlepiej spisali się mechanicy Red Bulla, ale zaskoczyli też zmieniający koła w AlphaTauri. Nieźle radzili sobie dziś mechanicy Alfy, którzy wszystkie trzy swoje pit-stopy mają w najlepszej ósemce wyścigu.

Fatalnie było w Ferrari – postój podczas neutralizacji to aż 8,38 sekundy.

jkfd

Czas w alei serwisowej

Za sprawą wydłużenia strefy ograniczenia prędkości, cały zjazd do alei serwisowej trwał dziś aż 36 sekund.



Najmniej czasu, spośród tych, którzy jechali na jeden pit-stop, stracił Max Verstappen i był szybszy o ponad 0,7 sekundy od drugiego w tym aspekcie kierowcy.

wizyty w alei gp francji 2022

Strategie

Spośród kierowców, którzy dojechali do mety, 13 jechało na jeden pit-stop. Na dwa zdecydowali się tylko Sainz i Bottas.

Ferrari mówiło, że ściągnęli Sainza na drugi pit-stop, gdyż nie wyrobiłby sobie wystarczającej przewagi nad Perezem i mógłby spaść na 5. miejsce. Czyli na to, na którym skończył, musząc po drodze wyprzedzać. Zespół bał się o opony, które już „się kończyły”, dlatego zagrali bezpiecznie. Ale Pierre Gasly dał radę przejechać do końca na pośredniej mieszance – łącznie 35 okrążeń.

FYcM66LWAAAVrp6

Opony

W użyciu były dziś tylko dwie mieszanki.



opony gp francji 2022

Vlog

 

O tym wyścigu mówiłem już we vlogu, zapraszam do obejrzenia:

Klasyfikacje

 

Klasyfikacja kierowców:

PozKierowcaKrajZespółPunkty
1Max VerstappenRed Bull Racing 454
2Charles LeclercFerrari308
3Sergio PerezRed Bull Racing305
4George RussellMercedes275
5Carlos SainzFerrari246
6Lewis Hamilton Mercedes240
7Lando NorrisMclaren Mercedes122
8Esteban OconAlpine92
9Fernando AlonsoAlpine81
10Valtteri BottasAlfa Romeo F1 Team Orlen Ferrari49
11Sebastian VettelAston Martin Mercedes37
12Daniel RicciardoMcLaren Mercedes37
13Kevin MagnussenHaas25
14Pierre GaslyScuderia AlphaTauri23
15Lance StrollAston Martin Mercedes18
16Mick SchumacherHaas Ferrari12,5
17Yuki TsunodaScuderia AlphaTauri12
18Guanyu ZhouAlfa Romeo F1 Team Orlen Ferrari6
19Alex AlbonWilliams Mercedes4
20Nicholas LatifiWilliams Mercedes2
21Nyck de VriesWilliams Mercedes2
22Nico HulkenbergAston Martin Mercedes0

Klasyfikacja konstruktorów:

Poz.ZespółPkt
1RedBull Racing RBPT860
2 Mercedes409
3Ferrari406
4McLaren Mercedes302
5Aston Martin Aramco Mercedes280
6Alpine Renault120
7Williams Mercedes28
8AlphaTauri RBPT25
9Alfa Romeo Ferrari16
10Haas Ferrari12

Punkty karne:



KierowcaPunktyNajbliższe punkty wygasają...Reprymendy
Kevin Magnussen1209/03/25 - 1 pkt1
Sergio Perez817/09/24 - 1 pkt
Logan Sargeant803/09/24 - 1 pkt
Fernando Alonso801/04/25 - 3 pkt
Lance Stroll517/09/24 - 1 pkt
Max Verstappen419/11/24 - 2 pkt
Esteban Ocon304/05/25 - 1 pkt
Daniel Ricciardo321/04/25 - 2 pkt
Lewis Hamilton203/09/24 - 2 pkt
Nico Hulkenberg201/09/25 - 2 pkt1
George Russell
219/11/24 - 2 pkt
Valtteri Bottas229/10/24 - 2 pkt1
Carlos Sainz106/05/25 - 1 pkt
Oscar Piastri01
Lando Norris1

Wykorzystanie elementów silnika:

KierowcaKrajZespółICE (limit 3)TC (3)MGUH (3)MGUK (3)ES(2)CE (2)Ex (8)
Valtteri BottasAlfa Romeo F1 Team Orlen6774237
Guanyu ZhouAlfa Romeo F1 Team Orlen5443237
Esteban OconAlpine5444336
Fernando AlonsoAlpine6553446
Lance StrollAston Martin Mercedes3333233
Sebastian VettelAston Martin Mercedes3553223
Charles LeclercFerrari6655349
Carlos SainzFerrari6556347
Kevin MagnussenHaas Ferrari6554228
Mick SchumacherHaas Ferrari5444238
Lando NorrisMclaren Mercedes4433335
Daniel RicciardoMcLaren Mercedes3333223
Lewis Hamilton Mercedes4444224
George RussellMercedes4444334
Sergio PerezRed Bull Racing5333227
Max VerstappenRed Bull Racing Honda5444337
Yuki TsunodaScuderia AlphaTauri Red Bull6666237
Pierre GaslyScuderia AlphaTauri Red Bull4444337
Alex AlbonWilliams Mercedes3333113
Nicholas LatifiWilliams Mercedes3333223

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Tik Tok, LinkedIn i Twitch!

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi