KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Australia

Co dalej z DRS-em? Nie da się go tak łatwo pozbyć, a kierowcy by chcieli



Bez wprowadzonego w 2011 roku systemu DRS nadal trudno wyobrazić sobie wyprzedzania w Formule 1, choć już sami kierowcy domagają się takich przepisów, które pozwolą na pozbycie się systemu. Do tego jeszcze jednak daleko, o czym mówi FIA.

„W długiej perspektywie”

 

O systemie DRS mówi się w tym roku sporo. Po pierwsze w kontekście łatwiejszej jazdy za innym bolidem dzięki nowym regulacjom technicznym. Sprawia to, że niektórzy mają nadzieję, że uda się ograniczyć „sztuczne” wyprzedzanie dzięki systemowi DRS.

Jak mówi szef aerodynamiki przy FIA, Jason Somerville, bardzo szybko po rozpoczęciu testowania nowych przepisów i sezonu 2022, stało się jasne, że pozbycie się DRS-u nie będzie łatwe.



„Nowymi przepisami chcieliśmy rozwiązać ten problem – zmniejszyliśmy ilość brudnego powietrza, ale jednocześnie zredukowaliśmy slipstream. Czuliśmy zatem, że nie usuniemy DRS-u z przepisów” – mówi Somerville.

Dodaje on jednak, że DRS jest narzędziem, które w łatwy sposób można ograniczyć, dostosowując jego użycie do toru.

„Myślę, że większość z nasz czuje, że w dłuższej perspektywie wszyscy chcielibyśmy spróbować pozbyć się DRS-u, jednak nie będzie właściwe próbowanie tego już teraz” – dodaje, przyznając, że w nowej perspektywie technicznej – od 2026 roku – seria rozgląda się za innymi rozwiązaniami.

Seb za

 

Podczas GP Emilii Romanii kierowcy długo nie mogli się doczekać aktywacji systemu DRS i narzekali na to. Widać było, że mają duże problemy z wyprzedzaniem.



Sebastian Vettel zwrócił uwagę na wnioski z tego płynące.

„Myślę, że można teraz jechać znacznie bliżej siebie, jest mniejszy opór, ale nadal polegamy na DRS-ie i to nadal niż w przeszłości. Podchodzę z rezerwą do DRS-u bo został wprowadzony jako narzędzie pomocnicze przy wyprzedzeniu, a teraz wygląda na to, jakby był jedyną rzeczą, która umożliwia ci wyprzedzanie w niektórych przypadkach” – mówi czterokrotny mistrz świata.

„Idealnie byłoby mieć zestaw regulacji, który umożliwi jazdę i ściganie bez DRS-u. Przez 70 lat nie mieliśmy DRS-u, został wprowadzony pomocniczo, jako eksperyment. Uważam, że wyprzedzanie zawsze powinno wiązać się z wysiłkiem, a nie tym, czy jesteś w strefie DRS czy nie. Wyścig w Duddżcie, gdy liderzy hamowali przed linią detekcji by być z tyłu i mieć DRS to inny rodzaj ścigania. Nie sądzę, by to powinno tak wyglądać” – dodaje Vettel, przyznając, że w tym roku da się jechać bliżej innych aut, ale wyprzedzanie to nadal wyzwanie.

Źródło: racefans.net, planetf1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi