KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Motor Racing - Formula One World Championship - Spanish Grand Prix - Race Day - Barcelona, Spain

Bunt ekip w sprawie zmian przepisów technicznych na 2023 rok



Jak informuje Autosport, większość ekip Formuły 1 nie zgadza się na zmiany przepisów związane z eliminowaniem dobijania samochodów na sezon 2023.

W ubiegłym tygodniu FIA ogłosiła aktualizację przepisów technicznych, zgodnie z którą zespoły będą musiały podnieść krawędzie podłogi o 25 mm oraz podnieść dyfuzor. Jednocześnie FIA będzie przeprowadzała ostrzejsze testy elastyczności podłogi oraz dokładniejszych sensorów by mierzyć oscylacje aerodynamiczne.

Zespoły czekają obecnie na więcej szczegółów tych propozycji od FIA, łącznie z dokładnymi wytycznymi dotyczącymi pomiarów. Już teraz wiadomo jednak, że sporo ekip jest niezadowolonych ze zmian w momencie, gdy zaczynają tworzyć przyszłoroczne bolidy. Dodatkowo obawiają się o koszty, wskazując też, że podskakiwanie jest już pod kontrolą i nie ma potrzeby dokonywania tak drastycznych zmian.

Wśród ekip, które sprzeciwiają się zmianom są według Autosportu Ferrari, Red Bull, AlphaTauri, Alfa Romeo, Haas i Williams – łącznie 6. Chcą one zaprotestować przeciwko wprowadzeniu zmian, podważając aspekt bezpieczeństwa, na który powołuje się FIA. Dzięki temu Federacja może wprowadzić zmiany bez wymaganej zgody zespołów.



Jak pisze Autosport, „źródła z dobrą wiedzą na temat sytuacji sugerują nawet, że FIA będzie musiała przekonać aż 8, a nie 6 ekip. Warto przypomnieć, że 8 z 10 zespołów to w normalnej procedurze większość decydująca. Możliwe jest jednak veto Ferrari, do którego ekipa nadal ma prawo. Wszystko zależy jednak od tego, czy FIA utrzyma zasadność swojego argumentu dotyczącego bezpieczeństwa.

Nieoficjalnie mówi się też, że ekipy są skłonne iść na kompromis i zgodzić się na mniej radykalne zmiany, nie wymagające tak drastycznych kroków na kilka miesięcy przed nowym sezonem. Wśród nich miałyby być na przykład podniesienie krawędzi podłogi o 10, a nie 25 mm.

Protestujące ekipy obawiają się, że jeżeli zmiany zostaną wprowadzone, zyska na nich jedna ekipa.

„Zmiany na 2023 są tak ekstremalne ponieważ Mercedes twierdzi, że już teraz znaleźli 40% więcej siły docisku na przyszły rok więc zaapelowali do FIA by działała i ona się zgodziła. Jeżeli mercedes rzeczywiście znalazł tyle docisku, to równie dobrze już teraz można im wręczyć puchary za mistrzostwo” – miał powiedzieć dla Autosportu jeden z szefów zespołów.

Źródło: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi