KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wolff nie wyklucza przerzucenia uwagi na 2023, najpierw jednak „chce dać czas ekipie”



Mercedes ma duży problem ze swoim samochodem, a kilka najbliższych wyścigów będzie kluczowych dla kierunku rozwoju ekipy. Toto Wolff przyznaje, że do odblokowania jest duży potencjał, ale problemy się piętrzą.

„Znaleźliśmy wiele kierunków, w których możemy poprawić nasz samochód i będziemy w Miami przeprowadzać eksperymenty by skorelować dane dotyczące naszych ograniczeń by potwierdzić ścieżkę rozwoju w najbliższych wyścigach” – mówi szef Mercedesa przed GP Miami.

„Myślę, że wszystkie dobre i złe rzeczy dzieją się głównie w obrębie podłogi w tym momencie. Mamy interesujące pomysły i koncepcje, które próbujemy badać i które znajdą się w samochodzie w najbliższych wyścigach byśmy mogli podjąć ostateczną decyzję. Powiedziałbym, że nie ma czegoś takiego, że nasz kocept samochodu nie działa. Ale czy jest część, która po pracy, którą wykonaliśmy, która po prostu nie działa z nowymi przepisami?” – zastanawia się Wolff.

„Nie musimy tym samym pozbywać się tego, co dobre. Jeżeli jednak odkryjemy fundamentalne rzeczy, które według nas będą związane z konstrukcją samochodu, trzeba będzie ograniczać straty. Będziemy musieli wówczas odpowiedzieć sobie na pytanie, czy mamy bazę, na której możemy zaczynać, gdzie możemy odblokować potencjał. Wierzymy, że jest kierunek rozwoju, który musimy obrać, nie jest to jednak łatwe” – wyjaśnia Austriak.



Kiedy ekipa może podjąć decyzję o porzuceniu rozwoju obecnego samochodu i skupieniu się na sezonie 2022?

„Zanim podejmiemy taką decyzję, musimy najpierw zbadać wszystko i odkryć, co jest nie tak. Tylko wówczas będziemy mogli powiedzieć: ok, ograniczmy straty i skupmy się na przyszłym roku. Musimy zrozumieć, bo idzie nie tak, ale póki co tego nie wiemy. Jeszcze nie”.

Szef Mercedesa przyznaje, że nadal największym problemem ekipy jest odbijanie samochodu na prostych i w szybkich łukach.

„Obecnie wierzymy danym i obniżamy samochód co nam pomaga. Jeżeli uda nam się przezwyciężyć ten problem, będzie to oznaczało spory zysk na okrążeniu. Jeżeli nam się to nie uda, musimy znaleźć coś innego. Jeżeli nie uda nam się pokonać porpoisingu, wówczas zajmiemy się bardziej konwencjonalną koncepcją samochodu, której jeszcze nie rozwijaliśmy. Chcę nam jednak jeszcze dać trochę czasu” – mówi Wolff.



Kolejnym problemem, jaki może mieć Mercedes jest budżet. Mocna zmiana koncepcji budowy i rozwoju samochodu może wiązać się z dużymi kosztami, a przecież mamy obowiązujący limit budżetowy, który w tym sezonie wynosi $140 mln.

„Nie zmieniliśmy jeszcze koncepcji. Jeżeli zamierzamy zrobić coś innego, może to stać w sprzeczności z naszym limitem budżetowy” – przyznaje Wolff.

Ekipa z Brackley ma również braki jeżeli chodzi o jednostkę napędową, która obecnie wydaje się być najwolniejszą w stawce.

„Oczywiście próbujemy znaleźć coś jeszcze w tym obszarze. Nasze silniki są jednak homologowane i jedyną rzeczą, którą możemy obecnie robić jest poprawianie jej niezawodności. Są jednak obszary, nad którymi możemy pracować jak mody kontrolne, które możemy przełączać jak chcemy. Wiemy, że nasz samochód nie jest idealny, ale jest wiele obszarów, w których możemy się poprawiać i to jest dobra informacja. Uważnie przyglądamy się wszystkim opcjom, które dadzą nam osiągi” – mówi Andrew Shovlin, główny inżynier Mercedesa.

Źródło: racingnews365.com, planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi