KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

20220602_133813 (1)

Spełnili swoje marzenia – pierwszy event Formula Drive za nami



Żal ściskał… serce, ale i tak było przyjemnie uczestniczyć w tym wydarzeniu. Zapraszam na małą relację z pierwszego z dwóch eventów Formula Drive, który na początku czerwca odbył się na torze Silesia Ring.

Pogoda dopisała, uczestnicy również. Blisko 60 osób stawiło się w pierwszy weekend czerwca w Kamieniu Śląskim by spełnić swoje marzenia. Miałem okazję przyglądać się przygotowaniom do jazd, treningowi w Formule Renault 2000 oraz przejazdom bolidami Formuły 1.

Po przyjechaniu na miejsce od razu było widać, ze wydarzeniem zajmują się profesjonaliści – Prezentmarzeń to marka, która ma doświadczenie w organizacji różnych eventów, w tym motoryzacyjnych, choć ten był największym związanym z motorsportem. Dla gości i uczestników przygotowane były miejsca do odpoczynku – leżaki, grill, hamaki. Dzieciaki się nie nudziły bo po sesji w bolidach i przy bolidach mogły korzystać z miejsca do grania w piłkę, badmintona, koszykówki.

Jako media przeszedłem odprawę, po której udałem się do garaży. W recepcji toru zorganizowano symulator dla uczestników, urządzenie do pomiaru refleksu i catering.



Najważniejsze było jednak to, co na torze. Bardzo podobały mi się specjalne kombinezony i kaski przygotowane dla uczestników na to wydarzenie, w których prezentowali się całkiem profesjonalnie, a byli to przecież amatorzy. Spotkać można było jeszcze nastolatków (event dostępny od 18. roku życia) po panów, których wiek można ocenić na okolicę 60-tki.

Zarówno w autach Formuły Renault 2000 jak i bolidach F1 widać było, że każdy szuka swojej strefy komfortu na początku, chcąc przyzwyczaić umysł i ciało do prędkości i przeciążeń. Niektórzy od razu wchodzili na dużą prędkość, inni powoli się rozkręcali, nabierając pewności siebie, a przede wszystkim ciesząc się jazdą.

Po kilkunastu minutach jazdy Formułą Renault 2000, przychodził czas na szkolenie teoretyczne przed jazdą bolidami F1. Były to konstrukcje Williamsa z 2007 roku – każde z tych aut przejechało rundy Formuły 1, a jedyną różnicą był tłumik, który ze względu na normy obowiązujące w Polsce musiał zostać zmieniony. Nie było to jednak wielkim problemem dla uczestników, którzy mówili, że na ten tor i na pierwszy raz jest to w pełni wystarczające doznanie. W jednym z miejsc toru osiągali limiter na najwyższym biegu, a to już coś.

Najtrudniejszym elementem takich jazd dla amatorów jest zazwyczaj start i to ułatwiano im poprzez start z „popychu” przez quada. Kierowcy sami oczywiście zmieniali biegi, ale proszono ich o nie naciskanie innych przycisków na kierownicy.

Mega sprawą była oprawa fotograficzna dla uczestników, a co ciekawe jednym z przygotowujących ją był Przemo, którego miałem wcześniej okazję online poznać przy okazji „kubicowych” tematów. Uczestnicy mieli profesjonalną sesję przy i w autach, a ich przejazdy były nagrywane z kilku kamer dzięki czemu z pewnością dostaną niesamowite pamiątki filmowe z jazdy.



Przed eventem myślałem sobie, że 12 tys. złotych to dużo. W jego trakcie i po nim przechodziły mi szalone myśli przez głowę bo jednak żal serce ściskał, że nie mogę poczuć tych emocji co uczestnicy. Wielu z nich mówiło, że nie żałuje żadnej złotówki, gdyż emocje jakich doznali są nie do zastąpienia. Gdy pomyśleć o tym dłużej, widać, że nie jest to bardzo wygórowana kwota, biorąc pod uwagę skalę osiągnięcia i koszty jazdy choćby autami sportowymi po polskich torach.

Więcej dowiecie się z filmowej relacji z tego wydarzenia, którą obejrzycie poniżej:

Drugi event Formula Drive odbędzie się pomiędzy 9 a 11 lipca (sobota – poniedziałek) na torze Silesia Ring.

Więcej informacji o możliwościach uczestniczenia w evencie oraz całym wydarzeniu przeczytacie na stronie formula-drive.pl



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi