KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Jos Verstappen zawiedziony Red Bullem w Monako: Wyrzucili 10 punktów



Nie wszyscy cieszyli się z 1. i 3. miejsca kierowców Red Bulla podczas Grand Prix Monako. Bardzo niezadowolony ze strategii Red Bulla, która nie faworyzowała jego syna, był Jos Verstappen.

Sergio Perez odniósł w Monako swoje trzecie zwycięstwo w karierze i zbliżył się na zaledwie 15 punktów do Maxa Verstappena w klasyfikacji generalnej. Meksykanin był przez cały weekend szybszy od Holendra i wywalczył wyższe pole startowe do wyścigu, choć po nieco kontrowersyjnych kwalifikacjach.

Nie mniej gdy nadszedł czas pit-stopów, to Perez jechał przed Verstappenem i Red Bull jego ściągnął jako pierwszego do boksów, dając mu przewagę strategiczną.

„Red Bull osiągnął dobry rezultat, ale jednocześnie nie wpłynął na to by pomóc Maxowi być wyżej” – mówi Verstappen w rozmowie ze Sky Sports.



Max co prawda powiększył przewagę w klasyfikacji generalnej F1 nad Charlesem Leclerciem o 3 punkty, ale według Josa, jego syn mógł skończyć z gorszym rezultatem.

„To, że Max finiszował na trzecim, zawdzięcza pomyłce Ferrari przy drugim pit-stopie Charlesa Leclerca. Lider klasyfikacji generalnej nie otrzymał pomocy ze strony strategów i to obróciło się na korzyść Checo. Było to dla mnie rozczarowujące i wolałbym, żeby było inaczej w przypadku lidera klasyfikacji” – mówił były kierowca F1.

Red Bull deklaruje, że nie ma dla nich znaczenia, który z ich kierowców sięgnie po mistrzostwo i obaj mają równe warunki walki o tytuł. Sytuacja z Monako może to pokazywać, ale jednocześnie pamiętamy dwa polecenia zespołowe do Pereza podczas Grand Prix Hiszpanii, gdy został poproszony o przepuszczenie Verstappena. Holender jechał wówczas szybciej w czystym powietrzu i był na innej strategii, ale z drugiej strony bez DRS-u mógłby stracić dużo czasu za Perezem. Checo wysłuchał polecenia zespołowego, ale nie był zachwycony z powodu team orders.



W Monako Perez błyszczał, ale Jos Verstappen mówi, że Meksykanin wiele zawdzięcza zespołowi.

„Perez wygrał dzięki wcześniejszemu pit-stopowi. Zespół być może wytłumaczy to chęcią zaryzykowania, ale widzieli już, choćby po tempie Gasyliego, że opony przejściowe były najlepszą opcją w tym czasie” – mówi Holender.

„Wolałbym by postawili na Maxa, ale oczywiście nie jestem w pełni obiektywny w tej kwestii. Myślę jednak, że 10 punktów zostało stracone w przypadku Maxa, a biorąc pod uwagę dwie awarie, które miał, każdy punkt jest nam potrzebny. Nie zapominajmy, że Ferrari ma w tym momencie lepszy samochód, szczególnie w kwalifikacjach” – dodaje Jos Verstappen.

Źródło: Sky Sports



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi