KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
large-2022 Canadian Grand Prix - Saturday

Nowe przepisy silnikowe – możliwość napraw i zamiany jednostek rozszerzona. Zmiany również w testach



Dość istotne zmiany zostały wprowadzone podczas posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych. Ułatwią one zespołom unikanie kar za wymianę elementów jednostki napędowej. Wprowadzone zostały również zmiany dotyczące testowania opon i tylnych skrzydeł.

Silniki

 

Dokonana w środę rewizja zasad dotyczących silników zezwala zespołom na tymczasowe naprawy elementów jednostek gdy zachodzi taka potrzeba. Może to pozwolić niektórym ekipom zakładania nowych elementów w niektórych przypadkach.

Dodatkowo, zespoły będą teraz mogły wymieniać elementy jednostek napędowych w nowszej specyfikacji w warunkach parku zamkniętego pomiędzy kwalifikacjami a wyścigiem bez konieczności startu z alei serwisowej.



Kolejna zmiana dotyczy maksymalnych temperatur paliwa. Ta kwestia była powodem zamieszania w kilku rundach tego sezonu, gdy niejasne wytyczne dyrektora wyścigu doprowadziły niemal do spóźnienia na pola startowe kilku kierowców. Zgodnie z nowymi przepisami, zespoły będą mogły schładzać swoje paliwo do 20 stopni Celsjusza, jeżeli będą panowały szczególnie wysokie temperatury.

Testy

 

Zmiany dotyczą również testów tylnych skrzydełek nad wydechami. Poprzednio mogły one wyginać się o maksymalnie 5 mm przy działającej sile 60N. Teraz będą to tylko 3 mm przy 150N.



Tylne skrzydło nie będzie się mogło obecnie wyginać bardziej niż 3 mm przy obciążeniu 200N. Poprzednio było to 2 mm.

W związku z kombinacjami Ferrari, które wykorzystało testy opon Pirelli do jazdy z dwiema różnymi specyfikacjami podłogi, teraz wprowadzono zakaz używania podczas testów Pirelli jakichkolwiek części, sensorów czy oprogramowania, które da zespołowi jakiekolwiek informacje niezwiązane z testami opon.

Zmiany ustawień podczas testów opon będą dozwolone jedynie, jeżeli będą niezbędne do przeprowadzenia testu.

Dowiedzieliśmy się również po środowym posiedzeniu że do października FIA chce ustalić wszystkie szczegóły silników na sezon 2026 i kolejne.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi