KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

large-2022 Canadian Grand Prix - Thursday (2)

Kubica o problemie Mercedesa: Nie można poświęcać bezpieczeństwa by zyskać osiągi



Robert Kubica ponownie w bezkompromisowy sposób komentuje kolejny problem Formuły 1, przede wszystkim Mercedesa. Według niego ekipa z Brackley ma wszystkie narzędzia by rozwiązać kwestię porpoisingu.

W ten weekend mamy dość ożywioną debatę dotyczącą dobijania aut na prostych. Wszystko za sprawą powrotu tego zjawiska w Baku oraz nowej dyrektywy technicznej FIA, która ma na celu ograniczenie tego zjawiska. Jeżeli ekipy się z nim nie uporają, mogą nawet zostaś zdyskwalifikowane. Więcej o tym przeczytacie tutaj.

Robert Kubica, który jest w padoku Grand Prix Kanady, został zapytany o kwestię porpoisingu przez brytyjski Express.



Rezerwowy zawodnik Alfa Romeo F1 Team Orlen podkreśla, że jego ekipa poradziła sobie z porpoisingiem w bardzo szybki i łatwy sposób.

„Rozwiązanie jest bardzo proste i my poszliśmy w tym kierunku na początku sezonu – po prostu podnieśliśmy samochód i wyeliminowaliśmy porpoising. Granica bezpieczeństwa to zawsze cienka linia, ale jest ona najważniejsza. Bezpieczeństwo nie powinno być poświęcane by zyskać osiągi i przewagę techniczną przez kogoś, kto ma problem z pogodzeniem się z tym, że musi podnieść samochód” – odpowiedział Polak.

„Myślę, że w F1 zawsze jest balans między osiągami a bezpieczeństwem. Wiem, że jeżeli ustawimy samochód w różnych zakresach wysokości to będziemy mieli lepsze osiągi, ale doświadczymy porpoisingu. To my decydujemy, w którą stronę chcemy iść i jak wiele ryzyka podjąć, jak bardzo mierzyć się z tym problemem” – dodaje polski kierowca.



Według niego wszystko jest kwestię chęci zespołu, a tych nie ma, jeżeli poradzenie sobie z porpoisingiem wiązać będzie się z dużą stratą osiągów.

„Trudno mi uwierzyć, że zespoły Formuły 1 nie mogą rozwiazać swoich problemów. Chodzi wyłącznie o to, że stracą osiągi. Konkurencja jest bardzo zacięta, a bolid to skomplikowane narzędzie, w który trzeba pójść na kompromisy” – kończy Kubica.

Od Grand Prix Wielkiej Brytanii zespołom będzie groziła dyskwalifikacja, jeżeli nie poradzą sobie z porpoisingiem, a proponowane przez Kubicę rozwiązane – podnoszenie samochodów – stanie się w pewnych przypadkach obligatoryjne.

Źródło: express.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi