KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI   KUP VIAPLAY

logo-powrot-roberta

KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    KUP VIAPLAY

MENU:

Canadian Grand Prix 2022

Kara po wyścigu dopełnia frustrację Alonso w Kanadzie: „Jestem tu po coś więcej niż 6. czy 7. miejsce”



Po sobocie był bohaterem, ale niekorzystne decyzje zespołu oraz awaria sprawiły, że wyjdzie z Kanady z zaledwie 3 punktami z czego jeden jest karny. Jak Fernando Alonso podsumował swój wyścig w Montrealu?

Na mokrej nawierzchni Fernando Alonso pokazał w swoim Alpine klasę, doświadczenie i umiejętności, zajmując świetne drugie miejsce. W wyścigu był w stanie tę pozycję utrzymać przez kilka okrążeń, a potem jechał z wizjami na przynajmniej 5. miejsce. Tempo Ferrari, Red Bulla i Mercedesów było dziś zbyt mocne, ale wydaje się, że jeden prosty zabieg mógł zapewnić Hiszpanowi znacznie wyższą pozycję.

Alpine w jego przypadku nie wykorzystała żadnej wirtualnej neutralizacji na pierwszą zmianę opon. A przecież podobnie jak inni kierowcy z czołówki, startował on na pośredniej mieszance. Jadący za Alonso Ocon wykorzystał drugą wirtualną neutralizację i znalazł się przed Hiszpanem.

„Te wirtualne samochody bezpieczeństwa – pechowe czy nie – zmieniłyby wyścig. Ale nadal bylibyśmy w walce o 3. czy 4. miejsce, gdyby nie problem techniczny, po którym próbowałem już tylko przetrwać” – przyznaje Fernando Alonso.



Okazuje się, że w aucie Fernando był problem z silnikiem.

„Od 20 okrążenia mieliśmy odcięcia energii z ERSu na prostych, jak tylko wychodziliśmy z zakrętów. Próbowaliśmy to naprawić, ale to nie działało. Na szczęście nie wycofaliśmy się z wyścigu i zdobyliśmy kilka punktów. Do tego momentu walczyłem o podium. Na początku wyścigu czułem się mocny w porównaniu z Hamiltonem, nie mieliśmy jedynie tempa Verstappena czy Sainza, ale kontrolowałem Hamiltona i Mercedesa” – mówił Fernando Alonso.

Alonso już w trakcie wyścigu zgłaszał zespołowi, że nawet przy swoich problemach, jest szybszy od Estebana Ocona. Potwierdzają to dane. Na prostej Fernando był o dokładnie o 7,1 km/h szybszy od swojego partnera z zespołu.

Ekipa poinformowała Alonso, że musi zostać za Oconem co sprawiło, że w końcówce musiał bronić się przed Bottasem. Hiszpan robił to tak desperacko, że przekroczył przepisy i spadł z 7. pozycji, na którą dojechał na 9. miejsce w wyniku kary 5 sekund (+1 punkt karny).



„Próbowałem wykorzystać DRS, jadąc w stylu kamikaze w zakrętach przed punktem detekcji żeby złapać się za Estebanem. DRS był moją jedyną obroną na prostych” – mówił Alonso, który ostatecznie przesadził w swojej obronie.

Po minięciu mety Alonso bił ręką w kierownicę ze złości, choć w wywiadach był już spokojniejszy.

„Nie mogłem go wyprzedzić. To było bardzo frustrujące ponieważ mój samochód frunął w ten weekend i choć traciłem około sekundy na prostych to byłem szybszy. To niesłychane, że kończę dopiero na 7. miejscu” – mówił Fernando.

„Jestem tu, by zdobywać wyższe miejsca niż 6. czy 7. Myślę, że w ten weekend byliśmy lepsi niż 6. i 7. Jeżeli nie stanęliśmy na podium czy 4. miejscu to dlatego, że mieliśmy problemy techniczne w aucie z nr 14 i miało ono trochę pecha przy VSC. Ale pecha nie da się kontrolować, a niezawodność tak i powinna być ona lepsza w aucie nr 14” – dodał Alonso.

Źródło: soymotor.com, racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi