KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

large-2022 In-Season Test - Emilia Romagna - Day 1

„Najbliżej mi do startów w najwyższej kategorii WEC, ale niekoniecznie w przyszłym roku”



W długiej rozmowie z Mikołajem Sokołem, Robert Kubica podsumował swój występ w 24h Le Mans, mówiąc, że drugie miejsce, choć nie w pełni satysfakcjonujące, jest osiągnięciem. A co mówi o swojej przyszłości w wyścigach długodystansowych?

Kubica w niedzielę zajął 2. miejsce w kategorii LMP2 wraz z zespołem Prema Orlen Team. Czy mocno cieszył się z tego wyniku?

„Szczerze mówiąc, w ubiegłym roku pewnie nie za bardzo świętowałbym zwycięstwo, które było bardzo blisko, więc dziwnie byłoby świętować drugie miejsce. Pewnych rzeczy się nie odwróci i tego zeszłorocznego zwycięstwa już zawsze będzie brakowało w głowie. Drugie miejsce to zdecydowanie nie to samo, co pierwsze – ale biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności i to, jak trudny jest ten wyścig, to uważam, że to dość duży wyczyn. Jeszcze większym wyczynem jest moim zdaniem to, że w dwóch edycjach 24h Le Mans pojazd, w którym ja byłem w składzie, dwukrotnie rozpoczynał ostatnie okrążenie na pierwszym lub drugim miejscu – w najmocniej obsadzonej kategorii. Według mnie to nie jest przypadek i uważam, że to jest największy wyczyn tych dwóch ostatnich Le Mans. W obu wyścigach sporo zrobiłem – także poza kierownicą – żeby znaleźć się na takiej pozycji i żeby tak to wszystko wyglądało” – powiedział Robert w rozmowie zamieszczonej na sokolimokiem.com.



Można wywnioskować, że Kubica nie jest w 100% zadowolony z tego, jak przebiegały przygotowania jego ekipy i wie, że to mógł być dla nich łatwiejszy wyścig.

„Po pierwsze zadanie nie jest łatwe, bo myślę, że zespół nie zdawał sobie sprawy, ile trzeba włożyć w to pracy i jak skomplikowane jest to przedsięwzięcie. Dodatkowo startując w dwóch programach, z tymi samymi ludźmi, po prostu nie mają czasu na skoncentrowanie się nawet na jednej serii. Szczególnie trudny był początek sezonu, bo moim zdaniem do 24h Le Mans trzeba przygotowywać się przez kilka miesięcy, a 90% roboty musisz zrobić w domu, zanim przyjedziesz na tor. To nie jest tak, że przyjeżdżamy nieprzygotowani, ale na pewno obsługiwanie dwóch serii jednym składem, który ma stosunkowo małą wiedzę na temat wyścigów długodystansowych, na pewno nie pomaga” – mówi Kubica, przyznając, że od pierwszego wyścigu WEC na Sebring, Prema nie miała żadnych testów.

Niebawem przyjdzie czas na podjęcie decyzji dotyczących przyszłości. Podobnie jak w przypadku blogowej rozmowy z Iwoną Hołod, Robert mówi, że stoi przed wyborem rezygnacji z obecnej roli w F1 a pełnym zaangażowaniem w wyścigi długodystansowe.



„Myślę, że są pewne rzeczy, które muszę przemyśleć, trzeba je poukładać. Najprawdopodobniej będę musiał też zadecydować, w którą parę butów wejść. Przez ostatnie sezony łączę programy i to może okazać się bardzo trudne. Realistycznie patrząc na sytuację, najprawdopodobniej najbliżej jest mi startów w najwyższej kategorii, ale niekoniecznie w przyszłym roku. Z drugiej strony nie wykluczam, że może się tak wydarzyć, iż w następnym sezonie pojawię się w najwyższej kategorii w wyścigach długodystansowych – ale nie jest to jedyna opcja. Po prostu zobaczymy, co wyjdzie. Z jednej strony bardzo się cieszę, że są pewne opcje, z drugiej strony mam też pewne przemyślenia i wizje dotyczące tego, co robić – czy raczej tego, jak ja chciałbym to robić. Nic na siłę, zobaczymy” – mówi Kubica.

Całą, bardzo ciekawą rozmowę, przeczytacie tutaj.

Źródło: sokolimokiem.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi