KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Przestrzelony pit-stop, brak danych i „sh*tbox”



Obaj przegrali ze swoimi partnerami z zespołu, ale obaj mogą być zadowoleni ze swojego rezultatu. Ich wyścigi były dość spokojne, choć nie brakowało ciekawych momentów. Zapraszam do „przejechania” GP Azerbejdżanu z Lewisem Hamiltonem i Sergio Perezem – to wykonanie ich „stenogramów” „zamówiliście” w głosowaniu.

Sergio Perez

 

W pierwszych komunikatach Perez dostaje polecenia zmiany ustawień, informacje o różnicach do rywali i tym, że system DRS jest dostępny.

Na 4. okrążeniu Sergio jest pytany, jak balans i potwierdza, że jest zadowolony z prowadzenia się samochodu. Dostaje polecenia zmiany ustawień, propozycje dotyczące poszczególnych zmian w danych zakrętach.

Okrążenie później Sergio zgłosi, że zaczyna tracić trakcję, a zespół poleci mu zarządzanie oponami. Na 7. okrążęniu Perez zostanie poinformowany, że temperatury się stabilizują, dostanie też kolejne polecenia zmiany ustawień.



Na 8. kółku kierowca Red Bulla zostanie zapytany o ustawienia przedniego skrzydła przy zmianie na opony twarde, ale nie będzie chciał zmian.

Co ciekawe, gdy tylko pojawi się wirtualna neutralizacja, Perez będzie wzywany do boksów. „Yeah, I missed it” – odpowie kierowca i będzie musiał zostać na torze.

Podczas neutralizacji zespół przypomina Perezowi o trzymaniu delty i prosi o zmianę ustawień. Kierowca zgłasza, że tor jest bardzo brudny w zakręcie 15.

Po wznowieniu inżynier prosi kierowcę o „używanie narzędzi” i podaje mu różnice do innych kierowców oraz ich tempo.

„Tracisz w 11. i 12. zakręcie” – mówi inżynier. Kierowca skarży się, że traci tylne opony i dostaje polecenie zmiany ustawień. Chwilę później Perez powie, że ma kłopoty z trakcją i od razu dostanie polecenie zmiany ustawień.

Na 14. okrążeniu Verstappen jest już bardzo blisko Pereza i Meksykanin dostanie polecenie „No fight”, gdy będzie wyprzedzał go Verstappen. Nie było to klasyczne team order gdyż Verstappen miał w tym momencie zdecydowanie lepsze tempo.



Na 16. okrążeniu Sergio zostaje ściągnięty do boksów, a wyjeżdżając dostanie informację, że będzie blisko z Russellem na wyjeździe. Udaje mu się utrzymać przed kierowcą Mercedesa. Dostaje potem polecenie zmiany ustawień.

Na początku 20 okrążenia Perez otrzyma informację o czasach, m.in. Charlesa Leclerca i zapyta, jak daleko od nich jest Leclerc. Dostanie informację, że 20 sekund.

„Leclerc ma problem przed tobą, może być olej na torze, olej na torze” – powie inżynier kierowcy.

Perez dostanie informację, że pozostało 31 okrążeń oraz jakie czasy wspólnie z Verstappenem robią.

„Celujemy w czas 1:48 w przypadku obu bolidów. 1:48. Max robi to samo” – mówi inżynier w momencie, gdy obaj kierowcy Red Bulla uzyskali swoje najlepsze czasy – Verstappen 1:46.898 oraz Perez 1:47.471.

Inżynier jeszcze raz przypomni kierowcy, że na torze jest olej w zakrętach 19, 20 i 21.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

Na 22. kółku Perez zacznie dublowania – najpierw na Latifim. Będzie on chwalony za równe czasy oraz będzie dostawał informację o pozostających okrążeniach. Na 27. kółku usłyszy, że okna samochodu bezpieczeństwa i wirtualnego samochodu bezpieczeństwa są otwarte.

„Perez pytany o zmiany w ustawieniach przedniego skrzydła, nie będzie ich chciał. Na 32. kółku pyta, czy może podnieść tempo i dostanie informację, że celują obecnie w 1:47.5.

Perez i Verstappen wykorzystają wirtualną neutralizację po awarii Magnussena i zjadą do boksów. Checo będzie proszony o klikanie przycisku overtake, gdyż bateria jest pełna.

Sergio chce na kolejnym kółku zrobić najszybsze okrążenie wyścigu, ale inżynier mówi mu, że już je ma i teraz do końca wyścigu oba auta mają target okrążenia 1:47.5, który potem zostanie jeszcze obniżony. Perez upewni się u inżyniera kilka okrążeń później, czy mają tak dojechać do mety, a inżynier potwierdzi, zapewniając Meksykanina, że ma najlepszy czas wyścigu. Na dwa okrążenia przed końcem Verstappen pojedzie bardzo szybkie kółko, ale przegra o 0,004 z czasem Pereza.



„P2, solidna jazda, dobry rezultat” – powie inżynier na mecie. „Dobra robota chłopaki. Dobry wynik zespołu. Dzięki za wszystko Adam, powodzenia w twoich następnych krokach” – odpowie Sergio Perez, odnosząc się do jednego ze swoich inżynierów. Perezowi pogratuluje też Christian Horner.

Lewis Hamilton

 

W pierwszych komunikatach Lewis otrzymuje informacje, gdzie są rywale. Na trzecim okrążeniu kierowca Mercedesa otrzymuje złe wieści: „Straciliśmy dane tylnej temperatury więc będziesz musiał sobie już radzić sam na wyczucie” – mówi inżynier. „Zrozumiałem” – odpowiada Hamilton.

Następnie dostanie informację, że system DRS jest już dostępny. Na okrążeniu 4. Lewis zostanie poproszony o zarządzanie oponami w kilku zakrętach.

Po 2 okrążeniach Lewis jest proszony o unikanie uślizgów tylnej osi oraz dostaje polecenia zmiany ustawień. Kierowca co jakiś czas zgłasza problemy z oponami – najpierw z przegrzewaniem, a potem grainingiem.

„Jestem jeżdżącą szykaną chłopie” – mówi Lewis w jednym z kolejnych komunikatów. Po chwili pojawia się wirtualna neutralizacja po awarii Sainza. Hamilton zgłasza, że lewego przodu już nie ma. Jest wzywany do boksów. Poprosił o zmianę ustawień przedniego skrzydła.

blank

Po wyjeździe z boksów Lewis pyta zespół: „Jak możemy tak tracić miejsca”, odnosząc się do straty miejsc podczas wirtualnej neutralizacji.

„W pewnym momencie się rozbijemy przez to podskakiwanie” – mówi kierowca. Hamiltonowi jest radzone wjeżdżanie z innymi ustawieniami dyferencjału w zakręty. Zawodnik dostaje raport na temat swojej sytuacji, tempie i odległościach rywali.

Radio Hamiltona bardzo przerywało, dlatego inżynier poprosił go o używanie go poza prostą startową i pierwszymi trzema zakrętami.

„Mamy awarię silnika Ferrari na prostej startowej, trzymaj się prawej strony. Może być olej” – mówi Peter Bonington Hamiltonowi.

Lewis na 21. okrążeniu nadal skarży się na zachowanie opon. Inżynier mówi mu, że Russell odpuszcza w zakrętach 3. i 1.



Hamilton na 29. kółku zgłasza, że tylne opony są na limicie. Podawane jest mu tempo Pierra Gasly, którego dogania.

Gdy na 33. okrążeniu Lewis zostanie ściągnięty do boksów, poprosi o zmianę ustawień przedniego skrzydła. Jest informowany, że będzie blisko Tsunody na wyjeździe z boksu, ale Japończyk musi jeszcze zjechać. Po wznowieniu Lewis jest proszony o zmianę ustawień.

Na 41. okrążeniu Lewis pyta, na której jest pozycji i dostaje odpowiedź. Po wyprzedzeniu Gaslyiego Hamilton chce wiedzieć, jakie czasy robi Russell i czy może przycisnąć. Dostaje zgodę, ale jest proszony o uważanie na opony. Kierowca dopytuje, ile ma straty do Russella, ale jest to 25 sekund.

Gdy minie linię mety, zespół mu gratuluje: „Świetna jazda Lewis, zasłużony rezultat, P4” – mówi „Bono”, a po chwili włącza się Toto Wolff: „Lewis, wszyscy wiemy, że na ten moment to shitbox do jazdy, przepraszamy również za twoje plecy”. „Dobra robota chłopaki, brawa za strategię, ciśnijmy dalej” – odparł kierowca.

Inni

 

Tak przedstawiały się komunikaty wszystkich kierowców po zakończeniu Grand Prix Azerbejdżanu.



Takie zestawienie najciekawszych komunikatów radiowych wybrała Formuła 1:

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Tik Tok, LinkedIn i Twitch!

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi