KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Azerbaijan Grand Prix - Race Day - Baku, Azerbaijan

Jeden występ i to do zapomnienia – historia Kubicy i Baku



Robert Kubica tylko raz miał okazję startować na ulicznym obiekcie w stolicy Azerbejdżanu. Dla całego Williamsa był to weekend do zapomnienia. Miało to miejsce w 2019 roku.

Pierwszy trening trwał zaledwie kwadrans po czym doszło do incydentu – studzienka kanalizacyjna oderwała się i uszkodziła auto George Russella i to na tyle mocno, że przebiła monokok, który ekipa musiała potem wymienić. Anglik nie wziął udziału w 2. sesji.

Robert Kubica w pierwszym treningu oficjalnie był 10, a w drugim 19. – ostatni. W trzeciej sesji zajął 18. miejsce, przed Russellem. W kwalifikacjach znalazł się jednak za Anglikiem – o niecałe 0,4 sekundy. Robert jechał bardzo szybko na swoim ostatnim przejeździe i miał szansę uzyskać lepszy czas od Russella, ale niestety zaliczył pamiętny wypadek.



Williams zdecydował się po nim na wymianę Monokoku Kubicy, wracając do tego, którego Polak używał na początku sezonu. Tym samym Robert musiał wystartować z alei serwisowej.

Niestety, Williams zapomniał o zmianie przepisów i wypuścił kierowcę na koniec alei serwisowej o 10 minut za wcześnie. W związku z tym w wyścigu Robert otrzyma karę przejazdu przez boksy.

Już tuż po starcie Kubica wiedział, że to nie będzie łatwy wyścig. Na pierwszym hamowaniu niemal wypadł z toru ze względu na złą pracę hamulców.



Na 2. okrążeniu Robert Kubica był już bardzo blisko George Russella. Przed Polakiem był też Pierre Gasly. Wówczas Robert dostał polecenie „Engine Mode 6”, a zatem przejścia na nieco bardziej oszczędny i siłą rzeczy wolniejszy tryb silnika. Kubica kilkukrotnie w czasie wyścigu narzekał na zachowanie auta, a następnie podczas wirtualnej neutralizacji ostrzega, że restart będzie bardzo trudny.

Tempo Roberta było naprawdę dobre w tym wyścigu mimo problemów z autem. Start z alei oraz kara za błąd ekipy uniemożliwiły mu jednak jakąkolwiek walkę. Ostatecznie dojechał do met na 16. miejscu – za Russellem.

„Wyścig nie był łatwy, jak każdy w tym sezonie i to by było najlepsze podsumowanie. Już na pierwszym hamowaniu przypomniało mi się, że muszę uważać na hamowaniu i wczoraj słono za to zapłaciłem. Sytuacja nie zmieniła się i jest ciężko. Samochód nie mógł się lepiej sprawować z tymi rzeczami, które mieliśmy. Mieliśmy mniejsze problemy niż w piątek, ale wciąż te same. Trudno o feeling, jeżeli auto trudno się prowadzi i ciężko się nim hamuje. Feeling jest na tyle dobry, żeby utrzymać auto na torze. O sprawy techniczne trzeba się zapytać zespołu” – powiedział Robert Kubica dla Eleven Sports. Zapytany o poprawki, Polak powiedział, że trzeba pytać o nie zespół.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi