Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

2021 Styrian Grand Prix, Thursday - Steve Etherington

Bottas: Przy Hamiltonie straciłem radość z wyścigów



W podcaście motorsport-total, Valtteri Bottas opowiedział o jeździe u Boku Lewisa Hamiltona i frustracji, która niemal doprowadziła do jego wycofania się z wyścigów.

Valtteri Bottas pod koniec 2016 roku dostał niespodziewany prezent od losu i Nico Rosberga. Po ogłoszeniu przez niemieckiego mistrza świata zakończenia kariery w Formule 1, Bottas awansował do Mercedesa, gdzie został partnerem trzykrotnego wówczas mistrza świata.

Radość z możliwości walki o zwycięstwa i podia szybko zmieniła się we frustrację. Bottas był regularnie wolniejszy od Hamiltona i często spotykał się z dużą krytyką. W trakcie 5 sezonów jazdy w Mercedesie wygrał tylko 10 razy.

Jak się okazuje, na tym tle Bottas miał duże problemy natury motywacyjnej.



„Pod koniec 2018 prawie zakończyłem karierę. Byłem tego bardzo bliski. Tylko dlatego, że nie mogłem zrozumieć faktu, że przez dwa lata nie pokonałem Lewisa. Nakładałem na siebie ogromną presję, zwłaszcza pod koniec 2018 roku, szczególnie gdy byłem w roli pomocnika w zespole. Miałem wtedy naprawdę duże problemy i to nie była zabawa” – mówi Bottas.

„Ostatnie 4 czy 5 wyścigów sezonu 2018 było naprawdę bolesne. Powinienem cieszyć się F1 bo to wielka sprawa, ale nie mogłem. Zrobiłem sobie naprawdę długą przerwę między sezonami by to wszystko przemyśleć” – dodaje Bottas.

Fin przyznaje też, że krytyka ze strony mediów i brak pewnoście siebie, odebrały mu radość ze ścigania.

“Ludzki umysł jest dziwny w ten sposób, że czasem zapędza cię w ciemne miejsca. Tracisz radość z wielu rzeczy i ja wówczas straciłem całkowicie przyjemność z wyścigów. Byłem niemal wściekły na F1. To dziwne, ale po prostu potrzebowałem trochę czasu wolnego, pomyślenia o tym w szerszej perspektywie. Wówczas zdałem sobie sprawę, że to świetny sport i nadal mam przed sobą ogromne możliwości. Byłoby niemądrym z nich zrezygnować” – wyznaje obecny kierowca Alfa Romeo F1 Team Orlen.



„Wyjechałem do Ameryki Południowej, gdzie mogłem nie myśleć o F1, a jedynie starać się znaleźć radość ze sportu i motywację. I znalazłem. To było jedno kliknięcie. Prawdopodobnie w połowie stycznia powiedziałem sobie: dobra, zrobię to, nadal mogę to robić. Niemal natychmiast moje rezultaty zaczęły być lepsze niż w sezonie 2018. Rok 2019 był chyba moim najlepszym dotychczas, a na pewno najlepszym przeciwko Lewisowi” – wspomina Fin.

Do połowy sezonu 2019 toczył on wyrównane pojedynki z Lewisem Hamiltonem, momentami prowadził też w klasyfikacji generalnej.

„To był naprawdę mocny rok, ale potem stabilność i ogólna forma Lewisa sprawiły, że nie mogłem mu dorównać. Lewis był częścią Mercedesa od dłuższego czasu. Jako osoba w zespole oraz kierowca ma on dominującą osobowość więc trudno jest mu dorównać. Nigdy nie mógłbym się z nim równać, gdyż był on tak wpisany w ten zespół. To był Lewis, to prawie tak jakby wszyscy byli w niego zapatrzeni” – dodaje Bottas.



Mimo wszystko, nie żałuje on czasu spędzonego w Mercedesie.

„Kiedy dostałem szansę jazdy w Mercedesie, myślałem sobie: teraz, teraz jest ten rok, chcę zdobyć mistrzostwo. Takie było moje podejście. Byłem dla siebie bardzo ostry, gdy to się nie stało. Myślałem sobie wtedy: OK, spróbuję w kolejnym roku, będę się starał jeszcze mocniej. Gdy nie zdobyłem mistrzostwa po raz kolejny, nie było łatwo zaakceptować tej sytuacji. To była jednak dla mnie wielka szkoła – Formuły 1, siebie. Dowiedziałem się, że nie mogę być dla siebie zbyt ostry. Naprawdę cieszę się z tego okresu” – zaznacza Fin.

Źródło: motorsport-total.com, planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 29 lipca
godz. 14:00 – 15:00 – 1. trening
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening

Sobota, 30 lipca
godz. 13:00 – 14:00 – 3. trening
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 31 lipca
godz. 15:00 – 17:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi