Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

Marczyk Gospodarczyk Portugalia 2022

Marczyk i Gospodarczyk na podium w mistrzostwach świata. Znakomity występ w Portugalii



Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk zajęli 2. miejsce w Rajdzie Portugalii w klasie WRC 2 Junior. Załoga ORLEN Team przez całą imprezę walczyła z czołówką, wielokrotnie wygrywała oesy i zanotowała swoje pierwsze podium w mistrzostwach świata WRC.

Rajd Portugalii stanowił 4. rundę Rajdowych Mistrzostw Świata WRC. Po raz drugi na najwyższym poziomie startowali Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk. Przed załogą ORLEN Team było ogromne wyzwanie – ponad 340 kilometrów ścigania. Rozpoczęło się znakomicie. Na superoesie Coimbra Marczyk i Gospodarczyk byli najszybszą załogą z całej kategorii RC2 – pokonali 46 innych załóg w bliźniaczych samochodach i zostali pierwszymi liderami Rajdu Portugalii w klasach WRC 2 Open i WRC 2 Junior.

Załoga ORLEN Team wygrała ogólnie pięć odcinków specjalnych w kategorii juniorskiej. W czasie 16. oesu załoga ORLEN Team wykręciła 3. czas w klasyfikacji generalnej rajdu. Pokonała wszystkie załogi fabryczne w autach najwyższej kategorii Rally1, w tym aktualnego lidera mistrzostw świata Kalle Rovanperę i byłego mistrza świata Otta Tanaka. Podium w klasyfikacji generalnej WRC to ogromny wyczyn.

Ostatecznie Marczyk i Gospodarczyk zajęli 2. miejsce w klasie WRC 2 Junior, 4. miejsce w klasie WRC 2 Open (na 43 załogi startujące w tej kategorii) oraz bardzo wysokie 13. miejsce w klasyfikacji generalnej całego rajdu (na 90 załóg). Pierwsze wygrane odcinki, pierwsze podium, pierwsze prowadzenie w rajdzie – to znakomity prognostyk na przyszłość.



– To wynik zdecydowanie powyżej naszych oczekiwań. Drugie miejsce w mistrzostwach świata juniorów, czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata WRC 2. To jest naprawdę coś niesamowitego. Jestem dumny, że w taki sposób debiutujemy na nawierzchni szutrowej w mistrzostwach świata – mówił na mecie Mikołaj Marczyk.

– To był najtrudniejszy i najdłuższy rajd, w jakim kiedykolwiek braliśmy razem udział. 340 kilometrów ścigania – to naprawdę jest coś! Być na mecie tej imprezy bez większych przygód to naprawdę znakomite uczucie, tym bardziej, że nie wszystkim taka sztuka się udała. Z trasy wypadli chociażby byli mistrzowie świata, najbardziej utytułowani kierowcy w historii tego sportu, czyli Sebastien Loeb i Sebastien Ogier – zauważył kierowca ORLEN Team.

– Niesamowite, zajmujemy drugie miejsce w klasie w naszym debiucie w Rajdzie Portugalii. To było piekielne wyzwanie, mieliśmy mnóstwo problemów, ale ze wszystkimi sobie poradziliśmy. To był niesamowicie trudny rajd, ale jesteśmy szczęśliwi z naszego wyniku. Teraz pora na odpoczynek i przygotowania do kolejnej rundy mistrzostw świata – podsumował Szymon Gospodarczyk.

Kolejnym startem Marczyka i Gospodarczyka będzie 19. Rally Italia Sardegna. Na Sardynii zawodnicy ścigać będą się w dniach 2-5 czerwca. Bazą imprezy tradycyjnie będzie Alghero, a na załogi czeka 308 kilometrów odcinków specjalnych.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Wielkiej Brytanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Monzy WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 1 lipca
godz. 14:00 – 17:00 – Pierwszy trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – Drugi trening F1

Sobota, 2 lipca
godz. 13:00 – 14:00 – 3. trening F1
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 3 lipca
godz. 16:00 – 18:00 – Wyścig F1

Popularne tagi