Czy dało się przejechać 35 okrążeń na oponie pośredniej? Kto robił najlepsze pit-stopy, a kto był najwolniejszy na prostych? Zapraszam do zapoznania się z podstawowymi danymi Grand Prix Francji!
Wyniki
Skrót
Best lapy
Oczywiście dzięki zmianie opon w końcówce Carlos Sainz zdobył dodatkowy punkt za najlepszy czas wyścigu bez żadnego problemu. Jadący na podobnej strategii Bottas był o 2,2 sekundy wolniejszy.
Bardzo blisko siebie – przy niemal jednakowej strategii (Russell jechał na używanych twardych oponach) – byli Verstappen, Russell, Hamilton i Perez. Ich najlepsze czasy wyścigu różniło zaledwie 289 tysięcznych.
Najlepsze sektory
Ignorując Sainza, widać zaskakujące dane. Ani Leclerc ani Verstappen nie mieli najlepszego czasu w żadnym z sektorów przy strategii 1 postoju. Bardzo szybkie w 1. i 3. sektorze były Mercedesy, a w środkowym lepszy czas od Verstappena miał Perez, ale miało to związek oczywiście z brakiem DRS-u przez Holendra w końcówce wyścigu.
Najwyższe prędkości
Najszybszym kierowcą w punkcie pomiaru prędkości był Carlos Sainz. To oczywiście zasługa nowych opon oraz systemu DRS. Szybcy byli też Verstappen i Perez oraz Magnussen, który wyścigu nie ukończył.
Na drugim biegunie kierowcy z czołówki – Hamilton czy Norris.
Pit-stopy
Na 25 wykonanych dziś zmian opon, zaledwie 4 były poniżej 3 sekund. Najlepiej spisali się mechanicy Red Bulla, ale zaskoczyli też zmieniający koła w AlphaTauri. Nieźle radzili sobie dziś mechanicy Alfy, którzy wszystkie trzy swoje pit-stopy mają w najlepszej ósemce wyścigu.
Fatalnie było w Ferrari – postój podczas neutralizacji to aż 8,38 sekundy.
Czas w alei serwisowej
Za sprawą wydłużenia strefy ograniczenia prędkości, cały zjazd do alei serwisowej trwał dziś aż 36 sekund.
Najmniej czasu, spośród tych, którzy jechali na jeden pit-stop, stracił Max Verstappen i był szybszy o ponad 0,7 sekundy od drugiego w tym aspekcie kierowcy.
Strategie
Spośród kierowców, którzy dojechali do mety, 13 jechało na jeden pit-stop. Na dwa zdecydowali się tylko Sainz i Bottas.
Ferrari mówiło, że ściągnęli Sainza na drugi pit-stop, gdyż nie wyrobiłby sobie wystarczającej przewagi nad Perezem i mógłby spaść na 5. miejsce. Czyli na to, na którym skończył, musząc po drodze wyprzedzać. Zespół bał się o opony, które już „się kończyły”, dlatego zagrali bezpiecznie. Ale Pierre Gasly dał radę przejechać do końca na pośredniej mieszance – łącznie 35 okrążeń.
Opony
W użyciu były dziś tylko dwie mieszanki.
Vlog
O tym wyścigu mówiłem już we vlogu, zapraszam do obejrzenia:
Klasyfikacje
Klasyfikacja kierowców:
Poz | Kierowca | Kraj | Zespół | Punkty |
---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 454 | |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 308 | |
3 | Sergio Perez | Red Bull Racing | 305 | |
4 | George Russell | Mercedes | 275 | |
5 | Carlos Sainz | Ferrari | 246 | |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | 240 | |
7 | Lando Norris | Mclaren Mercedes | 122 | |
8 | Esteban Ocon | Alpine | 92 | |
9 | Fernando Alonso | Alpine | 81 | |
10 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo F1 Team Orlen Ferrari | 49 | |
11 | Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes | 37 | |
12 | Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes | 37 | |
13 | Kevin Magnussen | Haas | 25 | |
14 | Pierre Gasly | Scuderia AlphaTauri | 23 | |
15 | Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | 18 | |
16 | Mick Schumacher | Haas Ferrari | 12,5 | |
17 | Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri | 12 | |
18 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo F1 Team Orlen Ferrari | 6 | |
19 | Alex Albon | Williams Mercedes | 4 | |
20 | Nicholas Latifi | Williams Mercedes | 2 | |
21 | Nyck de Vries | Williams Mercedes | 2 | |
22 | Nico Hulkenberg | Aston Martin Mercedes | 0 |
Klasyfikacja konstruktorów:
Poz. | Zespół | Pkt | |
---|---|---|---|
1 | RedBull Racing RBPT | 860 | |
2 | Mercedes | 409 | |
3 | Ferrari | 406 | |
4 | McLaren Mercedes | 302 | |
5 | Aston Martin Aramco Mercedes | 280 | |
6 | Alpine Renault | 120 | |
7 | Williams Mercedes | 28 | |
8 | AlphaTauri RBPT | 25 | |
9 | Alfa Romeo Ferrari | 16 | |
10 | Haas Ferrari | 12 |
Punkty karne:
Kierowca | Punkty | Najbliższe punkty wygasają... | Reprymendy |
---|---|---|---|
Kevin Magnussen | 12 | 09/03/25 - 1 pkt | 1 |
Sergio Perez | 8 | 17/09/24 - 1 pkt | |
Logan Sargeant | 8 | 03/09/24 - 1 pkt | |
Fernando Alonso | 8 | 01/04/25 - 3 pkt | |
Lance Stroll | 5 | 17/09/24 - 1 pkt | |
Max Verstappen | 4 | 19/11/24 - 2 pkt | |
Esteban Ocon | 3 | 04/05/25 - 1 pkt | |
Daniel Ricciardo | 3 | 21/04/25 - 2 pkt | |
Lewis Hamilton | 2 | 03/09/24 - 2 pkt | |
Nico Hulkenberg | 2 | 01/09/25 - 2 pkt | 1 |
George Russell | 2 | 19/11/24 - 2 pkt | |
Valtteri Bottas | 2 | 29/10/24 - 2 pkt | 1 |
Carlos Sainz | 1 | 06/05/25 - 1 pkt | |
Oscar Piastri | 0 | 1 | |
Lando Norris | 1 |
Wykorzystanie elementów silnika:
Kierowca | Kraj | Zespół | ICE (limit 3) | TC (3) | MGUH (3) | MGUK (3) | ES(2) | CE (2) | Ex (8) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Valtteri Bottas | Alfa Romeo F1 Team Orlen | 6 | 7 | 7 | 4 | 2 | 3 | 7 | |
Guanyu Zhou | Alfa Romeo F1 Team Orlen | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 7 | |
Esteban Ocon | Alpine | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 6 | |
Fernando Alonso | Alpine | 6 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 6 | |
Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | |
Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 | |
Charles Leclerc | Ferrari | 6 | 6 | 5 | 5 | 3 | 4 | 9 | |
Carlos Sainz | Ferrari | 6 | 5 | 5 | 6 | 3 | 4 | 7 | |
Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 6 | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 8 | |
Mick Schumacher | Haas Ferrari | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 8 | |
Lando Norris | Mclaren Mercedes | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | |
Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | |
Lewis Hamilton | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | |
George Russell | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | |
Sergio Perez | Red Bull Racing | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 7 | |
Max Verstappen | Red Bull Racing Honda | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 7 | |
Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri Red Bull | 6 | 6 | 6 | 6 | 2 | 3 | 7 | |
Pierre Gasly | Scuderia AlphaTauri Red Bull | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 7 | |
Alex Albon | Williams Mercedes | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | |
Nicholas Latifi | Williams Mercedes | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |