KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
large-Windkanal_Sauber_DSC09901

Kogo przejmie Audi? W grze Alfa i Aston, ale też Williams



Wygląda na to, że za kulisami Formuły 1 dzieje się bardzo dużo w kwestii zakupu jednego z zespołów przez Audi, wchodzące do serii za 4 lata. Coraz wyraźniejszym faworytem staje się tu Alfa Romeo czyli Sauber.

Jak wiemy, koncern Valkswagena wyraził zgodę na wejście Porsche i Audi do Formuły 1 od sezonu 2026. Porsche zostanie dostawcą silników do ekip Red Bulla, a Audi ma wejść jako osobny zespół, ale przejmując którąś z obecnie istniejących ekip. Pierwotnym planem był zakup McLarena, jednak kwestie finansowe sprawiły, że nie jest to już chyba aktualna opcja.

Alfa?

 

Według Rogera Benoit ze szwajcarskiego Blicka, Audi miało już dogadać najważniejsze rzeczy z Sauberem w sprawie przejęcia zespołu i jego aktywów. Sauber negocjował niedawno z Michaelem Andrettim jednak z powodu niewystarczających gwarancji bankowych, dotyczących rozwoju zespołu, nie osiągnięto porozumienia.

Sauber jest bardzo łakomym kąskiem – ekipa dysponuje jednymi z najnowocześniejszych tunelów aerodynamicznych i symulatorów w stawce.



Jak miał podziedzieć Benonoit jeden z szefów zespołów: „Nie wiem, dlaczego Sauber i Audi nadal ukrywają swoją współpracę. Audi ma już od dawna zapewnienie 25 procent udziałów, a kolejne 50% mają dostać niebawem. To są naprawdę bardzo duże kwoty!”.

Sprawy nie chce komentować Fred Vasseur, szef Alfy Romeo. Odwraca on uwagę od swojej ekipy w tej kwestii.

„Dla mnie faworytem jest Williams, mają dobre relacje z Volkswagenem i Niemcami” – mówi Francuz, zwracając uwagę, że szefem ekipy z Grove jest były szef Volkswagena w WRC, Jost Capito.

Aston?

 

Dość podobne wieści przekazuje niemiecki motorsport-total. Zgodnie z nimi, toczyły się rozmowy w Astonem Martinem w sprawie zakupu ekipy z Silverstone.



Lawrence Stroll napotyka coraz więcej trudności w F1, a wyniki zespołu są dalekie od oczekiwanych. Co więcej, również sprzedaż aut drogowych nie idzie tak dobrze, jak zakładano w koncernie.

Dodatkowo Stroll miał zrazić do siebie sporo osób i przechodzą mu przez głowę myśli dotyczące sprzedaży ekipy. Po wybudowaniu przez Astona nowej fabryki, ekipa będzie warta około €500 mln. Sprzedaż za taką kwotę oznaczałaby spory zysk Strolla, którego syn, Lance, wobec braku wyników, czuje coraz mniejszą determinację do jazdy w F1.

Wygląda jednak na to, że zakup Astona będzie dla Audi zbyt skomplikowaną kwestią, biorąc pod uwagę całość uwarunkowań. Jak pisze motorsport-total, Audi miało wstrzymać rozmowy z Astonem, a to może wyraźnie wskazywać na udane rozmowy z Alfą Romeo.

Źródło: blick.ch, motorsport-total.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi