KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI   KUP VIAPLAY

logo-powrot-roberta

KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    KUP VIAPLAY

MENU:

Aston przywiezie poprawki do „zielonego Red Bulla”



Kolejnym zespołem, który na wyścig o Grand Prix Wielkiej Brytanii przygotuje duży pakiet poprawek będzie Aston Martin.

Aston Martin to zdecydowanie jedno z rozczarowań sezonu 2022. Pierwsze punkty zespołowi z Silverstone udało się zdobyć dopiero w czwartym wyścigu sezonu, a po 9 rundach zajmuje ona 8. miejsce w klasyfikacji konstruktorów z dorobkiem zaledwie 16 punktów.

Na GP Hiszpanii pod koniec maja ekipa przywiozła drugą wersję swojego bolidu, która wywołała dużo kontrowersji, bardzo przypominając bolid Red Bulla. Ekipa została posądzona o skopiowanie rozwiązań ekipy z Milton Keynes, ale zdołała udowodnić, że pracowała nad przedstawioną koncepcją jeszcze pod koniec ubiegłego roku.

Nawet jednak z bolidem przypominającym auto lidera klasyfikacji konstruktorów, Aston Martin nie osiąga wyników, na które liczył w tym sezonie. Teraz ekipa liczy na przywiezienie rozwiązań, które zoptymalizują ich pakiet.



„Na Silverstone będziemy mieli kolejną dużą aktualizację naszego samochodu, ale myślę, że podobnie zrobią inne ekipy. Chodzi więc o to, kto przywiezie najbardziej efektywne zmiany. Jesteśmy jednak pewni, że zrobiliśmy krok naprzód i kolejny również takim będzie. Celem jest znalezienie się na szczycie środka stawki byśmy byli w stanie walczyć o punktowane pozycje” – mówi Mike Krack, szef Astona Martina.

Obecnie szef ekipy uważa, że zespół jest w „środku środka” stawki F1. Według niego do Mercedesa Aston traci 3-5 dziesiątych sekundy na okrążeniu.

„Trzeba zauważyć, że środek stawki jest teraz bardzo blisko siebie. Nie trzeba robić ogromnego kroku naprzód względem rywali, by zyskiwać regularnie sporo miejsc. W przeszłości, gdy różnice były większe, było inaczej. Teraz, jeżeli będziemy w stanie być najlepszą ekipą środka stawki, będziemy w stanie zdobywać znacznie więcej punktów dzięki 2-3 dziesiątym sekundy na okrążeniu” – mówi Krack.



„Dlatego też, nie możemy po prostu powiedzieć, że teraz skupiamy się na sezonie 2023 bo mały zysk w stosunku do rywali może dać nam sporo punktów. A nie możemy skończyć tego sezonu na miejscu, na którym go zaczęliśmy” – dodaje szef zespołu z Silverstone.

Krack zdaje sobie jednak sprawę, że ostatnie zdobycze punktowe to głównie zasługa lepiej pasujących ich bolidowi torów, takich jak Baku czy Kanada. Silverstone, domowy wyścig Astona, będzie bardziej podobny charakterystyką do Barcelony, gdzie Aston miał duże problemy.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi