Zakontraktowanie Sergio Pereza w Red Bullu sprawiło, że Pierre Gasly stracił na długo szanse awansu do Red Bulla. Czy zdecyduje się na szukanie miejsca gdzieś indziej? Przed sezonem 2023 można zastanawiać się również, czy w stawce zostanie Sebastian Vettel.
AlphaTauri bez zmian?
Pierre Gasly oraz Yuki Tsunoda stanowią duet zespołu z Faenzy od 2021 roku. W poprzednim sezonie Japończyk znacznie odstawał od swojego partnera z zespołu, ale w tym roku jeździ zdecydowanie lepiej i jest przed Gaslym w klasyfikacji generalnej.
Gasly, uznawany za jeden z większych talentów w stawce, ma zamknięte drzwi do Red Bulla, po ogłoszeniu umowy do 2024 roku z Sergio Perezem.
„Przed podpisaniem kontraktu przez Pereza, naturalnie rozmawiałem z Gaslym. Zobaczymy, co stanie się na sezon 2023, ale jeżeli spojrzy się na historię Red Bulla to widać, że naszą charakterystyką jest planowanie na wiele lat do przodu. Chcemy mieć jasność co do kolejnych sezonów” – mówi Helmut Marko, doradca Red Bulla, w rozmowie z formel1.de.
Gasly ma umowę z AlphaTauri do końca sezonu 2023 i według Helmuta Marko, prawdopodobnie ją wypełni.
„Jaką ma alternatywę? Nie sądzę, by miał obecnie jakąś, która byłaby znacznie lepsza niż AlphaTauri” – dodaje Marko, który sugeruje, że skład zespołu na kolejny sezon nie zmieni się.
W przeszłości Gasly był łączony m.in. z Alpine, a teraz jedynym zespołem z górnej połowy tabeli, który może być zainteresowany jego usługami, jest McLaren. Ekipa z Woking jeżeli nie wsadzi do kokpitu swojego juniora z IndyCar, może chcieć zastąpić Daniela Ricciardo właśnie Gasly.
Vettel powinien odejść?
Bardzo możliwe, że z Formułą 1 po sezonie 2022 pożegna się Sebastian Vettel. Niemiec coraz częściej mówi, że jazda w F1 stoi w sprzeczności z jego proekologicznymi poglądami, a wyniki Astona Martina nie dają dodatkowej motywacji do jazdy.
Według legendy niemieckiego motorsportu, Waltera Rohrla, Vettel powinien podjąć męską decyzję.
„Kiedyś zastanawiałem się, co się z nim stało. Ale jeżeli po 15 latach w motorsporcie czujesz się środowiskowym grzesznikiem, to powinieneś przestać jeździć. Nie może narzekać, że chce robić coś dla środowiska, a potem latać z Formułą 1. Trzeba być konsekwentnym” – mówi Rohrl dla Bild am Sonntag.