KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Leclerc z karą na starcie do GP Kanady



Po awariach silników w GP Hiszpanii i GP Azerbejdżanu, Charles Leclerc jest zmuszony wykorzystać kolejną jednostkę napędową w tym sezonie. W przypadku jednego z komponentów przekroczy on dostępny na ten sezon limit.

Sytuacja silnikowa

 

Przed GP Miami Leclerc dostał drugą jednostkę w tym sezonie, ale pierwszą z puli „w pełni zaktualizowanych”. Pierwsza spisywała się bardzo dobrze i był z nią tylko jeden mały problem – konieczność wymiany turbosprężarki.



W Hiszpanii Leclerc stracił MGUH oraz Turbo – bezpowrotnie. Ferrari postanowiło zatem na GP Monako wrócić do silnika z początku sezonu. Niestety, w Azerbejdżanie ten silnik odmówił posłuszeństwa.

Nowy w Kanadzie

 

Jednostki nie udało się uratować i Ferrari w Kanadzie ma zamontować kolejną nową jednostkę w aucie Leclerca i w przypadku Turbo przekroczy on limit 3 elementów na sezon. W związku z tym czeka go kara przesunięcia na starcie do Grand Prix Kanady o 10 pozycji, jako że jest to jego pierwsze takie wykroczenie silnikowe w tym sezonie.

Stawia to Charlesa w bardzo niekorzystnej sytuacji przed wyścigiem i choć na torze w Kanadzie jest kilka miejsc do wyprzedzania, to jednak będzie mu bardzo trudno zawalczyć z Red Bullami o zwycięstwo w wyścigu.



Leclerc będzie pierwszym kierowcą, który dostanie karę przesunięcia na starcie za przekroczenie liczby elementów jednostki napędowej. Tak wygląda sytuacja w tym zakresie przed GP Kanady (bez uwzględnienia zmiany w Ferrari):

KierowcaKrajZespółICE (limit 3)TC (3)MGUH (3)MGUK (3)ES(2)CE (2)Ex (8)
Valtteri BottasblankAlfa Romeo F1 Team Orlen6774237
Guanyu ZhoublankAlfa Romeo F1 Team Orlen5443237
Esteban OconblankAlpine5444336
Fernando AlonsoblankAlpine6553446
Lance StrollblankAston Martin Mercedes3333233
Sebastian VettelblankAston Martin Mercedes3553223
Charles LeclercblankFerrari6655349
Carlos SainzblankFerrari6556347
Kevin MagnussenblankHaas Ferrari6554228
Mick SchumacherblankHaas Ferrari5444238
Lando NorrisblankMclaren Mercedes4433335
Daniel RicciardoblankMcLaren Mercedes3333223
Lewis Hamilton blankMercedes4444224
George RussellblankMercedes4444334
Sergio PerezblankRed Bull Racing5333227
Max VerstappenblankRed Bull Racing Honda5444337
Yuki TsunodablankScuderia AlphaTauri Red Bull6666237
Pierre GaslyblankScuderia AlphaTauri Red Bull4444337
Alex AlbonblankWilliams Mercedes3333113
Nicholas LatifiblankWilliams Mercedes3333223

ICE – wewnętrzny silnik spalinowy
TC – turbosprężarka
MGU-H – generator odzyskiwania energii cieplnej
MGU-K – generator odzyskiwania energii kinetycznej
ES – bateria
CE – elektronika sterująca
EX – wydech



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi