KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Formula 1 2022: Miami GP

Steiner prosi o brak uszkodzeń w Baku, Schumacher tłumaczy Monako



Choć szkody na kwotę blisko $4 mln są w Haasie zasługą jednego kierowcy w tym sezonie to szef ekipy, Gunther Steiner, poprosił zarówno Micka Schumachera jak i Kevina Magnussena o szczególne uważanie na auto na trudnym ulicznym torze w Baku.

Schumacher tłumaczy

 

Tuż po wypadku w Monako, Mick Schumacher był mocno zdziwiony tym, co się stało.

„Cały tor był miejscami wilgotny, ale były też suche partie. Wjechałem trochę za szeroko w zakręt 12, co prawiło opony z prawej strony. Potem, przejeżdżając przez szykanę, pojechałem ostrożnie ze względu na okoliczności. Wyjechałem około 10 cm za szeroko na mokre miejsce so sprawiło uślizg obu kół z tej strony. Próbowałem to skorygować, ale uderzyłem w bandę” – tłumaczy Mick.

Schumacher podkreśla, że nie dostał żadnego ostrzeżenia przed tą przygodą, która wyglądała nietypowo.



„To przyszło znikąd. I z kim bym nie rozmawiał to mówił, że to wyglądało dziwnie. Oczywiście nie możemy już teraz sprawdzić, czy doszło do jakiejś awarii, ale dane sugerują, że jej nie było, po prostu był to mokry fragment. Był to pechowy i dziwny wypadek” – mówi Niemiec.

Mick przyznaje, że bardzo mocno naciska by uzyskać rezultat, na jaki stać jego samochód, ale teraz musi nauczyć się odpowiedniego balansu.

„Szczególnie, gdy stawka jest tak blisko siebie, te 10 centymetrów ma znaczenia. Chodzi zatem o ocenę ryzyka i nagrody, a my próbujemy być w punktach i musimy podejmować ryzyko. Jest to jednak jeden z elementów, nad którymi muszę popracować” – przyznaje Mick, cytowany przez Autosport.

Tańszy niż myślano

 

Marnym pocieszeniem dla Haasa jest to, że wypadek Schumachera w Monako okaże się prawdopodobnie mniej kosztowny niż pierwotnie zakładano. Jak powiedział Autosportowi Simone Resta – dyrektor techniczny Haasa – niektóre części z auta Niemca będą nadawać się do dalszego użycia.



„Haas musiał wymienić karoserię i części skrzyni biegów ze względu na nienadające się naprawić szkody. Nawet silnik pozostał nietknięty” – pisze Franco Nugnes z autosport.com. Nadwozie, którego używał Mick w Monako, stanie się teraz jego rezerwowym.

W zgodnej opinii ekspertów, wypadek Schumachera wyglądał groźniej niż w rzeczywistości był, a dodatkowo bolid F1 jest tak zaprojektowany, by po uderzeniu pod danym kątem rozpadał się właśnie na 2 części.

Problemy

 

Szef ekipy po tych wypadach Schumachera musi patrzeć na finanse, logistykę oraz dbać o swoich mechaników, dlatego zależy mu na tym, by większej liczby wpadek nie było.

„Wyzwaniem obecnie jest logistyka i przemieszczanie się między kontynentami. To długie podróże i zespół pracuje bardzo mocno by to wszystko się udało. Mają tylko kilka dni by wszystko złożyć i ponownie rozłożyć. Jeżeli pojawiają się jakieś uszkodzenia samochodów, wówczas robi się jeszcze trudniej. Liczymy więc na brak uszkodzeń w Baku” – mówi dla autosportu Steiner przed GP Azerbejdżanu.

Szef Haasa mówi, że Mick Schumacher nie może jeździć dalej w taki sposób.



„Nie jest możliwe, by nadal kontynuował wypadki. On o tym wie. Jasne, chce zdobywać punkty, ale jeżeli uderzasz w bandę to ich nie zdobywasz. Mick jest tego świadom więc nie nakładam na niego kolejnej presji i nie wkładam mu tego do głowy” – mówi Steiner.

Magnussen z kontuzją

 

Nie tylko przez problemy finansowe Haas musi uważać podczas Grand Prix Azerbejdżanu. Okazuje się, że problem zdrowotny ma też Kevin Magnussen.

„Rozmawiałem z Kevinem podczas GP Australii. Mówił mi, że ma bóle nerwów, biegnących od jego ramienia do szczęki. Wiedzieliśmy, że to od podskakiwania samochodu. Kręgosłup nieustannie naciskał na nerwy. Teraz, gdy zespół rozwiązał problemy z porpoisingiem, jest znacznie znacznie lepiej” – mówi dla planetf1.com Nikolaj Madsen, jeden z fizjoterapeutów duńskiego kierowcy.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi