KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Kubica o dziwnym starcie, stratach na pit-stopach i dużych problemach z autem



Wiemy więcej o problemach, z jakimi musiał borykać się zespół Prema Orlen Team podczas 24h Le Mans. Robert Kubica w rozmowie z Cezarym Gutowskim przyznaje, że jest zmęczony, ale przed wyścigiem 2. miejsce brałby w ciemno.

Okazuje się, że skala problemów, które dotknęły zespół Premy była znacznie większa niż mogliśmy się spodziewać, szczególnie że nie widać było ich w transmisji telewizyjnej.

„Czuję się zmęczony, adrenalina trochę opadła i zmęczenie daje się we znaki. Było to długie 30 godzin. Było trochę nerwówki. Nie mieliśmy najspokojniejszych dni przed wyścigiem – jakieś problemy, nie problemy. W samym wyścigu też były – na 14 godzin przed końcem zaczęły się problemy najpierw ze sprzęgłem, potem z przegrzewającym się silnikiem. Dopóki była noc to nie było problemów, a gdy podnosiła się temperatura w dzień to zaczęła się walka o przetrwanie. W połowie prostej jechaliśmy bez gazu. Jechałem praktycznie 2 godziny tylko patrząc na temperaturę wody by nie przegrzać silnika. […] W pewnym momencie myśleliśmy, że na 80% nie dojedziemy. Jak przejdzie zmęczenie, będzie łatwiej spojrzeć na to, co się wydarzyło” – przyznaje Kubica.

Jednym z kluczowych elementów tego wyścigu dla Premy był rewelacyjny start Roberta, na którym zyskał 4. miejsca i wyszedł na prowadzenie.



„Start był dziwny, udało się wykorzystać pewne sytuacje. W pierwszej szykanie pojechałem bezpiecznie bo nie chciałem ryzykować i poczekałem na niego. Byliśmy koło w koło i potem pojechałem lepszą linią w szykanie. Alpine tam zwolniła i wykorzystałem to” – opowiada Robert.

Nie obyło się jednak bez kontrowersji. Rene Rast miał pretensje do swoich rywali, że zrobili falstart. Robert Kubica ma na to inne spojrzenie.

„Rast zrobił numer bo wyszedł z ostatniego zakrętu pełnym gazem, co jest nieregulaminowe, a potem zaczął hamować. Ja się schowałem i wyszedłem z tunelu. Dziwnie to wyszło i nie wiem, dlaczego tak postąpił” – stwierdził zawodnik Prema Orlen Team.

Robert przyznał, że choć drugie miejsce „to nie pierwsze”, to przed wyścigiem brałby je w ciemno. Ma jednak kilka uwag.



„Wynik jest dużo lepszy niż sposób, w jaki to osiągnęliśmy. Ale podobno liczą się wyniki, choć ja mam inne spojrzenie. Chłopaki byli tu pierwszy raz i mam nadzieję, że będą mieli dobre wspomnienia z tych 14 dni” – mówi Kubica.

Polak nie był zadowolony z pit-stopów.

„Ogólnie na każdym pit-stopie traciliśmy 2-3 sekundy. Raz trzeba było czyścić auto i straciliśmy 40 sekund, potem straciliśmy 12, potem 10 itd” – dodaje.

Całą, bardzo długą rozmowę znajdziecie tutaj.

Źródło: Robert Kubica o podium w Le Mans: To była walka o przetrwanie. Le Mans daje ci to, na co zasłużyłeś



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi