Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

F1 Grand Prix of Bahrain

Wyprzedzania po 9 rundach – niespodziewany wicelider. Czy jest łatwiej?



Sezon 2022 miał przynieść spore zmiany jeżeli chodzi o łatwość wyprzedzania w Formule 1. I rzeczywiście, wygląda na to, że jest lepiej, co pokazują dane po 9 rundach tego sezonu. A kto z manewrami radzi sobie najlepiej?

Kierowcy

 

Dane dotyczące wyprzedzań w sezonie zbiera użytkownik Reddita catchingisonething. Zgodnie z nimi, najlepszy bilans wyprzedzeń w stosunku do straconych pozycji ma w tym sezonie Lewis Hamilton. Anglik wyprzedzał rywali aż 29 razy, a dał się wyprzedzić 10-krotnie.

Co zaskakujące, tyle samo manewrów wyprzedzania ma Guanyu Zhou, który został wyprzedzony raz mniej.

GP Kanady dało spory awans Charlesowi Leclercowi, który ma o 1 lepszy bilans niż jego partner z zespołu.



Tytuł „Ministra Obrony Narodowej” pozostaje przy Sergio Perezie, który dał się w tym sezonie wyprzedzić zaledwie 2 razy. Na drugim biegunie jest Kevin Magnussen, który tracił pozycje na rzecz rywali aż 37 razy. Co ciekawe, to również Duńczyk zaliczył najwięcej udanych manewrów wyprzedzania.

Najgorszy bilans ma jednak Nicholas Latifi, wyprzedzony aż 27 razy przy zaledwie 5 zyskanych pozycjach. Poniżej zobaczycie pełne zestawienie. Przedstawiane dane nie zawierają wyprzedzeń dokonywanych na pierwszym okrążeniu. Dotyczą one jedynie manewrów wyprzedzania w walce o pozycje, ignorując manewry związane z awariami, obrotami czy wypadkami innych kierowców. Nie uwzględnia się również pozycji zyskanych w alei serwisowej.


MKierowcaWyprzedziłDał się wypredzićBilans
1Lewis Hamilton291019
2Guanyu Zhou291118
3Charles Leclerc20812
4Carlos Sainz14311
5George Russell1349
6Sergio Perez1129
7Yuki Tsunoda20146
8Max Verstappen1156
9Valtteri Bottas18153
10Fernando Alonso23230
11Sebastian Vettel1819-1
12Kevin Magnussen3337-4
13Esteban Ocon1216-4
14Lando Norris1924-5
15Pierre Gasly1621-5
16Lance Stroll2230-8
17Mick Schumacher1826-8
18Alex Albon1321-8
19Daniel Ricciardo1327-14
20Nico Hulkenberg216-14
21Nicholas Latifi527-22

A wyścigi?

 

9 rund to już niezła próbka by spróbować ocenić łatwość wyprzedzania w sezonie 2022 w porównaniu z poprzednimi latami. Choć zawirowania kalendarzowe nie pomagają w ocenie, to da się już wyciągnąć pewne wnioski.

Najwięcej wyprzedzań w tym sezonie mieliśmy w GP Bahrajnu – 76 czyli o 1 więcej niż przed rokiem. Najmniej natomiast w Monako choć to i tak nieskończenie więcej niż rok temu, gdy nie uświadczyliśmy żadnego.



Więcej udanych manewrów w porównaniu z poprzednią edycją danego wyścigu mieliśmy w 5 na 8 przypadków (GP Miami debiutowało).

Mniej wyprzedzeń było podczas GP Azerbejdżanu, GP Hiszpanii i GP Imoli.

Gdy weźmiemy pod uwagę średnią z trzech poprzednich edycji i porównamy je z tegorocznymi liczbami to lepiej jest w 5 na 6 przypadków.



MGPWyprzedzania 2022Wyprzedzania w poprzedniej edycjiŚrednia z ostatnich 3 edycji
1Bahrajnu767567.3
2Miami54b/db/d
3Hiszpanii505123.6
4Kanady363026.3
5Australii34126.3
6Arabii Saudyjskiej3327b/d
7Azerbejdżanu232749
8Imoli2242b/d
9Monako1202



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 29 lipca
godz. 14:00 – 15:00 – 1. trening
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening

Sobota, 30 lipca
godz. 13:00 – 14:00 – 3. trening
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 31 lipca
godz. 15:00 – 17:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi