KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Alpine uważa, że Piastri i Alonso będą w F1 w 2023. Sargeant przeszkodzi?



Według szefa Alpine, Laurenta Rossiego, zarówno Fernando Alonso, jak i Oscar Piastri będą w stawce kierowców na sezon 2023. Wiele w tej kwestii zapewne będzie zależało od Williamsa, którego może kusić coraz lepsza forma jednego z juniorów ekipy.

Bogactwo

 

O sytuacji Alonso i Piastriego pisałem już wielokrotnie. Alpine ma jedno miejsce w swojej ekipie wobec zakontraktowania Estebana Ocona do 2024 roku, a Alonso chce jeździć jeszcze przez 2-3 sezony. Hiszpan nadal jest bardzo szybki, niesie ze sobą również inne korzyści dla ekipy, dlatego Alpine chce umieścić w innym zespole mistrza Formuły 2 w 2021 roku, ale przy zachowaniu kontroli nad jego przyszłością.

„Fernando ma kontrakt do końca tego roku o oczywiście będziemy z nim dyskutować. Budujemy scenariusze dla niego i Oscara. Każdy z nich zasługuje na jazdę w F1 i obu chcemy zapewnić miejsce” – mówił dziś podczas spotkania z mediami Laurent Rossi, szef Alpine.



„Myślę, że da się to zrobić i obaj będą jeździć. Opcje jakie rozważamy są bardzo prawdopodobne, rozważne i satysfakcjonujące obu zawodników. Jestem otwarty na wypożyczenie Oscara do innego zespołu, o ile będę mógł go odzyskać. Bardzo dużo w niego zainwestowaliśmy, wierzymy w niego i dlatego jest naszym kierowcą rezerwowym. To bardzo obiecujący talent i chcielibyśmy wykorzystać go w zespole. Wypożyczenie to droga, którą przeszło wielu kierowców, dająca naukę i byłaby dobrym scenariuszem” – dodał Rossi.

Williams?

 

W kontekście zespołu, do którego Piastri miałby zostać wypożyczony, mówi się o Williamsie, gdzie dni Nicholasa Latifiego są policzone. Jost Capito pytany dziś o to mówił, że jest to jedna z opcji rozważana przez jego ekipę.

„Jeżeli będzie to dla nas najlepsza opcja to ją rozważymy. Jeżeli będziemy mieli lepsze rozwiązanie to z niego skorzystamy” – powiedział enigmatycznie.



Williams znów może być w centrum uwagi bowiem w kontekście tej ekipy mówi się również o Nycku de Vriesie, dla którego Grove miałoby być ostatnią deską ratunku. Toto Wolff przyznaje jednak, że obecnie nie ma żadnego ciekawego programu, który mógłby dać Holendrowi.

Sargeant

 

Ale Williams może podczas negocjacji z Alpine czy Mercedesem zagrać kartą Logana Sargeanta, który coraz lepiej radzi sobie w Formule 2, a na Paul Ricard wywalczył pole position.

21-latek jest obecnie wiceliderem serii, tracąc 37 punktów do Felipe Drugovicha, a jednocześnie jest członkiem programu juniorskiego Williamsa.



Ogromną zaletą Sargeana jest… narodowość. USA od dawna czekają na swojego kolejnego kierowcę w Formule 1, a Logan mógłby wypełnić tę lukę i to w zespole, który ma amerykańskich właścicieli. Rosnąca popularność F1 w USA z pewnością dałaby Williamsowi sporą popularność i zainteresowanie sponsorów.

Pytany o swojego juniora, Jost Capito mówi, że byłby to „wspaniały ból głowy” gdyby Sargeant świetnie spisał się w F2.

„Ale miewałem gorsze. Jesteśmy pod wrażeniem jego wyników. To jego pierwszy sezon w Formule 2, a my nie nakładaliśmy na niego żadnej presji. Bardzo szybko zrobił ogromny postęp w prowadzeniu auta, zarządzaniu oponami. To, jak wczoraj zdobył pole position było imponujące i będzie w przyszłości w bolidzie Formuły 1, jestem o tym całkowicie przekonany” – mówi Capito.

Źródło: the-race.com, planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi