KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Verstappen zły na wypadek Pereza: „To nie powinno być dozwolone”. Ile się poprawiał?



Wypadki Sergio Pereza i Fernando Alonso pokrzyżowały dziś plany kilku kierowcom w ostatniej części kwalifikacji do Grand Prix Monako. Kilku z nich mocno się poprawiało, a w tym gronie był m.in. Max Verstappen.

Kto się poprawiał?

 

W momencie przerwania sesji przez czerwoną flagę, najbardziej poprawiał się Leclerc, który był dziś poza zasięgiem. Monakijczyk na 14 pokonanych minisektorów poprawił się w aż 10 z nich, w dwóch uzyskując purpurowe sektory.

O poprawę czasu byłoby trudno Sainzowi, który przed zderzeniem z Perezem, poprawiał się w 4 z 9 minisektorów.



Dobry pierwszy sektor na swoim ostatnim kółku przejechał Sergio Perez, który miał dwa purpurowe i jeden zielony sektor, a w pozostałych 6 się nie poprawiał.

Max Verstappen rzeczywiście może czuć się zawiedziony bowiem w pierwszym sektorze znacznie poprawił swój czas, będąc najszbszym we wszystkich minisektorach.

Co ciekawe, słabe okrążenie przed tym jak się rozbił jechał Fernando Alonso.

Warto też zwrócić uwagę, że mocno poprawiał swój wynik Ocon, lepszy w 7 z 8 minisektorów.

Verstappen zły

 

Z takiego obrotu spraw nie był zadowolony Verstappen, choć okazał to jedynie przez radio zespołowe. Holender tuż po tym jak otrzymał informację o podwójnych żółtych flagach, powiedział: „Chłopie, ku*wa. OK. Typowe Monako, prawda? Ku*wa! […] To było całkiem dobre okrążenie aż do teraz. […] To nie powinno być dozwolone. W przeciwnym wypadku lepiej wykonać swoje okrążenie, a potem przywalić w bandę” – powiedział Verstappen swojemu inżynierowi.



Nawet gdyby nie wypadek Pereza, to sesja i tak zostałaby przerwana kilka sekund później po odpadnięciu Alonso.

Już po ochłonięciu, Max spokojniej wypowiadał się o całej sytuacji, ale przyznawał, że poprawiał się na swoim kółku.

„Było trochę za dużo ruchu na torze. To bardzo pechowa sytuacja. Myślę, że mogłem zająć wyższe miejsce niż czwarte. Nie byłoby to pole position, bo Charles był dziś za mocny, ale przyjemnie byłoby zająć drugie miejsce” – powiedział Verstappen.

Zajmujący drugie miejsce Sainz poprawił się w 4 z 9 minisektorów na swoim ostatnim okrążeniu. Miał on zaledwie 65 tysięcznych przewagi nad Verstappenem i 0,028 nad Perezem.



„To jednak Monako. Robisz jedno okrążenie w Q3 i potem zawsze jest ryzyko czerwonej flagi, gdy inni próbują zaryzykować wszystko” – dodał Verstappen.

Charles Leclerc również uważa, że mocno by się poprawił na ostatnim kółku.

„Ostatnie okrążenie było jednym z najlepszych w mojej karierze. Miałem ogromną frajdę z jazdy i byłem naprawdę na limicie. Tył się ślizgał, ale okrążenie było naprawdę mocne. Szkoda, że nie mogłem go dokończyć” – mówił Leclerc.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi