KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

Dyrektywa techniczna przeciw porpoisingowi znów przełożona, impas w sprawie sprintów na 2023



Podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii nikt nie będzie mógł zostać zdyskwalifikowany za zbyt duży porpoising. Jak nieoficjalnie wiadomo, zespoły nie dogadały się w tej kwestii z Formułą 1. Problemem nadal jest również liczba wyścigów sprinterskich w sezonie 2023. Podjęte zostały jednak inne decyzje w tym o ciekawym eksperymencie.

Bez dyrektywy

 

DT39/22 miała obowiązywać od zaczynającego się jutro weekendu wyścigowego o Grand Prix Wielkiej Brytanii i miała ograniczyć dobijanie aut na prostych czyli tzw. porpoising. Jak jednak informuje portal formu1a.uno, nie osiągnięto porozumienia w tej kwestii i podczas rywalizacji na Silverstone nadal będą zbierane jedynie dane na przyszłość.

Kością niezgody ma być nadal kwestia Mercedesa i tego, że jeszcze przed ogłoszeniem dyrektywy Mercedes miał już gotowe rozwiązanie, które dopiero ona wprowadzała. To nie spodobało się wielu ekipom, które dodatkowo mają coraz więcej wątpliwości technicznych na temat możliwości mierzenia i egzekwowania nowych przepisów.



Przypomnę, że na mocy tej dyrektywy bolidy będą przechodzić nowe badania, w których mierzony będzie m.in. poziom zużycia podłóg i belek pod podłogami. FIA będzie zbierało dane, mające ustalić akceptowalny poziom dobijania. Dane będą zbierane podczas 3 kolejnych okrążeń bez DRS-u w trakcie badania tempa wyścigowego przez zespoły. Jeżeli kierowcy będą jechać zbyt wolno, pomiar może zostać uznany za nieważny.

Po piątkowych treningach FIA będzie dokonywała ustaleń i może nakazać zespołom zmianę ustawień, mających na celu ograniczenie porpoisingu. Ekipy nie będą mogły dokonywać niektórych zmian przed trzecim treningiem w swoich autach. Chodzi o:
– zmianę wielkości prześwitu
– zmianę ustawień zawieszenia
– zmianę konfiguracji aerodynamicznej

Wyjątkami będą zwiększenie prześwitu, zmiana chłodzenia, zmiana ustawień przedniego skrzydła i ciśnień w oponach. Jeżeli pomimo nakazane przez FIA zmiany ustawień porpoising nadal będzie zbyt duży, ekipa może dostać polecenie podniesienia prześwitu auta o 10mm. Jeżeli mimo to nie będzie on spełniał wymogów, zespół może nawet zostać zdyskwalifikowany.

3 Sprinty

 

Podczas wczorajszego posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych omawiano również kwestię liczby wyścigów sprinterskich w sezonie 2023.



Formuła 1 chciała zwiększenia jej liczby do minimum 6, jednak przepisów ograniczających liczbę rund z tą nowością nadal nie zmieniono. Oznacza to, że zgodnie z obowiązującymi zasadami, rozegrane zostać mogą maksymalnie 3 weekendy ze sprintami w sezonie 2023.

Spór w tej kwestii dotyczy pieniędzy. W przyszłym roku ma obowiązywać jeszcze niższy limit wydatków – $135 mln, co sprawia, że ekipy drżą o swoje finanse i nie chcą ponosić dodatkowych kosztów związanych z rozgrywaniem dodatkowych wyścigów.

Przypomnę, że już w tym sezonie miało być 6 wyścigów sprinterskich, ale nie udało się dojść w tej kwestii do porozumienia.

Będzie eksperyment

 

Potwierdzone zostało natomiast przeprowadzenie ciekawego eksperymentu dotyczącego opon w sezonie 2023.



W dwóch wyścigach sezonu 2023 zostanie przeprowadzony eksperyment kwalifikacyjny. Kierowcy w Q1 będą musieli używać opon twardych, w Q2 opon pośrednich, a w Q3 opon miękkich.

Ta modyfikacja ma uatrakcyjnić weekend i zwiększyć zaangażowanie zespołów w treningach, podczas których będą musiały sprawdzić tempo kwalifikacyjne na różnych mieszankach opon.

Prawdopodobnie podczas właśnie tych wyścigów zespoły otrzymają 11 zamiast 13 kompletów opon.

Obie te próby mają być przygotowaniem i oceną przed ewentualnymi zmianami na 2024 rok.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 kwietnia:
godz. 15:30 – 1. Trening
godz. 19:00 – 2. Trening

Sobota, 19 kwietnia:
godz. 15:30 – 3. Trening
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 kwietnia:
godz. 19:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi