KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

16 wyścigów poza Europą. W Belgii nie wierzą w utrzymanie wyścigu F1



Wciąż bardzo trudna jest sytuacja kalendarzowa toru Spa w Formule 1. Najnowsze wieści dotyczące przyszłorocznych wyścigów nie są optymistyczne dla belgijskiego obiektu, który gościł F1 54 razy.

Tor Spa nie ma umowy na organizację wyścigu F1 w sezonie 2023. W przyszłym roku do kalendarza mają dołączyć GP Las Vegas oraz na stałe GP Kataru. Trwają również rozmowy w sprawie GP Południowej Afryki na torze Kyalami.

Maksymalna liczba wyścigów, jakie zgodnie z obowiązującym Porozumieniem Concorde może być rozegrana w sezonie to 24. W sprawie Spa kluczowy ma być podobno powrót Chin. Jeżeli Kraj Środka upora się z pandemią i będzie gotowy na przyjęcie F1, wówczas Spa może wypaść z kalendarza.



Podczas sobotniego spotkania szefów zespołów F1 w Montrealu poruszany był temat przyszłorocznego kalendarza. Ekipy potwierdziły, że nie może być więcej niż 24 wyścigów i dyskutowały na temat geograficznego grupowania rund tak, by oszczędzić czas i koszty. Co więcej, Stefano Domenicali miał przyznać, że planowanych jest 16 wyścigów poza Europą, co mocno zawęża możliwości torów ze Starego Kontynentu.

Kontrakty na przyszły rok mają już Silverstone, Hungaroring, Barcelona, Imola, Zandvoort i Monza. Niemal pewne jest też pozostanie Red Bull Ring w Austrii. Trwają negocjacje z Monako, które będzie musiało nieco dostosować się do warunków Liberty Media by zostać w kalendarzu, ale raczej nie będzie z tym problemu.

Spośród pozaeuropejskich torów na kontrakt czeka m.in. Meksyk. Wydaje się niemal pewne, że w kalendarzu nie znajdzie się Grand Prix Francji, choć niedawno szef F1, Stefano Domenicali powiedział, że możliwe jest przeniesienie wyścigu na ulice Nicei. Tylko to mogłoby uratować domową rundę dla dwóch francuskich kierowców.



To daje maksymalnie 1 miejsce na europejski wyścig – być może na Spa.

Negocjacje trwają i podobno wiele ma zależeć o przebiegu tegorocznej rundy. Organizatorzy chcą przygotować mnóstwo atrakcji dla kibiców na miejscu i stworzyć show – tak pożądany w obecnej Formule 1. Nie może być również powtórki z ubiegłego roku i opadów, które storpedują wyścig.

Na Spa została w ostatnich miesiącach przeprowadzona gruntowna modernizacja, która kosztowała €80 mln. Zmieniono strefy wyjazdowe w wielu zakrętach, odnowiono pobocza oraz wybudowano nową, imponującą trybunę w sekwencji Eau Rouge/Radillon.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi