KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
bluzy (11)

Weekendowy raport z występów Polaków – były mocne występy



Wielkie serie i te nieco mniejsze – gdzie startowali w ten weekend Polacy i jak im poszło? Zapraszam na raport.

WRC

 

W Rajdzie Portugalii mieliśmy dwie polskie załogi – obie w klasyfikacji WRC2. Świetnie spisali się Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, którzy zajęli 2. miejsce, wygrywając 2 OS-y, w tym Power Stage.

„Rozpoczęliśmy i zakończyliśmy ten weekend w dobrym stylu, osiągając świetny wynik. Drugie z rzędu podium w tym sezonie i dodatkowe punkty za Power Stage w takim rajdzie i przy rekordowej konkurencji wywołuje mój uśmiech. To był rajd godny mistrzostw świata, pełen pułapek, zmiennej pogody i wysokich temperatur. Moim celem jest utrzymanie tempa czołowych kierowców globu i nadal będę ciężko pracować, by walczyć o mistrzostwo, choć w tym roku z wiadomych powodów będzie znacznie trudniej. Dziękuję Maćkowi i całemu zespołowi LOTOS Rally Team, bo wszyscy wykonali doskonałą robotę! Dziękuję za wsparcie kibicom i partnerom, bez których nie mógłbym robić tego, co kocham. Teraz wracamy do Polski i już nie mogę doczekać się, gdy będę mógł uściskać moją rodzinę” – powiedział Kajto na mecie rajdu, cytowany przez swoją stronę kajto.pl



Bardzo dobrze spisał się również duet Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk. W klasyfikacji generalnej zajęli oni 4. miejsce, zajmując też 2. miejsce w WRC2 Junior.

„To wynik zdecydowanie powyżej naszych oczekiwań. Drugie miejsce w mistrzostwach świata juniorów, czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata WRC 2. To jest naprawdę coś niesamowitego. Jestem dumny, że w taki sposób debiutujemy na nawierzchni szutrowej w mistrzostwach świata. To był najtrudniejszy i najdłuższy rajd, w jakim kiedykolwiek braliśmy razem udział. 340 kilometrów ścigania – to naprawdę jest coś! Być na mecie tej imprezy bez większych przygód to naprawdę znakomite uczucie, tym bardziej, że nie wszystkim taka sztuka się udała. Z trasy wypadli chociażby byli mistrzowie świata, najbardziej utytułowani kierowcy w historii tego sportu, czyli Sebastien Loeb i Sebastien Ogier” – powiedział Miko Marczyk. Więcej o jego starcie przeczytacie tutaj. https://powrotroberta.pl/2022/05/marczyk-i-gospodarczyk-na-podium-w-mistrzostwach-swiata-znakomity-wystep-w-portugalii.html

Oto wyniki Rajdu Portugalii:
1. Rossel/Sarreaud (Francja, Citroën C3 Rally2) 3:58:08,1 s
2. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) +1:12,1 s
3. Ingram/Drew (Wielka Brytania, Škoda Fabia Rally2 evo) +5:54,7 s
4. Marczyk/Gospodarczyk (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) +7:09,4 s
5. Araújo/Ramalho (Portugalia, Škoda Fabia Rally2 evo) +7:47,9 s



International GT Open

 

Na torze Paul Ricard wystartowało 20 ekip, w tym 3 z udziałem Polaków. Oto ich wyniki:
– Stanisław Jedliński i Krystian Korzeniowski (Ferrari 488 GT3): P15 (5. w Am) oraz P17 (7. w Am)
– Roman Ziemian i Axil Jefferies (Ferrari 488 GT3): P13 (7. w Pro-Am), P5 (3. w Pro-Am)
– Marcin Jedliński i Karol Basz (Audi R8 LMS GT3): P2 (1. w Pro-Am), P8 (5. w Pro-Am)

GT Open Cup

 

W gronie 14 aut, startujących na torze Paul Ricard było to, prowadzone przez Antoniego Chodzeń. Polak w pierwszym wyścigu zajął 13. miejsce (8. w kategorii Am), a drugiego nie ukończył.

TCR Germany

 

Szymon Ładniak zanotował kolejny udany start w serii ADAC TCR Germany. Polak w sobotniej i niedzielnej rywalizacji zajmował kolejno drugie i czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej. W obu startach na Red Bull Ringu był jednocześnie najlepszy w kategorii junior.



Więcej o występie Szymona przeczytacie tutaj.

Radical Challenge

 

Na torze Brands Hatch jechał Jacek Zielonka. W gronie 21 aut zajął on 9. miejsce w pierwszym wyścigu, 10. w drugim, a trzeciego nie ukończył.

Moto 2 European Championship

 

Kierowcy rywalizowali na torze Ricardo Tormo. Piotr Biesiekirski zajął 8. miejsce w wyścigu kategorii Moto2.

W ETC Jeremiasz Wojciechowski zajął 24. miejsce w kwalifikacjach w gronie 48 kierowców, ale żadnego wyścigu nie ukończył.



IDM Superbike

 

Ta seria rywalizowała na torze Oschersleben. W gronie 22 kierowców dobrze spisał się Kamil Krzemień, który w pierwszym wyścigu zajął 8. miejsce, a w drugim 5.

RSMP

 

Kacper Wróblewski i Jakub Wróbel zdobywają 2. miejsce w klasyfikacji generalnej 41. Rajdu Podlaskiego – drugiej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Załoga ORLEN Team w swojej Skodzie Fabii Rally2 evo na siedmiu z dziewięciu odcinków specjalnych stawała na oesowym podium, w tym wygrała pierwszą próbę otwierającą rajd. Więcej o występie tej załogi przeczytacie tutaj.

Rajd wygrał szwedzki duet Tom Kristensson/Andreas Johansson. Oto pełne wyniki:
1. Kristensson/Johansson (Hyundai i20 R5) 57:33,1 s
2. Wróblewski/Wróbel (Skoda Fabia Rally2 evo) +50,6 s
3. Jeets/Taniel (Skoda Fabia Rally2 evo) +1:25,1 s
4. Lubiak/Dachowski (Skoda Fabia Rally2 evo) +1:48,8 s
5. Bubik/Sadowski (Skoda Fabia R5) +1:53,6 s
6. Grzyb/Binięda (Skoda Fabia Rally2 evo) +1:59,9 s
7. Gabryś/Dymurski (Skoda Fabia Rally2 evo) +2:16,2 s
8. Typa/Sitek (Volkswagen Polo GTI R5) +2:55,2 s
9. Byśkiniewicz/Siatkowski (Hyundai i20 R5) +4:04,0 s
10. Kocik/Wach (Ford Fiesta) +5:43,5 s

Tekst przygotowałem we współpracy z racedriver.pl

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi