KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, Esox33, Lightmanek, Gnusma, AG, LUK, Geronimo321, Ziutkaziut

Harmonogram

blank

Wyniki

Alfa podsumowuje piątek, dziś pojedynek – tylko czyj?



Gdyby nie występ Roberta Kubicy w 1. treningu przed GP Francji, byłby to dość nudny piątek dla nas na Paul Ricard. Wyniki sesji i przewidywane tempo ekip mogą jednak momentami zaskakiwać. Co mówili w Alfie po treningach i jak można podsumować formę innych ekip?

Wyniki

 

Pierwszy trening:

Wyniki 1 treningu gp francji 2022 f1

Skrót



Wykorzystanie opon w 1. treningu

Wykorzystanie opon 1 trening

Czasy sektorów

Czasy sektorów 1 trening GP Francji

Drugi trening



Wyniki 2 treningu gp francji 2022

Skrót

Wykorzystanie opon w 2. treningu

opony 2 trening francja

Czasy sektorów

sektory 2 trening francja

Tempo

 

Jak wylicza strona f1.com, Ferrari ma 0,12 sekundy przewagi nad Red Bullem w tempie kwalifikacyjnym. Strata Mercedesa jest bardzo duża i zalicza się on raczej do środka stawki. Różnice między ekipami są bardzo małe.



tempo kwalifikacyjne francja 2022

Co ciekawe, w tempie wyścigowym to Red Bull ma mieć minimalną przewagę nad Ferrari.

tempo wyscigowe francja 2022

Alfa podsumowuje

 

Valtteri Bottas w drugim treningu uzyskał 12. czas, pokonując 27 okrążeń.

„Po wejściu dopiero od 2. treningu do auta, potrzebowałem kilku okrążeń na złapanie rytmu, ale miałem od razu dobry feeling. Środek stawki wydaje się być bliżej siebie niż zazwyczaj i mam wrażenie, że stać nas na więcej – zarówno jeżeli chodzi o samochód jak i samego siebie. Nie mogę doczekać się kwalifikacji, myślę, że mamy spore szanse na dobry występ” – powiedział Fin.

Guanyu Zhou pokonał łącznie 47 okrążeń, a jego najlepszy czas to 1:34.654 – 0,4 sekundy gorszy od Bottasa.



„To był całkiem bezproblemowy dzień dla mnie. Przeszliśmy przez cały program bez przestojów. Było bardzo gorąco, wymagająco jeżeli chodzi o zarządzanie oponami, ale wszyscy mieli tak samo. Kluczem będzie znalezienie najlepszych ustawień samochodu. Pierwszy trening był bardzo dobry i czułem się bardzo komfortowo w aucie, ale podczas 2. sesji próbowaliśmy czegoś nowego i osobiście miałem trochę problemów. Kierunek, jaki musimy obrać na jutro jest jednak jasny. Patrząc na naszą formę dziś, myślę że wyglądamy mocniej niż w Austrii więc to krok naprzód, jednak środek stawki znów jest bardzo blisko siebie, a opony zrobią różnicę. Będzie chodziło o to, by w kwalifikacjach złożyć okrążenia w dobrym czasie i unikać korków. Sobota i niedziela będą wyzwaniem, biorąc pod uwagę upał, ale nie mogę się doczekać jazdy” – powiedział Chińczyk.

Wypowiedzi Roberta Kubicy dla mediów cytowałem tutaj, a w informacji prasowej zespołu wypowiada się tak:

„To była intensywna sesja jeżeli chodzi o moją stronę garażu. Mieliśmy sporo punktów do odhaczenia w ciągu tych 60 minut – od zbierania danych przez jazdy z czujnikami na początku sesji po najszybsze przejazdy i dłuższy w ostatnich minutach. Zdecydowanie jest gorąco i nie były to najłatwiejsze warunki. Nadal jednak miło jest pojeździć bolidem Formuły 1 i pomóc zespołowi w nauce ustawień na ten tor. Czucie w aucie było inne niż podczas moich poprzednich przejazdów, być może ze względu na warunki. Będzie interesującym przeanalizować dane z inżynierami i zrozumieć lepiej to, czego doświadczyliśmy, przygotowując auto lepiej na resztę weekendu” – stwierdził Polak.

Ode mnie

 

Oczywiście, że wolelibyśmy oglądać lepsze sesje treningowe w wykonaniu Roberta Kubicy – przejazdy bez kratownic, z większym wykorzystaniem opon, z agresywniejszymi ustawieniami i lepszymi czasami. To zawsze miłe dla oka, ale nie zawsze możliwe – czy to ze względu na potrzebną pracę do wykonania czy ze względu na program lub feeling kierowcy.

0,7 nad Bottasem czy 0,7 do Zhou sytuacji Roberta Kubicy jednak nie zmienia, a jedynym, co się zmienia się komentarze kibiców i dziennikarzy po jednym czy drugim treningu.



Kubica miał swoje problemy podczas tej sesji, widać było, że nie ma takiej pewności za kółkiem jak w Barcelonie i z tego względu ciekawie będzie za tydzień, gdy pojedzie kolejny trening na Węgrzech. Auto Alfy przeszło ewolucję od ostatnich jazd Kubicy i być może dlatego miał inne odczucia. Ważne żeby feedback, który przekaże, był konstruktywny dla zespołu.

Jeżeli chodzi o resztę stawki, to patrząc tylko na wyniki, wyłania się bardzo duża przewaga Ferrari, ale myślę, że zarówno dziś jak i jutro, Red Bull będzie bliżej. Bardzo dużo będzie zależało od zużycia opon, które podyktuje strategię. Komu gumy będą starczały na dłużej, zyska ogromną przewagę.

Szkoda kary dla Sainza, bo to kierowca, który dobrze się czuje na tym torze i który mógłby namieszać w czołówce. Nie mógł odnaleźć się Perez i niestety spodziewam się, że takich obrazków – znanych z ubiegłego sezonu – będzie w kolejnych rundach znacznie więcej bo Red Bull – w przeciwieństwie do Ferrari – postawił już na jedną kartę i chce dać Verstappenowi wszystkie narzędzia do obrony tytułu.

Mercedes również wydaje się mocny, a biorąc pod uwagę ich niezawodność, niskie zużywanie opon, świetne strategie i dobrych kierowców, można wnioskować, że będą mocni w ten weekend i wykorzystają każdy błąd dwóch pierwszych ekip.



Alpine nie pokazało fajerwerków w piątek i czwartą siłą wydaje się McLaren. Pojedynek za ich plecami będzie bardzo emocjonujący – AlphaTauri, Haas, Alfy i Alpine powinny stworzyć nam w niedzielę niejeden pociąg DRS.

Vlog

 

Pierwsza część:

Dokończenie:



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 czerwca
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 22 czerwca
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 23 czerwca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi