KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Ogrom zmian w Ferrari na Barcelonę. Znikną charakterystyczne sidepody?



Podczas gdy Red Bull jest już bliski wykorzystania całego swojego budżetu rozwojowego na sezon 2022, Ferrari dopiero teraz przywiezie duży pakiet zmian w swoim aucie, dający duży zysk czasowy na okrążeniu. Co przygotowali w Maranello?

Ferrari przyatakuje

 

Na najbliższy wyścig – GP Hiszpanii, które odbędzie się w przyszłym tygodniu w Barcelonie, Ferrari przywiezie pełny pakiet poprawek. Taki plan był w Maranello od początku sezonu, a ekipa chciała dać sobie 5 wyścigów na sprawdzenie obecnego bolidu oraz zebranie danych.

Teraz ma przedstawić pakiet obejmujący wiele zmian. Pierwsza będzie dość standardowa – nowe tylne skrzydło bardziej dopasowane do układu toru w Barcelonie.



Ciekawe mogą być zmiany w side-podach, które Ferrari ma w tym sezonie unikalne. Obecne „baseny” czy „akwaria” mają być zoptymalizowane pod kątem efektywności aerodynamicznej. Wprowadzone zostaną również mniejsze poprawki aerodynamiczne, mające obniżyć opony, utrzymując jednak stabilność auta oraz poziom siły docisku.

To jednak nie wszystko. Do Barcelony zostanie przywieziona nowa podłoga, która wraz z nowym tylnym zawieszeniem ma mocno ograniczyć podskakiwanie bolidu na prostych i w szybkich zakrętach. Dzięki temu Ferrari będzie mogło niżej ustawiać samochód.

Nowe komponenty mają dać oszczędność wagi na poziomie 3 kilogramów co oznacza, że Ferrari będzie miało wagę minimalną, wynoszącą 798 kg.

Te wszystkie zmiany mają dać zespołowi około 0,3 sekundy zysku na okrążeniu. Pierwsze „testy” nowych elementów Ferrari przeprowadzi podczas dnia filmowego, który zaplanowano przed Barceloną. Z takiego dnia skorzysta też Mercedes.

Red Bull coraz szybszy, ale…

 

Wszystkie te poprawki to oczywiście odpowiedź Ferrari na coraz lepszą formę Red Bulla. W Miami Verstappen i Perez mieli dysponować bolidem szybszym od 0,2 sekundy.



Jak wylicza portal formu1a.uno, Red Bull od czasu testów w Bahrajnie miał już przyspieszyć swój samochód o sekundę na okrążeniu. Największy udział w tym miało mieć zrzucenie wagi – około 20 kilogramów „nadwagi” co samo w sobie daje około 0,6 na okrążeniu. Pojawiły się też nowe rozwiązania aerodynamiczne z mniejszym oporem.

Dzięki temu, jak uważa Helmut Marko, obecnie Ferrari i Red Bull dysponują identycznymi osiągami samochodów, a ewentualne różnice wynikają z układu toru, warunków na nich panujących oraz dyspozycji kierowców.

Za tą poprawą Red Bulla może kryć się pewien potencjalny problem, na który wskazywał również Mattia Binotto w Miami. Chodzi o limit budżetowy. Szef Ferrari zwrócił uwagę, że jego ekipa jest bardzo bezpieczna jeżeli chodzi o jego wykorzystanie i z pewnością w drugiej części sezonu pieniędzy nie braknie.

W Red Bullu może braknąć. Jak pisze Roberto Chinchero na łamach włoskiej edycji motorsport.com, w Milton Keynes wykorzystali już 75% swojego budżetu przeznaczonego na rozwój. Przesuwać nie za bardzo jest skąd więc pod koniec sezonu ekipie może być trudno wszystko pogodzić. Dużą rolę może odegrać rezerwa przeznaczona na ewentualne koszty napraw. Jeżeli uda się oszczędzić jak najwięcej elementów, a kierowcy nie będą się rozbijać, wówczas sytuacja może stać się mniej napięta.

Źródło: formu`a.uno, it.motorsport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi