KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Kosztowny Schumacher idzie na $10 mln strat. Krytykuje go nawet wujek



W Monako przepołowił swojego Haasa, zaliczając kolejny poważny wypadek w tym sezonie. Bilans kosztów rośnie, a licznik punktów stoi. Przyszłość Micka wygląda bardzo niepewnie i uratować może go tylko… słaba akademia Ferrari lub wizerunek Lance Strolla.

$3,3 mln strat

 

W ubiegłym roku Mick Schumacher został „zwycięzcą” nieoficjalnej klasyfikacji „desctructors championship”, prowadzonej przez kibiców. Według niej w ubiegłym roku Niemiec spowodował szkody na $5 mln.

Po zaledwie 7 rundach tego sezonu według tej samej klasyfikacji Mick ma już straty szacowane na $3,27 mln. W takim tempie do końca sezonu może on „kosztować” Haasa $10 mln. A przecież w sezonie 2022 obowiązuje o $5 mln niższy limit wydatków w Formule 1.

Tak przedstawia się to zestawienie za obecny sezon:



destructors championship 58

Dodatkowo Schumacher w ubiegłym sezonie dwukrotnie nie wziął udziału w kwalifikacjach z powodu uszkodzeń auta w 3. treningu, teraz ma na koncie opuszczony wyścig po swoim wypadku.

Nie wypada nie wspomnieć o wynikach sportowych. Mick Schumacher jest jednym z dwóch regularnych kierowców, którzy w sezonie 2022 nie zdobyli punktów. Jego partner, Kevin Magnussen ma już 15 oczek i zajmuje 10. miejsce w klasyfikacji generalnej. Duńczyk w tym sezonie nie spowodował nadprogramowych szkód w Haasie.

Wszystko to tworzy dość marny obraz występów syna 7-krotnego mistrza świata, który w ubiegłym roku był zakłócony przez słabego partnera zespołowego, Nikitę Mazepina.

10 cm

 

Mick skomentował w Monako swój wypadek, mówiąc, że był o skutkiem drobnego błędu.



„Czuję się dobrze, ale oczywiście to bardzo irytująca sytuacja. Myślę, że jeżeli chodzi o tempo to zdecydowanie je mieliśmy. To była kwestia utrzymania samochodu na torze i niestety nie byłem w stanie tego zrobić. Tempo było mocne i czułem, że możemy walczyć i cisnąć” – mówił Mick.

„Pojechałem jednak trochę za szeroko – to była kwestia 10 cm i to wystarczyło by stracić całą przyczepność, którą miałem. Niestety rezultatem tego było to, co widzieliśmy” – dodaje Niemiec.

Zadowolony z takiego obrotu spraw nie był oczywiście szef Haasa, Gunther Steiner.

„Wszyscy oczywiście widzieliśmy, co się stało. Nie jest to satysfakcjonujące znów zaliczyć duży wypadek. Musimy zobaczyć, co zrobimy dalej z tej sytuacji. Kierowcy myślą przede wszystkim o swoich karierach, ale jeżeli ktoś będzie miał cały czas wypadki to nie będzie miał kariery” – mówił Steiner w niedzielę.

Atak i obrona

 

Swojego rodaka i przyjaciela bronił Sebastian Vettel.



„Najważniejsze, że nic mu nie jest. Nie mam wątpliwości, że potrafi więcej niż obecnie pokazuje. Myślę, że wy, dziennikarze, powinniście dać mu teraz trochę spokoju” – mówił kierowca Astona Martina.

Takiej cierpliwości do Micka nie ma za to jego wujek, Ralf Schumacher, który również ma za sobą dość udaną karierę w F1.

„Inni kierowcy przejeżdżali przez ten fragment bez problemów, ale nie on. Początkowo myślałem, że wcześniej uderzył w bandę i miał przebitą oponę, ale on po prostu zjechał z suchej linii. To błąd, na który nie może sobie pozwolić. Nie tylko zrujnował sobie cały wyścig, ale również poważnie uszkodził samochód co będzie miało konsekwencje budżetowe dla zespołu” – mówił w niemieckim Sky Sports Ralf Schumacher.

„Mick musi się nauczyć, że takie błędy nie mogą mu się przydarzać – nie ma co do tego wątpliwości” – dodaje wujek Micka.

Co dalej?

 

Mick Schumacher miał już blisko 30 wyścigów by przekonać nas do siebie i myślę, że niewielu wierzy, że jest to kierowca, który powinien być w F1. Nie oznacza to jednak że Niemiec z serią się pożegna.

baner formula drive wpis

Haas ma bardzo mocne związki z Ferrari – z roku na rok coraz mocniejsze – i ekipa z Maranello chciałaby mieć tam swojego juniora. Problemem jest to, że nie ma nikogo na odpowiednim poziomie. Jedynym mógłby być Robert Shwartzman, który pojedzie w Ferrari dwa pierwsze treningi. Rosjanin pojedzie pod izraelską flagą, jednak ze względów politycznych jego transfer do F1 może być problematyczny.

Jeżeli Mick i tak nie zostanie w Haasie, to podobno zainteresowany jest nim Aston Martin. Lawrence Stroll potrzebuje kogoś, kto nie będzie wyraźnie lepszy od jego syna, a narodowość i mocne nazwisko grają tu na korzyść Micka, który zajmując miejsce Sebastiana Vettela zostanie jedynym Niemcem w Formule 1.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi