KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

2021 vs 2022 – statystyki po połowie sezonu



Jak zmienił się układ sił w Formule 1 w porównaniu z pierwszą połową sezonu 2021? Kto poprawił się najbardziej, a kto stracił najwięcej? Zapraszam na podsumowanie pierwszych 11 rund sezonu 2022.

Punkty

 

Ciekawe jest już samo porównanie punktów, zdobytych przez zespoły w połowie sezonu 2022 z tymi z ubiegłego roku. Widać, jak wiele stracił Mercedes i o ile mocniejsze jest Ferrari.

Z tych danych wyłania się lepsza forma Sergio Pereza. Co ciekawe, widać też mniejszą niż w ubiegłym roku różnicę między Lando Norrisem a Danielem Ricciardo. Równo w stosunku do ubiegłego roku jadą kierowcy Astona Martina.



PozKierowcaKrajZespółPunkty 2022Punkty 2021Zmiana
1Max VerstappenblankRed Bull Racing 20818721
2Charles LeclercblankFerrari1708090
3Sergio PerezblankRed Bull Racing15110447
4Carlos SainzblankFerrari1338350
5George RussellblankMercedes1284124
6Lewis Hamilton blankMercedes109195-86
7Lando NorrisblankMclaren Mercedes64113-49
8Esteban OconblankAlpine523913
9Valtteri BottasblankAlfa Romeo F1 Team Orlen Ferrari46108-62
10Fernando AlonsoblankAlpine2938-9
11Kevin MagnussenblankHaas22022
12Daniel RicciardoblankMcLaren Mercedes1750-33
13Pierre GaslyblankScuderia AlphaTauri1650-34
14Sebastian VettelblankAston Martin Mercedes1530-15
15Mick SchumacherblankHaas Ferrari12012
16Yuki TsunodablankScuderia AlphaTauri1118-7
17Guanyu ZhoublankAlfa Romeo F1 Team Orlen Ferrari505
18Alex AlbonblankWilliams Mercedes303
19Lance StrollblankAston Martin Mercedes318-15
20Nicholas LatifiblankWilliams Mercedes06-6
21Nico HulkenbergblankAston Martin Mercedes000

Wśród konstruktorów widać lepszą formę Red Bulla, ale zdecydowanie najwięcej zyskało Ferrari. Mercedes wcale nie stracił najwięcej punktów w porównaniu z poprzednim sezonem – jeszcze gorszy wynik zanotował McLaren.

Aż po 3 pozycje zyskały Alfa Romeo i Haas, które zanotowały też ogromny wzorst liczby punktów. Słabszą formę prezentują AlphaTauri, Aston Martin i Williams.



Poz. ZespółPunkty 2022Punkty 2021RóżnicaZmiana miejsca
1blankRedBull Racing359291681
2blankFerrari3031631402
3blank Mercedes237303-66-2
4blankMcLaren Mercedes81163-82-1
5blankAlpine817740
6blankAlfa Romeo Racing ORLEN Ferrari513483
7blankHaas Ferrari340343
8blankAlphaTauri2768-41-2
9blankAston Martin Mercedes1848-30-2
10blankWilliams Mercedes310-7-2

Zwycięstwa

 

Zarówno w pierwszej połowie 2021 jak i 2022 zwycięstwa w F1 odnosiło czterech kierowców. Max Verstappen ma jedną wygraną więcej niż przed rokiem. Żadnej nie ma za to Lewis Hamilton, który w 2021 miał już 4 na koncie.

KierowcaZwycięstwa 2022Zwycięstwa 2021
Max Verstappen65
Lewis Hamilton4
Sergio Perez11
Esteban Ocon1
Charles Leclerc3
Carlos Sainz1

W tym roku po triumf sięgały tylko dwie ekipy. W ubiegłym roku były to 3 zespoły dzięki triumfowi Estebana Ocona na Węgrzech.



ZespółZwycięstwa 2022Zwycięstwa 2021
Red Bull76
Ferrari40
Mercedes04
Alpine01

Pole position

 

W sezonie 2022 trafiały one do 4 kierowców, podobnie jak w sezonie 2021.

KierowcaPole position 2022Pole position 2021
Charles Leclerc62
Max Verstappen35
Sergio Perez10
Carlos Sainz10
Lewis Hamilton03
Valtteri Bottas01

Różnica jest taka, że w tym sezonie z pierwszego pola startowały tylko 2 ekipy, a w ubiegłym roku 3.



ZespółPole position 2022Pole position 2021
Ferrari72
Red Bull45
Mercedes04

Podia

 

W ubiegłym roku na półmetku sezonu aż 10 kierowców stało przynajmniej raz na podium. W tym sezonie jest to zaledwie 7 zawodników. Tyle samo „pudeł” ma Max Verstappen, o połowę mniej zanotował Lewis Hamilton. Znacznie zwiększył się bilans kierowców Ferrari, ale też Sergio Pereza.

KierowcaPodia w 2022Podia w 2021
Max Verstappen88
Sergio Perez62
Carlos Sainz62
Charles Leclerc51
Lewis Hamilton48
George Russell30
Lando Norris13
Valtteri Bottas06
Esteban Ocon01
Sebastian Vettel01
Pierre Gasly01

W ubiegłym roku na półmetku sezonu aż 7 ekip mogło pochwalić się miejscem na podium. W sezonie 2022 tylko 4 z nich mogły celebrować miejsce w pierwszej trójce.



ZespółPodia 2022Podia 2021
Red Bull1410
Ferrari113
Mercedes714
McLaren13
Alpine01
AlphaTauri01
Aston Martin01

Okrążenia na prowadzeniu

 

W obecnym sezonie z pozycji lidera wyścigu mogło cieszyć się 6 kierowców, a w ubiegłym roku 8. Ogromną różnicę widać w przypadku Lewisa Hamiltona, ale godne podkreślenia jest też to, że najdłużej na prowadzeniu w 2022 roku jechał Charles Leclerc.

KierowcaOkrążenia na prowadzeniu 2022Okrążenia na prowadzeniu 2021
Charles Leclerc25950
Max Verstappen253403
Sergio Perez8326
Carlos Sainz520
Lewis Hamilton8128
George Russell40
Valtteri Bottas019
Sebastian Vettel04
Fernando Alonso02
Esteban Ocon065

Wśród zespołów mieliśmy w tym roku tylko 3 zespoły na prowadzeniu.



ZespółOkrążenia na prowadzeniu 2022Okrążenia na prowadzeniu 2021
Red Bull336429
Ferrari31150
Mercedes12147
Alpine067
Aston Martin04

Najszybsze okrążenia wyścigu

 

W tym roku po 3 dodatkowe punkty zdobywali Leclerc i Verstappen. W ubiegłym sezonie na tym etapie Verstappen miał ich 4. Łącznie w tym roku 6 kierowców z czterech ekip osiągało najlepsze czasy wyścigu.

KierowcaBest lapy 2022Best lapy 2021
Charles Leclerc30
Max Verstappen34
Sergio Perez21
Lando Norris10
Carlos Sainz10
Lewis Hamilton13
Valtteri Bottas02
Pierre Gasly01

Co ciekawe, w tym sezonie więcej ekip sięgało po dodatkowy punkt w wyścigu niż w ubiegłym.

ZespółBest lapy 2022Best lapy 2021
Red Bull55
Ferrari40
Mercedes15
McLaren10
AlphaTauri01



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi