Przy okazji Kongresu Impact`22, w której aktywny udział bierze Robert Kubica, PKN Orlen zaprezentował liczby dotyczące ekwiwalentu reklamowego ze sponsoringu Alfy Romeo w ubiegłym sezonie. Jutro opowie o tym nieco sam kierowca, a od dziś na terenie Poznań Congress Centre można oglądać jego auto.
Miliard. A ile z F1?
Wraz z kongresem, PKN Orlen podsumował ubiegły rok jeżeli chodzi o ekwiwalent medialny za sponsoring sportowy. Jak czytamy w informacji prasowej koncernu, wyniósł on w ubiegłym roku miliard złotych. Największy udział w tym miała obecność w Formule 1.
„Flagowym projektem PKN ORLEN jest współpraca z zespołem Formuły 1 – Alfa Romeo F1 Team ORLEN oraz wsparcie Roberta Kubicy, które w zeszłym roku wygenerowało ekwiwalent mediowy na poziomie ok. 650 mln zł. Koncern sponsoruje również dwukrotnego żużlowego mistrza świata – Bartosza Zmarzlika, zawodników występujących w Rajdzie Dakar, Bartłomieja Marszałka startującego w wodnej Formule 1 oraz kierowców wyścigowych – Mikołaja Marczyka i Kacpra Wróblewskiego. Markę ORLEN promują również reprezentacje narodowe w siatkówce, lekkiej atletyce, a także drużyny m.in. piłki nożnej i piłki ręcznej, cieszące się ogromną popularnością wśród polskich kibiców” – pisze Orlen
„Budujemy silny koncern multienergetyczny, który będzie miał mocną pozycję w Europie Środkowej i konsekwentnie maksymalizował zyski, z korzyścią dla polskiej gospodarki. Skutecznym narzędziem wspierającym nasze cele biznesowe jest działalność sponsoringowa. W jej wyniku, tylko w 2021 roku Grupa ORLEN w Polsce i za granicą wypracowała łączny ekwiwalent mediowy na poziomie ponad 1 mld zł. To najlepiej pokazuje, że sponsoring należy traktować nie tylko jako bardzo skuteczne narzędzie do wzmacniania rozpoznawalności marki, ale też jako długofalową inwestycję. Jesteśmy firmą globalną, 50 proc. przychodów przynoszą aktywności zagraniczne i tak postrzegamy oraz budujemy wizerunek naszej marki. Stąd m.in. nasza obecność w Formule 1 i współpraca z zespołem Alfa Romeo F1 Team ORLEN, dzięki której docieramy do milionów kibiców i potencjalnych klientów na całym świecie – komentuje te liczby Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Jak pisze Orlen, „koncern w ostatnich czterech latach zwiększył o 120 proc. inwestycje w sport. Wzrosła też liczba wspieranych sportowców – z 10 w 2018 r. do 80 w 2021 r. Sponsoring obejmuje także około 70 klubów sportowych, 6 związków i 2 komitety. Działania prowadzone przez koncern przynoszą oczekiwane efekty. Aż 7 na 10 Polaków, według badania pracowni ARC Rynek i Opinia, zadeklarowało, że dzięki zaangażowaniu koncernu w sponsoring sportu, wyżej ocenia markę ORLEN. Ponadto klienci, którzy kojarzą koncern ze sportem, znacznie chętniej odwiedzają stacje ORLEN i korzystają z ich usług”.
Jutro panel
Dziś Robert Kubica w ramach obowiązków sponsorskich spotkał się z mediami na torze Poznań, gdzie jeździł wraz z zaproszonymi Lamborghini Huracan Supertrofeo. Materiały z tych jazd zobaczycie tutaj.
Jutro Kubica będzie jednym z mówców podczas panelu kongresu. Początek spotkania z nim o godz. 10:30, a transmisję live będziecie mogli obejrzeć na blogu.
Dziś w takiej rozmowie uczestniczył Bartosz Zmarzlik.
➡️ 12:30-13:00 Bartek Zmarzlik, Talent + Technologia = Sukces
➡️ 14:00-14:30 Małgorzata Hołub-Kowalik, Siła Kobiet
➡️ 15:30-16:00 Patrycja Bereznowska, Ultrasiła https://t.co/gbkl7K9z0Q— ORLEN Team (@TeamORLEN) May 11, 2022
Na terenie Poznań Congress Center (Głogowska 14) oglądać można bolid Alfa Romeo F1 Team Orlen.