KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

2022 Spanish Grand Prix 2022, Saturday - LAT Images

Mercedes nie zmienia koncepcji, Hamilton wyznacza deadline



Grand Prix Wielkiej Brytanii – to wyścig, do czasu którego Lewis Hamilton chciałby dysponować samochodem zdolnym do walki z Ferrari i Red Bullami. Mistrzowie świata nie zdecydowali się na radykalną zmianę koncepcji po rywalizacji w Hiszpanii i Monako.

Mercedes od początku sezonu walczył z odbijaniem bolidu od nawierzchni czyli tzw. porpoisingiem. Blokowało to rozwój bolidu z Brackley, który według Toto Wolffa „na papierze” powinien być bardzo szybką konstrukcją.

Podczas Grand Prix Hiszpanii i GP Monako problemów z tym zjawiskiem już nie było, ale Mercedes w Księstwie miał problem z jazdą po nierównościach, co również wpłynęło na formę zespołu.

Lewis Hamilton liczy na to, że wszystkie problemy blokujące potencjał jego auta uda się szybko rozwiązać i ruszyć w pogoń za tempem prezentowanym przez Ferrari i Red Bulla.



„Mam nadzieję, że do Grand Prix Wielkiej Brytanii na Silverstone będziemy mieli tak szybki samochód, jakiego chcemy i będziemy w stanie walczyć z Ferrari i Red Bullem. Byłoby miło odwdzięczyć się kibicom podczas naszego domowego wyścigu” – mówi wicemistrz świata, cytowany przez Speedweek.

„Wiem, że praca w fabryce nad poprawieniem samochodu odbywa się bez ustanku. Nie mam wątpliwości, że prędzej czy później osiągniemy to, co chcemy” – dodaje Hamilton.

Bez zmiany koncepcji

 

Podczas przedsezonowych testów F1 w Barcelonie, Mercedes przedstawił bardziej standardową od obecnej koncepcję bolidu z typowymi sidepodami. Dopiero w Bahrajnie pojawiła się obecna. Zespół mówił przed rywalizacją w GP Hiszpanii, że zebrane tam dane posłużą do oceny, która koncepcja jest lepsza i z którą powinni kontynuować sezon 2022.

Teraz Toto Wolff w rozmowie z Formula Rapida mówi, że póki co ekipa z Brackley będzie „szlifowała” aktualną koncepcję.



„Jeżeli chcesz zmieniać filozofię pracy auta, najpierw musisz zrozumieć, co sprawi, że nowa koncepcja będzie szybsza od obecnej. Gdybyśmy to wiedzieli, to już byśmy to zrobili. Obecnie wierzymy jednak mocno w strukturę naszej organizacji i próbujemy rozumieć i rozwijać obecny samochód by zwiększyć jego tempo” – mówi szef Mercedesa.

„W obecnej sytuacji nadal nie zdołaliśmy zmniejszyć straty do czołówki i myślę, że musimy nadal szlifować obecną koncepcję, a gdy przyjdzie czas na decyzję co do przyszłego roku, wówczas zdecydujemy czy trzymać się obecnej architektury czy aerodynamiki. Nie jesteśmy jednak jeszcze w tym punkcie” – dodaje Wolff.

Póki co problemy

 

Ekipa nie ma dobrych wieści dla kierowców przed Grand Prix Azerbejdżanu, które zostanie rozegrane w tym tygodniu. Mercedes spodziewa się podczas rywalizacji na nierównym torze ulicznym podobnych problemów jak w Monako.



„Było nam znacznie trudniej skłonić samochód do Pracy w Monako niż w Barcelonie. Podczas GP Hiszpanii pokazaliśmy dobre tempo wyścigowe, choć nadal traciliśmy do Ferrari i Red Bulla. Wyzwaniem Monako były niskie prędkości i bardzo wyboisty tor, na którym mieliśmy problemy z samochodem. To wpłynęło na pewność siebie kierowców i ich problemy z prowadzeniem auta. Nie mogliśmy się zatem zbliżyć do naszego optimum. Baku może przysporzyć nam podobnych wyzwań” – mówi Andrew Shovlin, główny inżynier Mercedesa, cytowany przez planetf1.com.

„Pracujemy nad obszarami, które poprawią prowadzenie i ustawieniami, które wprowadzą samochód jak najbliżej optymalnego okna. Jesteśmy jednak świadomi tego, że by wydobyć formę z auta, musimy to okno poszerzyć na szerszy zakres torów. Tym zajmujemy się podczas przygotowań do Baku, pracując jednocześnie długoterminowo na kolejne tory. Pracujemy naprawdę ciężko bo nasi kierowcy chcą wrócić do czołówki” – dodaje Shovlin.

Źródło: Formula Rapida, Speedweek, planetf1



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi