KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Grzejnik, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Tsopni, Bartosz Kamiński, Marcin Chochowski, Mateusz Pabiańczyk, Edmund Bogusz, Mikołaj Demkow, Marcin Starczewski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Darek Zaciura, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Tomasz Ignaczak, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Kamil Cee, Grzegorz Pliś, Pawel Licznerski, szymon034, Adrian Karwan, Marcin Rentflejsz, Piter, Rysiek Łotocki, Marcin Bogutyn, Ba Ru
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
archetype, Konopkasz, jacek79100, Robert Niekubica, Tarzan
blank

Szef Volkswagena potwierdza wejście do F1



Mocno na raty jest nam potwierdzana obecność Porsche i Audi w Formule 1. Zapowiadane od wielu miesięcy wejście do serii od 2026 roku miał potwierdzić dziś szef koncernu Volkswagena, Herbert Diess.

Dwie marki koncernu Volkswagena – Audi i Porsche – aktywnie uczestniczyły w rozmowach dotyczących nowej formuły silnikowej w F1, która ma wejść w życie od 2026 roku. Jak ustalono, będą to hybrydowe jednostki V6 o pojemności 1.6 litra, w których wzrośnie wykorzystanie energii elektrycznej, ale zniknie z nich kosztowny system MGU-H. Ta ostatnia zmiana była wymogiem Volkswagena by zdecydował się na wejście do F1. Dodatkowymi warunkami było kolejne ograniczenie konsumpcji paliwa.

W kwietniu miała zapaść ostateczna decyzja w koncernie Volkswagena na temat wejścia producentów do Formuły 1 i według wielu doniesień była to „formalność”, nadal jednak nie ma oficjalnego ogłoszenia ze strony Volkswagena.

Jak podaje dziś Reuters, szef koncernu miał w wywiadzie wideo potwierdzić wejście Audi i Porsche do F1, przyznając, że plan na udział Porsche od początku był bardziej skonkretyzowany i dotyczył długofalowej współpracy z jedną z ekip.

baner formula drive wpis

Chodzi oczywiście o Red Bulla i dostarczanie temu zespołowi silników. Bardziej skomplikowana jest sytuacja Audi, które planuje swój zespół, ale po przejęciu innej ekipy. Jak pisze Reuters, pierwotny plan dotyczył McLarena, za którego oferta miała wynosić nawet €600 mln. Do sprzedaży całego koncernu McLarena może jednak nie dojść i Audi rozgląda się za innymi opcjami, a jedną z najpoważniejszych jest zakup Saubera.

Szef Volkswagena zwraca uwagę na rosnącą popularność Formuły 1, zwłaszcza w USA.

„Formuła 1 rozwija się ekstremalnie pozytywnie na całym świecie. Jeżeli chcesz być w motorsporcie, powinieneś być w Formule 1. To tam efekt jest największy. W 2026 czy 2028 to nadal będzie największy motorsportowy spektakl na świecie – nawet większy niż dziś. Większa widownia będzie w Chinach, większa w USA i będzie to największa platforma dla samochodów klasy premium” – mówi Diess.

Przyznaje on też, że wejście umożliwi zmiana przepisów, która nastąpi od sezonu 2026.

„Nie da się wejść do F1 jeżeli nie otworzy się okno technologiczne, potrzebna jest tu zmiana przepisów. By rozwinąć silnik, potrzeba 3-4 lat” – dodaje Diess.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 maja
godz. 13:30 – 14:30 – 1. trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening F1
Sobota, 27 maja
godz. 12:30 – 13:30 – 3. trening F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 28 maja
godz. 15:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi