KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, Tadek B., Łukasz W, Izabela Ch, Kamil G., Michu, piobob, skorseze, Xandi, PukvPuk, Kryss, Arczi15UK, BaRu, Bartlomiej, _3121_, Wilkor, Artur, Bohun, DrajwerBłyskawica, Igor, JohnyBravo, kejkejovsky, Kusiu, LucasXaAaR, miches93, nesQu1ck, Piotor, Teoria, tomao, ttt, adamski, Kuba, Maciek P, Mateusz, DeaconFrost1984, Mac mac, pawel_k, The_Jester, TomekB, archetype, Ceza D, Janusz, kubicki_KING, magberg, Mizio, Tomek81, Zielony, Andrzej Sosnowski, Kubbzzz, helsing, Alicjush, AG, DeaconFrost, em_en, gravelowebeskidy.pl, Maciek i Nata, Mariogds, miskofon, Pawel B, RafalM, Rafik_lom, szypki jak kubika, TOMASZ WITEK .COM, Tsopni, aroone, Quelxes, ZeniPL, Gnusma, DRW, Bueno, Daro Daro, Fallen, Jacobson4, Jan Kmiecik, Kayio, Krystian, Kurvinox GT, Maciej Borkowski, Maciek, majlet, Marcin, Mateusz111, Miauki, Moderator Szefa, Mr Sheepo, Pioetrek, rado, UniRacers, uv_crocodile, WawaSND, WojtekP, Czarny, DawidT, Dominik T, flyer, Pussykiller69, Ronde_di_Andora_ty_k_o!!!, Gunner_PL, kubikalc, luk bla, Dadacki, ArenaSochi, miras7x

Harmonogram

Canadian Grand Prix 2022

Kara po wyścigu dopełnia frustrację Alonso w Kanadzie: „Jestem tu po coś więcej niż 6. czy 7. miejsce”



Po sobocie był bohaterem, ale niekorzystne decyzje zespołu oraz awaria sprawiły, że wyjdzie z Kanady z zaledwie 3 punktami z czego jeden jest karny. Jak Fernando Alonso podsumował swój wyścig w Montrealu?

Na mokrej nawierzchni Fernando Alonso pokazał w swoim Alpine klasę, doświadczenie i umiejętności, zajmując świetne drugie miejsce. W wyścigu był w stanie tę pozycję utrzymać przez kilka okrążeń, a potem jechał z wizjami na przynajmniej 5. miejsce. Tempo Ferrari, Red Bulla i Mercedesów było dziś zbyt mocne, ale wydaje się, że jeden prosty zabieg mógł zapewnić Hiszpanowi znacznie wyższą pozycję.

Alpine w jego przypadku nie wykorzystała żadnej wirtualnej neutralizacji na pierwszą zmianę opon. A przecież podobnie jak inni kierowcy z czołówki, startował on na pośredniej mieszance. Jadący za Alonso Ocon wykorzystał drugą wirtualną neutralizację i znalazł się przed Hiszpanem.

„Te wirtualne samochody bezpieczeństwa – pechowe czy nie – zmieniłyby wyścig. Ale nadal bylibyśmy w walce o 3. czy 4. miejsce, gdyby nie problem techniczny, po którym próbowałem już tylko przetrwać” – przyznaje Fernando Alonso.



Okazuje się, że w aucie Fernando był problem z silnikiem.

„Od 20 okrążenia mieliśmy odcięcia energii z ERSu na prostych, jak tylko wychodziliśmy z zakrętów. Próbowaliśmy to naprawić, ale to nie działało. Na szczęście nie wycofaliśmy się z wyścigu i zdobyliśmy kilka punktów. Do tego momentu walczyłem o podium. Na początku wyścigu czułem się mocny w porównaniu z Hamiltonem, nie mieliśmy jedynie tempa Verstappena czy Sainza, ale kontrolowałem Hamiltona i Mercedesa” – mówił Fernando Alonso.

Alonso już w trakcie wyścigu zgłaszał zespołowi, że nawet przy swoich problemach, jest szybszy od Estebana Ocona. Potwierdzają to dane. Na prostej Fernando był o dokładnie o 7,1 km/h szybszy od swojego partnera z zespołu.

Ekipa poinformowała Alonso, że musi zostać za Oconem co sprawiło, że w końcówce musiał bronić się przed Bottasem. Hiszpan robił to tak desperacko, że przekroczył przepisy i spadł z 7. pozycji, na którą dojechał na 9. miejsce w wyniku kary 5 sekund (+1 punkt karny).



„Próbowałem wykorzystać DRS, jadąc w stylu kamikaze w zakrętach przed punktem detekcji żeby złapać się za Estebanem. DRS był moją jedyną obroną na prostych” – mówił Alonso, który ostatecznie przesadził w swojej obronie.

Po minięciu mety Alonso bił ręką w kierownicę ze złości, choć w wywiadach był już spokojniejszy.

„Nie mogłem go wyprzedzić. To było bardzo frustrujące ponieważ mój samochód frunął w ten weekend i choć traciłem około sekundy na prostych to byłem szybszy. To niesłychane, że kończę dopiero na 7. miejscu” – mówił Fernando.

„Jestem tu, by zdobywać wyższe miejsca niż 6. czy 7. Myślę, że w ten weekend byliśmy lepsi niż 6. i 7. Jeżeli nie stanęliśmy na podium czy 4. miejscu to dlatego, że mieliśmy problemy techniczne w aucie z nr 14 i miało ono trochę pecha przy VSC. Ale pecha nie da się kontrolować, a niezawodność tak i powinna być ona lepsza w aucie nr 14” – dodał Alonso.

Źródło: soymotor.com, racefans.net



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Węgier

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 20 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi