KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Prędkości nie było, ale to było do wygrania – podsumowanie 24h Le Mans



Od Roberta Kubicy wiemy, że był to wyścig wielu problemów dla Premy Olren Team i dane tego wyścigu dobrze to pokazują. Czy jednak był potencjał na lepszy wynik niż 2. miejsce? Oczywiście! Zapraszam na podsumowanie tego wyścigu.

Wyniki

 

wyniki 24h Le Mans 2022

Skrót



Statystyki Premy

Robert Kubica uzyskał najlepszy czas spośród kierowców Premy i przejechał najwięcej okrążeń. Warto zwrócić uwagę na bardzo równy podział czasu jazdy zawodników.

eivjndv

Stinty

Tak przedstawiają się stinty kierowców Premy w trakcie tego wyścigu.

wszystkie stinty premy

Najlepsze czasy weekendu

Było wiele ekip, które swoje najlepsze czasy uzyskiwały podczas wyścigu. W przypadku Premy Orlen Team najlepszym okrążeniem było 3:30.651, uzyskane w kwalifikacjach przez Louisa Deletraza. Robert Kubica swój najlepszy czas uzyskał… w 1. treningu.



wszystkie czasy lmp2

Sektory

Najlepiej Prema Orlen Team radził sobie w środkowym, najbardziej krętym.

sektory 24h le mans

Idealne czasy

Dopiero 14. miejsce ekipy Roberta Kubicy po złożeniu najlepszych czasów wszystkich sektorów.

idealne czasy 24h le mans

Prędkości

To zestawienie również daje do myślenia. Niemal wszystkie ekipy LMP2 swoje najwyższe prędkości z całego weekendu uzyskiwały w trakcie wyścigu. Prema natomiast 327,8 km/h (19. wynik wśród LMP2), uzyskała w trakcie kwalifikacji.



Robert Kubica wspominał, że ostatnie godziny musieli oni jechać z połową gazu ze względu na problemy z chłodzeniem silnika.

predkosci 24h le mans 2022

Czas w boksach

Tylko dwie z ekip, które dojechały do mety, spędziły w boksach mniej czasu niż Prema Orlen Team – obie JOTY. Pit-stopy były w tym wyścigu ważniejsze niż momentami w F1. Ekipa z numerem 28, która zajęła 3. miejsce, była w pit-stopie ponad 2 minuty krócej niż Prema. Do zwycięzców zespół Roberta Kubicy stracił w boksach 30 sekund.

Ekipy Inter Europol Competition ze względu na problemy techniczne, były w boksach dość długo.

pit-stopyaa

Nasi podsumowują

 

Prema Orlen Team

Lorenzo Colombo: „Widok w dół z podium 24h Le Mans był absolutnie niesamowity. To był długi wyścig i z mojej strony trudny do zarządzania w aspekcie fizycznym i mentalnym. Udawało nam się utrzymać samochód w dobrej formie, unikać kontaktów i zarządzać ruchem bardzo dobrze, a przy tym nadal jechać wystarczająco szybko. To nasze najlepsze miejsce w WEC, nasze pierwsze podium w najdłuższym i najtrudniejszym wyścigu sezonu. Wprawia nas ono w dobre nastroje przed kolejną rundą na naszym domowym wyścigu na Monzy. Musimy nadal pracować, poprawiać się i wspólnie z Robertem i Louisem zadbać o przygotowania, a rezultaty na pewno przyjdą”.



Louis Deletraz: „To moje pierwsze podium w Le Mans i wielka satysfakcja po ostatnim roku. Dodatkowo to pierwszy taki wynik dla Prema Orlen Team. Mieliśmy pozytywny wyścig, choć JOTA, trzeba to przyznać, była super mocna – zasłużyli na zwycięstwo. Naprawdę podobała mi się tegoroczna edycja. Bardzo dziękuję wszystkim, którzy pracowali bardzo ciężko by było to możliwe. Nie mogę doczekać się przyszłości. Oczywiście, chciałem wygrać, ale 2. miejsce jest ekstremalnie ważne i daje nam dużo punktów w klasyfikacji generalnej.”

Robert Kubica: „To wspaniały rezultat dla tak młodej grupy, zawierającej wiele młodych osób, które były na Le Mans po raz pierwszy. Myślę, że możemy być zadowoleni z finałowego rezultatu. Oczywiście, w tym trudnym wyścigu działo się wiele rzeczy i pewne problemy cały czas trzymały nas w niepewności dotyczącej finiszu. Zarządzaliśmy jednak nimi, ale niestety nie byliśmy w stanie walczyć o coś więcej. Takie są jednak wyścigi. Możemy być szczęśliwi i mam nadzieję, że debiutantom tu się podobało. Wiem, że Le Mans jest szczególne i mam nadzieję, że będą pamiętać te ciężkie dni pracy”.

Inter Europol Competition

#34 Esteban Gutierrez: „Doświadczenie Le Mans to coś zupełnie wyjątkowego. To pełne dziesięć dni zajęć na torze i poza nim. Bardzo podobało mi się dzielenie się doświadczeniem z zespołem Inter Europol Competition. To było wspaniałe doświadczenie i najdłuższy wyścig, w jakim kiedykolwiek jechałem. Podobało mi się to wyzwanie, chociaż osiągnięty wynik jest poniżej oczekiwań. Tempo wyścigowe i średnie czasy okrążeń na przejazdach były dobre. Starałem się wyciskać maksimum z każdego przejazdu i jak najlepiej wykorzystać wszelkie możliwości.”

baner formula drive wpis

#34 Alex Brundle: „To był udany występ, ale mamy problemy w wielu obszarach. Pojechaliśmy bardzo dobry wyścig i udało nam się unikać kłopotów, ale brakowało nam tempa. Przez cały tydzień walczyliśmy z dostawcami, aby otrzymać niezbędne komponenty, bo chcieliśmy poprawić osiągi samochodu, dlatego był to frustrujący tydzień. Pomimo to ukończyliśmy po kolejny 24-godzinny wyścig Le Mans, co zawsze jest trudną sztuką, dlatego zespołowi należą się gratulacje.”

#43 Fabio Scherer: „Le Mans to Le Mans. To czysta magia, ale jak przekonaliśmy się w ten weekend, potrafi być zadawać ból. Wszyscy pojechaliśmy dobrze, bez błędów, a zespół wykonał fantastyczną robotę. Wydawało się, że mamy szansę na podium, jednak niewielki problem z silnikiem nam ją odebrał. Myślę, że zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy. Jestem zadowolony ze swojej jazdy, a także z występu zespołu, ale wyniki są poniżej oczekiwań.”

#34 Kuba Śmiechowski: „Generalnie był to trudny i wymagający tydzień wyścigowy. Mieliśmy pewne problemy z samochodem pomiędzy sesją warm up, a wyścigiem, dlatego musieliśmy wymienić skrzynię biegów i silnik. Chłopaki wykonali niesamowitą robotę, robiąc to w półtorej godziny. Dali z siebie wszystko. Wynik nie jest taki, na jaki liczyliśmy, ale przejechaliśmy wyścig bez większych problemów mechanicznych, a samochody były dobrze przygotowane. Spędzimy trochę czasu analizując występ. Poszukamy możliwości poprawy osiągów i wrócimy silniejsi w kolejnym wyścigu na torze Monza. ”

#43 David Heinemeier Hanson: „Jest sporo pozytywów. Obydwa samochody ukończyły wyścig. Potrafią być szybkie, chociaż niekiedy brakuje może niezawodności i tempa. Pomimo to, wyścig oceniam pozytywnie. Startowałem już dziewięć razy w wyścigu 24h Le Mans, a ten był jednym z bardziej udanych. Byłoby dobrze przekonać się, jaki byłby wynik bez straty czasu w boksach. Wspaniale było widzieć mnóstwo fanów i dobrą pogodę podczas wyścigu. Stoczyłem kilka fajnych pojedynków i zaliczyłem kilka świetnych przejazdów. Naprawdę podobało mi się Le Mans. Jest niesamowite.”

#43 Pietro Fittipaldi: „Le Mans to niesamowite doświadczenie, w którym potrzeba ogromnie dużo wytrwałości. Teraz, gdy jest już po wszystkim, jestem kompletnie wyczerpany. To był mój pierwszy wyścig 24-godzinny w życiu. Brakowało nam snu, a w nocy trudno było zasnąć. Zespół i wszyscy kierowcy spisali się naprawdę dobrze. Mieliśmy dobre tempo. W pewnym momencie byliśmy na siódmym miejscu i taki wynik na mecie był realny. Myślę, że mieliśmy szansę na szóste lub siódme miejsce, przy odrobinie szczęścia, nawet na pierwszą piątkę. Najważniejsze, że jesteśmy na mecie. Nie popełniliśmy żadnych błędów i możemy być dumni z tego występu”.



Sascha Fassbender (Team Manager): „Po raz pierwszy wystawiliśmy dwa prototypy LMP2, co było dużym wyzwaniem dla zespołu. Dodatkową komplikacją był fakt, że drugi samochód, którym mieliśmy się ścigać, nie został dostarczony na czas i musieliśmy zdać się na zewnętrznego dostawcę. Przygotowaliśmy obydwa samochody zgodnie z najwyższymi standardami i ukończyliśmy wyścig bez poważniejszych problemów technicznych. Na te, które wystąpiły nie mieliśmy wpływu, a kosztowało nas to znacznie lepszy wynik. Zespół pracował wyjątkowo ciężko, znacznie powyżej oczekiwań i dlatego wszystkim należą się moje szczere podziękowania.”

Ode mnie

 

Przyznam otwarcie – nie spodziewałem się, że Robert Kubica ponownie będzie walczył o zwycięstwo w 24h Le Mans. W stawce 27 teoretycznie równych bolidów za każdym razem być w czołówce to wielka sztuka.

Prema przed tym wyścigiem wydawała się znacznie słabsza niż WRT przed rokiem. Znacznie gorzej było też w treningach i kwalifikacjach. Biorąc pod uwagę bardzo mocne składy wielu ekip, fabryki stojące za niektórymi zespołami oraz skalę rzeczy, które podczas 24 godzin mogą się nie udać, nie wierzyłem, że ponownie będziemy mieli emocje do końca.

Nie doceniłem chyba jednak roli czynnika ludzkiego w tym wyścigu. A ten – w przypadku kierowców – był na najwyższym poziomie.

Robert Kubica przez ostatnie 10 lat przyzwyczaił się, że wielu rzeczy w swoich programach musi dopilnować sam. Tak weszło mu to w nawyk, że mam wrażenie iż to on był faktycznym szefem Prema Orlen Team podczas rywalizacji na Le Mans. Spędzał w garażu kosmiczną liczbę godzin, cały czas pilnował by wszystko zadziało się po jego myśli – od ustawień auta po strategię. Mechanicy o 1. w nocy przygotowywali się na kolejne wielogodzinne spotkania. Nawet w wyścigu – już będąc w kombinezonie i kasku – jeszcze patrzył na telemetrię na swoim stanowisku.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

Był jak grający trener, który przejechał najwięcej okrążeń, miał najlepszy czas i do tego awansował na starcie z 5. na 1. miejsce. Bardzo szkoda, że w drugiej połowie wyścigu wspólnie z kolegami nie mogli cisnąć.

Pretensji nie można mieć też do Louisa Deletraza i Lorenzo Colombo. Przejechali bardzo dobre stinty, nie zaliczyli przez 24 godziny żadnego błędu czy stykowej sytuacji i wspólnie z Kubicą zrobili za kółkiem wszystko co trzeba. Zwłaszcza debiutantowi, jadącemu swój piąty wyścig długodystansowy w karierze, należą się gratulacje.

De facto, gdyby nie było choćby jednego czynnika przeszkadzającego w zwycięstwie (awaria, przebita opona, pech przy slow zone), Kubica, Deletraz i Colombo wygraliby ten wyścig.

Ja jednak cieszę się z tego 2. miejsca. Jasne, mogło być zwycięstwo, ale jednocześnie mogło się to skończyć tak, jak w przypadku WRT. W przypadku 24h Le Mans to w dużej mierze loteria. W ubiegłym roku Kubica przegrał fortunę. W tym się odkuł – odzyskał wkład i nieco zarobił, ale na zgarnięcie pełnej puli przyjdzie jeszcze czas. Może na wyższych stawkach?



Vlog

 

Klasyfikacja

 

MZespółNrPunkty
1JOTA38137
2WRT31116
3United Autosports23113
4RealTeam by WRT4196
5Prema Orlen Team994
6JOTA2870
7United Autosports2250
8Team Penske542
9Richard Mille Racing Team130
10Vector Sport1021
11Inter Europol Competition3420
12AF Corse8312
13Algarve Pro Racing4510
14Ultimate356
15ARC Bratislava440

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Tik Tok, LinkedIn i Twitch!

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi