KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
2022 Australian Grand Prix, Friday - LAT Images

Mercedes szykuje poprawki, problem z poropisingiem pod kontrolą



Mercedes bardzo chce wrócić do walki o zwycięstwa w sezonie 2022 i liczy na to, że bardziej standardowe tory, na których w najbliższym czasie będzie gościła Formuła 1, pomogą w nawiązaniu walki z Ferrari i Red Bullem. Jednocześnie ekipa jest blisko całkowitego rozwiązania problemu porpoisingu.

Przestaną fikać?

 

„Myślę, że przeanalizowaliśmy przyczynę tego, co definiujemy jako porpoising czy dobijanie i myślę, że z efektem porpoisingu, mającego podłoże aerodynamiczne, poradziliśmy już sobie około Barcelony” – mówi w rozmowie z motorsport.com, Toto Wolff.

„To nie tylko wysokość samochodów powoduje tej efekt i komentarze kierowców. Auta są po prostu za sztywne. Nie da się przejeżdżać przez krawężniki, a jazda po wyboistej nawierzchni jest bardzo wymagająca. Gdy przeanalizowaliśmy problem, możemy lepiej sobie z nim radzić” – dodaje szef Mercedesa.



Wolff ma nadzieję, że modyfikacje W13, które czekają na implementację sprawią, że Mercedes będzie mógł zacząć pracować nad obszarami, których rozwój był dotychczas blokowany przez problemy z podskakiwaniem samochodów z Brackley.

„Patrząc na ujęcia w zwolnionym tempie, widać, że samochody są obecnie za sztywne. I na to narzekają kierowcy. To coś, czemu musimy się przyjrzeć – jak możemy zredukować wpływ sztywności auta. Oczywiście, im gładsza nawierzchnia toru, im niższe krawężniki, tym mniej widzimy tego fenomenu. Musimy dać większy docisk aerodynamiczny na samochód, to jasny kierunek. Widać, że samochody jeżdżą wyżej ustawione i podczas takiej jazdy musimy znaleźć osiągi w naszym aucie” – mówi szef Mercedesa.

Poprawki na Silverstone

 

Dyrektor techniczny Mercedesa, Mike Elliott potwierdza, że już na wyścig na Silverstone ekipa przywiezie poprawki, które mają pozwolić zyskać dodatkowe dziesiąte części sekundy Hamiltonowi i Russellowi.

„Pewnym można być tego, że będziemy naciskać najmocniej jak tylko się da. Na Silverstone przywieziemy nowe części, próbując poprawić tempo samochodu – czy to przez nie czy przez optymalizację tego, co już mamy” – mówi Elliott.



Przyznaje on jednak, że obecnie tempo jego auta jest dalekie od zakładanego.

„Musimy być ze sobą szczerzy i przyznać, że w tym momencie jesteśmy za Ferrari i Red Bullem i przy normalnym wyścigu będzie nam trudno o świetny wynik” – dodaje inżynier.

Mimo wszystko w Mercedesie liczą na lepsze wyniki na konwencjonalnych torach wyścigowych po wizytach w Baku, Monako czy Montrealu, gdzie Mercedes miał problemy. Znacznie lepiej Hamilton i Russell radzili sobie np. w Barcelonie.

„Myślę, że Silverstone będzie torem, który będzie nam nieco bardziej pasował, jak Barcelona. Ale może też być nieco trudniej. Niezależnie od tego, co się stanie, będziemy naciskać najmocniej jak potrafimy. Podobnie nasi kierowcy, którzy bardzo chcą wrócić do wygrywania. Chcemy wygrywać jako zespół, dla siebie, dla kibiców i mamy nadzieję, że to się stanie” – dodaje Elliott.

Źródło: autosport.com, planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi