KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

„Wszystko jest tu skomplikowane”



Robert Kubica, Lorenzo Colombo i Louis Deletraz mają za sobą już pierwsze obowiązki medialne przed 24h Le Mans. Ekipa Prema Orlen Team przeszła dziś wstępne badanie techniczne, a za 2 dni wyjedzie na tor.

W centrum Le Mans odbywały się dziś pierwsze sprawdzenia aut oraz sesje wywiadów z kierowcami poszczególnych ekip. Przed zajęciem swojego miejsca, Robert dotknął trofeum za zwycięstwo w wyścigu.

„To ładne trofeum, muszę przyznać. Kiedy się tu przyjeżdża, zawsze marzy się o zwycięstwie. Oczywiście w tym roku jest to niemożliwe, choć w motorsporcie nie ma rzeczy niemożliwych, ale jedziemy w kategorii LMP2 więc o triumf w generalce będzie trudno. Byłem bardzo blisko zwycięstwa w ubiegłym roku, ale niewystarczająco by znaleźć się nie podium. Z pewnością to piękne trofeum” – skomentował ten gest Robert.



Przed przystąpieniem do rywalizacji Kubica przede wszystkim docenia wyzwanie, jakiego podejmuje się cały zespół.

„Nowy zespół, ale jeden stary kolega z zespołu. Szczerze mówiąc, wiemy że jesteśmy młodym zespołem – Prema Orlen Team jest pierwszy raz na Le Mans. To wspaniały event. W ubiegłym roku przyjechałem tu jako debiutant i odkryłem coś unikatowego. Musimy mieć przed nim respekt. Dla zespołu i kierowców to będzie długi wyścig, wszystko jest tu dość skomplikowane. Zawsze musisz mieć ten sam cel – jechać najszybciej jak to możliwe, ale w strefie komfortu” – mówił Polak.

„Ten wyścig jest tak wyjątkowy, bo trwa 24 godziny, a w ubiegłym roku widzieliśmy, że dopóki nie jest on ukończony, dopóty trwa. Trzeba zostać na torze – to pierwszy cel oraz wyegzekwować wszystko najlepiej jak możesz” – dodał Kubica.

Przeprowadzający wywiady z kierowcami przypomniał, że Robert dawno temu był na Le Mans – w 2005 roku w World Series by Renault. Polak pamiętał to i wiedział, że poradził sobie dość dobrze, ale nie pamiętał czy wygrał. Jego rozmówca mówił, że „wygrał wszystko”, jednak w rzeczywistości Kubica zdobył jedno pole position, a wyścigi kończył na 2. i 3. miejscu.



„Pierwszy raz byłem tu w 2000 roku by się uczyć. To była moja pierwsza okazja by jeździć single saterami. Tu unikatowy tor i napisała się tu historia motorsportu” – stwierdził Robert.

Jedynym debiutantem w Le Mans w składzie Premy będzie Lorenzo Colombo, który… jest już mistrzem 24h Le Mans – tyle że wirtualnego.

„Tak, pojechałem ten event raz i poszło bardzo dobrze. To był długi wyścig, a w rzeczywistości będzie jeszcze dłuższy. To będzie najdłuższy wyścig mojej kariery – dotychczas było to 8 godzin na Sebring, a tu będzie 3 razy dłużej. To będzie długie wyzwanie by dobrze wszystkim zarządzać – snem, odpoczynkiem, jazdą. To nowe wyzwanie i wiele rzeczy do nauczenia. Mam jednak dobry zespół i dobrych i doświadczonych partnerów, którzy dają mi zawsze cenne wskazówki więc czuję się bardzo pewny siebie” – mówił dziś Włoch.



Chwilę po Premie, na scenie pojawiły się dwie ekipy Inter Europol Competition. Zapowiedź startu tej ekipy przeczytacie tutaj.

Poniżej nagranie z dzisiejszych rozmów:



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi