KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

large-2022 Miami Grand Prix - Friday

Powiedzieli po kwalifikacjach w Miami: Błędy, cieszenie się jazdą i obawy o wyścig



Ani jednej żółtej flagi nie mieliśmy podczas kwalifikacji do Grand Prix Miami. Mimo to kierowcy spodziewają się trudnego i nieprzewidywalnego wyścigu. Są tacy, którzy po słabych kwalifikacjach wietrzą w tym swoją szansę.

Charles Leclerc (Ferrari) P1: „Niesamowicie być tu w USA. Sport tu rośnie tu niesamowicie, jest tu dużo fanów Ferrari. Poprzedni weekend nie był idealny w moim wykonaniu, ale w ten weekend muszę zrobić wszystko. My jesteśmy szybcy w zakrętach, Red Bull na prostych, ale wierzę, że będziemy tu na topie”.

Carlos Sainz (Ferrari) P2: „Miałem mocne uderzenie wczoraj i musiałem odbudować pewność siebie na tym wymagającym torze. Nie było łatwo ale złożyłem kilka okrążeń. Jutro będzie długi wyścig, zwłaszcza, że nie zrobiłem żadnych długich przejazdów”.

Max Verstappen (Red Bull) P3: „Wczoraj przejechałem tylko kilka okrążeń i trzeba było dziś szybko znaleźć balans. Ostatecznie jestem zadowolony bo byłem zaskoczony, że jesteśmy tu konkurencyjni. Musimy przestać utrudniać sobie życie w trakcie weekendów. Wyścig będzie długi i wiele może się wydarzyć”.



Sergio Perez (Red Bull) P4: „Nie zaliczyliśmy łatwych kwalifikacji. Miałem bardzo słaby pierwszy przejazd w Q3, który postawił mnie z tyłu. W drugim sektorze trzeba być bardzo uważnym i jakikolwiek uślizg oznaczał, że nie wykonaliśmy dobrej pracy. Dobre wejście w 2. sektor było dla mnie głównym problemem dziś. Tylko kilka setnych sekundy dzieliło mnie od 2. miejsca jestem więc dość rozczarowany, ale jutro jest nowy dzień i wszystko może się zdarzyć”.

Valtteri Bottas (Alfa Romeo) P5: „Myślę, że dzisiejszy występ jest satysfakcjonujący, szczeglnie że wczoraj popełniłem błąd i straciłem wiele czasu, dodając zespołowi sporo pracy. Dobrze wrócić z tego miejsca dzięki wysiłkowi zespołu. Ustawienia samochodu, które zostały mi przygotowane były bardzo dobre i dziś wiedziałem, że nie mogę popełnić błędu. To trudny tor i zdecydowanie nie jest łatwo przejechać jedno okrążenie perfekcyjnie bo zawsze znajdzie się jedno miejsce, którego nie przejedziesz idealnie, zwłaszcza zakręty 14 i 15. W Q3 było bardzo dobrze i cieszyłem się jazdą”.

Lewis Hamilton (Mercedes) P6: „To była znacznie lepsza sesja kwalifikacyjna niż w kilku ostatnich wyścigów i jestem za nią wdzięczny. Biorę ten rezultat i pracuję dalej. Wszyscy w zespole pracują niesamowicie za kulisami. Niestety nie posuwamy się do przodu w takim tempie, jak byśmy chcieli i nasza strata jest podoba do tej z początku sezonu. Musimy się więc skupić i pracować dalej. Trudno powiedzieć, co będzie w wyścigu gdyż nie czułem się lepiej w samochodzie podczas długich przejazdów”.

Pierre Gasly (AlphaTauri) P7: „Rano miałem sporo problemów, popełniałem błędy i nie znalazłem dobrych punktów hamowania. Miałem też problemy w kwalifikacjach i miałem sporo błędów, dlatego cieszę się z osiągniętego rezultatu. Wiele się nauczyłem z tej sesji i w ostatnim okrążeniu dałem z siebie wszystko. W F1 masz perfekcyjny samochód prawdopodobnie raz w roku, a pracą kierowcy wyścigowego jest radzenie sobie z niedoskonałościami auta bo prawie nigdy nie ma idealnego balansu. Mieliśmy dziś niezłe auto, ale na tym asfalcie nigdy nie jest łatwo. Jeżeli się pomylisz to jest ciao ciao”.



Lando Norris (McLaren) P8: „Jestem zadowolony z tego miejsca. To solidna pozycja i nie wiem, czy mogliśmy dziś osiągnąć wiele więcej choć na ostatnim przejeździe popełniłem błąd, który nieco mnie kosztował. Samochód nie spisywał się tak, jak chcieliśmy i nie czuję, żebyśmy wycisnęli z niego wszystko jeżeli chodzi o ustawienia. Było jednak podstępnie i choć nie jestem najszczęśliwszy, to mogło być znacznie gorzej”.

Yuki Tsunoda (AlphaTauri) P9: „Jestem zadowolony z mojej formy dziś. Mierzyliśmy w Q3 i udało się choć spodziewaliśmy się, ze nie będzie łatwo. Na początku weekendu miałem sporo problemów więc dobrze wrócić w kwalifikacjach. Zmaksymalizowaliśmy tempo naszego samochodu. Liczy się jednak niedziela i nie mogę doczekać się wyścigu. Będzie bardzo gorąco, co utrudni sprawę, ale chcemy atakować i ukończyć wyścig w punktach”.

Lance Stroll (Aston Martin) P10: „Myślę, że możemy być zadowoleni z dzisiejszej formy. W Q2 udało mi się przejechać dobre okrążenie i awansować do Q2, ale częściowo jestem rozczarowany moim okrążeniem w Q3, w którym straciłem dużo w ostatnim sektorze. Powinniśmy być jednak zadowoleni z 10. miejsca bo to dobra pozycja by walczyć o punkty. To będzie nowy wyścig i zawsze jest wówczas wiele niewiadomych, ale jednocześnie mogą one stworzyć ciekawe okazje. Jestem jednak gotowy na ściganie”.

Fernando Alonso (Alpine) P11: „Samochód spisywał się dobrze więc jestem rozczarowany startem z 11. miejsca. W Q2 doświadczyłem dużego ruchu na moim ostatnim okrążeniu z Carlosem Sainzem w zakręcie 11 i 16 i straciłem tam pół sekundy i dlatego nie awansowałem. Mieliśmy na pierwszym przejeździe w Q2 używane opony i zostawiłem nowe na drugi przejazd, ale straciłem czas za innymi. Myślę, że mogliśmy być dziś na 5. czy 6. miejscu, ale nie jesteśmy. Zobaczymy jutro”.

George Russell (Mercedes) P12: „Szczerze mówiąc, byliśmy zmieszani tym, co zobaczyliśmy. Moje okrążenie kwalifikacyjne było wolniejsze niż czas z 2. treningu, a samochód spisywał się zupełnie inaczej niż wczoraj. Wróciły problemy z odbijaniem i tak naprawdę nie mogłem atakować zakrętów. Szkoda, bo widać, że był potencjał. Wczoraj widzieliśmy, że jesteśmy naprawdę szybcy i to zostało nam brutalnie odebrane dziś. Samochód był bardzo czuły i zmienny, dlatego postawiliśmy na konserwatywne ustawienia by uniknąć odbijania, ale było tak samo jak rano. Atakowanie nie miało sensu. Gdy jesteśmy w odpowiednim oknie, jesteśmy szybce, ale dziś tak nie było”.



Sebastian Vettel (Aston Martin) P13: „Myślę, że samochód miał lepsze tempo więc jestem rozczarowany odpadnięciem w Q2. Miałem mały uślizg w ostatnim sektorze, który kosztował mnie miejsce w Q3. Samochód jednak zdaje się tu dobrze spisywać, a liczy się niedziela więc powalczymy o punkty”.

Daniel Ricciardo (McLaren) P14: „Sesja zaczęła się dobrze, myślę że poprawiliśmy samochód, był lepszy i czułem, że jesteśmy w stanie być szybcy. Niestety Q2 nie zaczęło się po naszej myśli. W pierwszym przejeździe straciłem dużo czasu w drugim sektorze więc podczas drugiego przejazdu liczyłem na poprawę. Wówczas jednak problem w garażu sprawił, że wyjechałem za późno i nie przygotowałem dobrze opon i nie byłem w stanie awansować do Q3. W wyścigu mam nadzieję na więcej szczęścia”.

Mick Schumacher (Haas) P15: „Szkoda bo liczyliśmy na awans do Q3, ale nie mieliśmy tak dobrego tempa. Nadal jednak jestem ogólnie zadowolony gdyż podjęliśmy dobre decyzje w dobrym czasie. Nie byłem w stanie się poprawić na nowych oponach. Tor wydaje się bardzo trudny i wymagający na wiele sposobów więc błędy mogą się przytrafić, choć mam nadzieję, ze nie nam”.

Kevin Magnussen (Haas) P16: „Jutro czeka nas szalony wyścig i mam nadzieję, że odrobimy dzisiejsze straty. Samochód jest dobry, ale nie miałem radia, co oznaczało, że nie mogłem komunikować się z zespołem i wykonałem jeden długi przejazd w Q1 zamiast dwóch krótkich. Punkty jednak przyznaje się jutro i zobaczymy, co będziemy w stanie zrobić ze strategią. Mamy jednak dobre tempo i jestem optymistą”.



Guanyu Zhou (Alfa Romeo) P17: „To było bardzo frustrujące odpaść już w Q1. Mogliśmy cisnąć pod koniec, kiedy tor się poprawiał, byłem jednak poza sekwencją i w zakręcie 17. zostałem przyblokowany przez grupę stojących samochodów. Musiałem więc odpuścić. Wyścig będzie wyzwaniem, a wyprzedzanie nie będzie łatwe bo łatwo jest popełnić błąd. Musimy być więc gotowi na wykorzystanie każdej okazji”.

Alex Albon (Williams) P18: „To było rozczarowujące i czujemy się zmieszani. Mieliśmy problem z uzyskaniem tempa, które mieliśmy we wcześniejszych sesjach. Widzieliśmy już w tym sezonie, że opony są niesamowicie wrażliwe, a w połączeniu z upałem tu, robi się bardzo zdradliwie. Musimy dziś przejrzeć dane i jutro wrócić w lepszej formie”.

Esteban Ocon (Alpine) DNS: „To boli. Przeciążenie przy moim uderzeniu wyniosło 51G. To było mocne zderzenie, ale będę zdolny do jazdy jutro. Straciłem tył w najgorszym możliwym miejscu i muszę przeprosić zespół. Zazwyczaj nie robię takich błędów. Szkoda, że musieliśmy zmienić nadwozie”.

Szefowie

 

Christian Horner (Red Bull): „Błąd Maxa był trochę niefortunny, ale Ferrari wykonało dziś znakomitą pracę. Po pierwszym przejeździe wszystko wyglądało dobrze, niestety Max popełnił mały błąd w zakrecie 4. W przypadku Checo ponownie pierwszy sektor nie był dla niego dobry. Mamy zupełnie inny samochód niż Ferrari, oni jeżdżą z większym dociskiem i są szybsi w niektórych zakrętach. My musimy bardziej uważać w zakrętach, ale będziemy szybsi na prostych jutro. To będzie fascynująca walka”.

Toto Wolff (Mercedes): „Samochód nie trzyma się lepiej. Wczoraj widzieliśmy w drugim treningu, jaki jest prawdziwy potencjał samochodu, jednak po eksperymentach, których dokonaliśmy, byliśmy nigdzie w 3. treningu. Trochę udało nam się to zmniejszyć, ale samochód nadal się odbijał jak kangur i kierowcy nie byli zadowoleni. Widać to było po tempie. Nie ma jednej rzeczy odpowiedzialnej za osiągi, ale wczoraj mieliśmy dobry samochód, a dziś nie i musimy to zrozumieć”.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi