KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Po treningach w Miami – potencjał na ogromny chaos



Po jazdach w symulatorze i track walku był entuzjazm. Po pierwszych treningach są duże obawy. Ściganie w Miami może łatwo przeistoczyć się w chaos, a już w kwalifikacjach nie będzie łatwo o czyste okrążenie. Kto po piątku wygląda mocno?

Wyniki

 

Pierwszy trening:

Wyniki 1 treningu GP Miami 2022

Skrót:

Drugi trening:

Wyniki 2 treningu GP Miami 2022

Skrót:



Opony

Pirelli piatek miami 2022

Alfa podsumowuje

 

Dla Valtteriego Bottasa był to fatalny piątek. Po rozbiciu samochodu w 1. treningu, musiał opuścić również drugą sesję, a na nowym torze to bardzo zła wiadomość.

„Strata większości dnia jest irytująca, ale przed nami nadal duża część weekendu. Niestety, wyjechałem nieco na brudniejszą część toru i straciłem tył, a kiedy to się dzieje, nie można ponownie złapać samochodu. Uszkodziłem wydech i turbo i nie byliśmy w stanie naprawić samochodu na 2. trening. Oznacza to, że muszę zmaksymalizować ostatnią godzinę treningową. Na szczęście zespół zrobił dobry postęp z Zhou i wydaje się, że ścieżka ustawień, którą obraliśmy jest tą właściwą. Z tego, co mogłem doświadczyć, tor daje sporo frajdy. Jest bardzo techniczny i wymagający, ale przyjemnie się po nim jeździe. Z pewnością ciasna i kręta sekcja pod koniec jest trudna, ale myślę, że wykonano tu dobrą pracę przy projektowaniu toru, który daje również szanse na wyprzedzanie. Mam nadzieję, że ściganie będzie dobre” – mówi Valtteri Bottas.

Zhou Guanyu zajmował 13. i 8. miejsca w treningach.



„Jestem dość zadowolony z przebiegu dnia, szczególnie biorąc pod uwagę postęp, jak uczyniliśmy pomiędzy 1. a 2. treningiem. Tor jest zdradliwy – zawsze to spora zabawa wyjeżdżać na nowy obiekt, ale oczywiście nawierzchnia na nich sprawia problem na początku weekendu. Było bardzo, bardzo ślisko i spodziewamy się, że to się mocno poprawi, ale jak bardzo to przekonamy się dopiero w sobotę. Cieszyłem się dziś jazdą – było wymagająco, ale interesująco. Najważniejsze dla mnie, zwłaszcza biorąc pod uwagę sytuację Valtteriego, było przejechanie jak największej liczby okrążeń i zebranie jak największej liczby danych. Myślę, że dobrze sobie poradziliśmy. Mój cel na kwalifikacje się nie zmienia – chcę robić postęp, wejść do Q2 a potem zrobić wszystko idealnie” – mówi Zhou.

Ode mnie

 

Przyznam szczerze, że oglądając onboardy z Miami, byłem nieco przerażony. Te wielkie i ciężkie bolidy muszą przeciskać się po bardzo krętym torze ze sporymi krawężnikami i na śliskiej nawierzchni. Tylko 2 wypadki to duże szczęście bo widzieliśmy, ilu kierowców się kręciło i miło szczęście nie uderzyć w bandę.

Widzieliśmy też sporo przyblokowań jednego kierowcę przez drugiego. Trudno mi spodziewać się czegoś innego niż czerwonych flag, rozbitych aut, chaosu i loteryjności w kwalifikacjach i wyścigu.

Sam tor to bardzo ładnie wykonany zlepek ulicznych torów, które już znamy. Są tu elementy Baku, Singapuru, Arabii Saudyjskiej i Walencji. Całość jest ładnie zrobiona, ale – piszę to z przykrością – sekcja między 11 a 17 zakrętem jest zbyt trudna dla dzisiejszych bolidów i standardów bezpieczeństwa. A do tego dochodzi upał, powodujący przegrzewanie. Wyścig może nam się zamienić w walkę o chłodzenie podzespołów i dojechanie do mety.

Mam ogromną nadzieję, że się mylę i że objawią się jednak dobre strony toru – duże prędkości i szanse na wyprzedzania.



Dla niektórych kierowców weekend zaczął się wręcz fatalnie. Jednym z nich jest minimalny faworyt rywalizacji, Max Verstappen. Najpierw miał problemy z przegrzewaniem auta i nie mógł nauczyć się toru, potem dopadły go problemy z układem kierowania i hamulcami. W obu sesjach przejechał zaledwie 15 okrążeń i jest mocno z tyłu. Jeszcze w ubiegłym roku powiedziałbym: spokojnie i tak powalczy o pole position. Ale w tym nie jestem tego taki pewien, szczególnie że dość gładkie sesje zaliczyli zarówno Perez jak i Leclerc i to oni dla mnie są dziś faworytami.

W czwartek Carlos Sainz uderzył się bardzo mocno w głowę i rozciął ją. Można było mieć nadzieję, że to ostatni jego crash w Miami, ale niestety nie. Hiszpan trzeci weekend z rzędu uszkadza swój samochód i również stawia się w bardzo niekorzystnej sytuacji.

Po piątku wszyscy pytają, czy to już powrót Mercedesa. Byłbym ostrożny z takimi tezami, szczególnie że podskakiwanie auta wróciło w drugim treningu. Można jednak powiedzieć, że Mercedes jest bliżej trzeciego rzędu niż był jeszcze 2 tygodnie temu. Być może znów uda im się wykorzystać błędy innych. Nie przeceniałbym najlepszego czasu Russella w 2. treningu, choć widać od razu rosnącą pewność siebie Anglika. A tylko mając ją będzie w stanie walczyć jak równy z równym z Hamiltonem.

Poza nielicznymi wyjątkami, widać było wczoraj przewagę doświadczenia, a tymi, którzy zaskoczyli byli Gasly czy Ricciardo. Dalej niż zwykle są McLareny i Alpine, jednak mam nieodparte wrażenie, że bardzo mało możemy wyczytać po piątku na temat tempa poszczególnych bolidów. Trzeba poczekać do dzisiejszych kwalifikacji.

Vlog

 

Zapraszam na godz. 12:00 na małą „odprawę” przed wyścigiem WEC na Spa oraz kwalifikacjami Formuły 1 w Miami.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi