KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

10 tys. kalorii w 24 godziny



W ciekawej rozmowie z Adamem Godlewskim z polskatimes.pl, Robert Kubica opowiedział o swoim przygotowaniu fizycznym i mentalnym, ostatnim wyścigu WEC oraz o 24h Le Mans i formie Alfy Romeo F1 Team Orlen.

Rozmowa odbywała się już po 6h Monzy i Robert został zapytany, czy był zły na sędziów za karę za incydent z Richard Mille Racing.

„Wyścigi są wyścigami, więc nie mam żadnych pretensji. To był niefortunny moment, coś takiego zawsze może się zdarzyć na torze. Niefortunny dla mnie, ale niefortunny też dla auta, które jechało przede mną. Tym bardziej, że kilkanaście minut później wycofało się z wyścigu, ponieważ miało inną awarię” – powiedział Kubica.



Robert mówił o wysiłku, z jakim wiąże się jazda w wyścigach długodystansowych i to nie tylko fizycznym. Samo kolarstwo nie przygotuje do wyzwań związanych ze startami np. w 24h Le Mans.

„Kolarstwo jest moją pasją, ale tak naprawdę 95 procent przy tej formie ruchu to wysiłek fizyczny. A na przykład na Le Mas mój stream dwugodzinny wygląda tak, jakbym jechał pod górę non stop i to naprawdę na maksa. A przy tym jeszcze umysł zabiera najwięcej energii, zatem to o mózg trzeba zadbać w pierwszej kolejności. O jego przygotowanie. Są temu poświęcone specjalistyczne treningi, ale tak naprawdę najlepszym treningiem jest sama jazda autem” – mówi Robert.

A co z dietą podczas takich wyzwań?

„W trakcie wyścigu na Le Mans spalasz ponad dziesięć tysięcy kalorii w trakcie 24 godzin. Tak naprawdę więc możesz zjeść wszystko, coś słodkiego także wchodzi w grę. Cukry są przecież bardzo ważne. U nas w motorsporcie umysł, mózg są bardzo ważne, więc trzeba też usatysfakcjonować głowę. […] Na Le Mans było dosyć ciepło i jadłem dużo arbuza. Kiedy się wychodzi z auta, w którym temperatura dochodzi nawet do 50 stopniu Celsjusza, coś słodkiego, coś orzeźwiającego jest absolutnie wskazane” – zaznacza kierowca Prema Orlen Team.



Nie zabrakło też pytania o sezon Formuły 1 i to, jak jest ciekawy w porównaniu z ubiegłym.

„Wyścig technologiczny powoduje, że nie tylko w mojej ocenie sezon będzie do końca ciekawy. Rotacja w klasyfikacji generalnej i mieszanie w czołówce powinno trwać do ostatniej Grand Prix. Choć oceniam, że Max Verstappen ma największe szanse, żeby wygrać tytuł” – dodał Kubica.

Całą, znacznie dłuższą rozmowę, przeczytacie tutaj.

Źródło: polskatimes.pl

fot. Prema Orlen Team



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi