Po awariach silników w GP Hiszpanii i GP Azerbejdżanu, Charles Leclerc jest zmuszony wykorzystać kolejną jednostkę napędową w tym sezonie. W przypadku jednego z komponentów przekroczy on dostępny na ten sezon limit.
Sytuacja silnikowa
Przed GP Miami Leclerc dostał drugą jednostkę w tym sezonie, ale pierwszą z puli „w pełni zaktualizowanych”. Pierwsza spisywała się bardzo dobrze i był z nią tylko jeden mały problem – konieczność wymiany turbosprężarki.
W Hiszpanii Leclerc stracił MGUH oraz Turbo – bezpowrotnie. Ferrari postanowiło zatem na GP Monako wrócić do silnika z początku sezonu. Niestety, w Azerbejdżanie ten silnik odmówił posłuszeństwa.
Nowy w Kanadzie
Jednostki nie udało się uratować i Ferrari w Kanadzie ma zamontować kolejną nową jednostkę w aucie Leclerca i w przypadku Turbo przekroczy on limit 3 elementów na sezon. W związku z tym czeka go kara przesunięcia na starcie do Grand Prix Kanady o 10 pozycji, jako że jest to jego pierwsze takie wykroczenie silnikowe w tym sezonie.
Stawia to Charlesa w bardzo niekorzystnej sytuacji przed wyścigiem i choć na torze w Kanadzie jest kilka miejsc do wyprzedzania, to jednak będzie mu bardzo trudno zawalczyć z Red Bullami o zwycięstwo w wyścigu.
Leclerc będzie pierwszym kierowcą, który dostanie karę przesunięcia na starcie za przekroczenie liczby elementów jednostki napędowej. Tak wygląda sytuacja w tym zakresie przed GP Kanady (bez uwzględnienia zmiany w Ferrari):
Kierowca | Kraj | Zespół | ICE (limit 3) | TC (3) | MGUH (3) | MGUK (3) | ES(2) | CE (2) | Ex (8) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Valtteri Bottas | Alfa Romeo F1 Team Orlen | 6 | 7 | 7 | 4 | 2 | 3 | 7 | |
Guanyu Zhou | Alfa Romeo F1 Team Orlen | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 7 | |
Esteban Ocon | Alpine | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 6 | |
Fernando Alonso | Alpine | 6 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 6 | |
Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | |
Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 | |
Charles Leclerc | Ferrari | 6 | 6 | 5 | 5 | 3 | 4 | 9 | |
Carlos Sainz | Ferrari | 6 | 5 | 5 | 6 | 3 | 4 | 7 | |
Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 6 | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 8 | |
Mick Schumacher | Haas Ferrari | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 8 | |
Lando Norris | Mclaren Mercedes | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | |
Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | |
Lewis Hamilton | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | |
George Russell | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | |
Sergio Perez | Red Bull Racing | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 7 | |
Max Verstappen | Red Bull Racing Honda | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 7 | |
Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri Red Bull | 6 | 6 | 6 | 6 | 2 | 3 | 7 | |
Pierre Gasly | Scuderia AlphaTauri Red Bull | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 7 | |
Alex Albon | Williams Mercedes | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | |
Nicholas Latifi | Williams Mercedes | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
ICE – wewnętrzny silnik spalinowy
TC – turbosprężarka
MGU-H – generator odzyskiwania energii cieplnej
MGU-K – generator odzyskiwania energii kinetycznej
ES – bateria
CE – elektronika sterująca
EX – wydech