Ponownie do blogowych stenogramów wybraliście wyścigi kierowców Mercedesa. I choć byli mało aktywni przez radio to ciekawych komunikatów nie zabrakło. Zapraszam do przeczytania.
Lewis Hamilton
Po kilku zakrętach jazdy Hamilton zgłasza, że został uderzony z tyłu. Peter Bonington odpowiedział, że sprawdzają to, a po chwili że „wszystko wygląda OK”.
„Oby tak było” – odpowiada Hamilton, a w kolejnym komunikacie mówi, że jednak coś jest nie tak. Zespół znów odpowiada, że nie widzą żadnych uszkodzeń.
Kierowcy podawane są różnice do Norrisa i Alonso oraz informacje o DRS-ie.
„Definitywnie czuję, że mam jakieś uszkodzenia w lewym tyle” – mówi Hamilton, a zespół odpowiada: „Przyglądamy się, ale nic nie widzimy w tym momencie”.
Lewisowi są podawane różnice do innych kierowców oraz sugestie zmiany ustawień. Hamilton pyta o Valtteriego Bottasa, a gdy podana zostanie mu różnica, narzeka na przegrzewanie prawego przodu. Lewis pyta, gdzie traci do kierowcy Alfy Romeo, a inżynier powiedział, że na wyjściach z zakrętu 5, 14 i 15.
Później inżynier podaje aktualizację dotyczącą straty w poszczególnych zakrętach – 2,3 ale głównie 16 i 17. Inżynier radzi kierowcy by poświęcił prędkość w zakręcie 1 by mieć lepsze zakręty 2. i 3.
„Pace, pace!” – krzyczy Hamilton i „Bono” podaje mu liczby. Kierowca jest pytany o balans i mówi, że trochę się ślizga i ma trochę podsterowności.
Podawane są mu propozycje ustawień oraz informacje o tempie Bottasa i Russella.
Lewis ponownie pyta gdzie traci czas, a inżynier odpowiada, że nadal są to zakręty 2. i 3. ale 17 wygląda lepiej.
„Opony już się przegrzewają” – mówi Lewis, a inżynier mówi: „Widzieliśmy to u George`a, poprawi się”.
Hamiltonowi dostaje radę by hamował wcześniej w zakręcie 17. by miał lepsze wyjście. Na następnym okrążeniu inżynier poprawi to, a podobnie jak na 2 z 3 kolejnych.
Gdy pojawia się wirtualna neutralizacja, Lewis dostaje o tym informację i jest proszony o trzymanie delfy. Jednocześnie Bonington informuje kierowcę, że zostają na torze.
„Co myślisz o tych oponach, zostało 16 okrążeń, George jest w boksie” – mówi inżynier, uprzedzając że jeżeli zjadą, to zostaną wyprzedzeni przez George`a. „On na tych oponach cały czas się poprawiał” – powiedział inżynier. Hamilton pyta, ile on przejechał kółek i dostaje odpowiedź. Potem słyszymy ciekawy komunikat.
„Lewis, it`s James. Rekomendujemy zostanie, ale decyzja należy do ciebie, potrzebujemy decyzji teraz”. Lewis dopytuje ile tracą opony twarde na okrążeniu. Bono odpowiada, że około 0,3 – 0,4 sekundy.
„Ostatnia szansa na pit-stop” – słyszy Lewis. „Nie zostawiajcie mi tego, wy wiecie więcej. Nie chcę stracić pozycji” – odpowiada. „OK, rekomendujemy zostanie więc zostań” – mówi inżynier.
Lewis potem pyta potem jeszcze, czy ma uszkodzenia i czy za nim jest AlphaTauri. Słyszy odpowiedź oraz rekomendację zmiany ustawień.
Po wznowieniu, Hamilton dostaje informacje na temat sytuacji na torze, po czym mówi: „Strategia nie była dla mnie dziś łaskawa”. W jednym z kolejnych komunikatów inżynier mówi, że George dostał polecenie przepuszczenia Lewisa”.
Gdy Lewis jeszcze raz straci pozycję, powie przez radio: „Nie mam przyczepności”.
Hamilton dostanie polecenie zmiany ustawień. Po minięciu linii mety inżynier powie: „Brawo chłopie, 6 miejsce, dobra robota, brakło szczęścia”. Sam jednak nie odpowie w żaden sposób.
Russell
Po starcie Russell dostaje informację, że ma dostępny przycisk overtake. Słyszy również, że 0,6 sekundy za nim jest Alex Albon.
„DRS będzie aktywny na końcu tego okrążenia” – mówi inżynier. Anglik często dostaje polecenia zmiany ustawień. Kierowca skarży się, że ma problemy ze złapaniem się w DRS. Podawane są mu czasy oraz propozycje zmiany ustawień.
Na 8. okrążeniu wyprzedza go Alex Albon, a Russell narzeka na brak przyczepności oraz działanie skrzyni biegów.
Kierowca jest zachęcany do wyprzedzania i słyszy, że przed jadącymi przed nim Ricciardo i Tsunodą jest czyste powietrze.
„Te opony nie wydają się dobre, przyglądamy się panowi B” – mówi inżynier. Potem jednak tempo Russella na tle rywali poprawia się. Na 14. kółku George dostaje polecenie Lift and Coast oraz informację, że może już cisnąć na tych oponach.
Cały czas podawane są mu różnice do innych kierowców, a na 19. okrążeniu słyszy, że są w normie jeżeli chodzi o cel pit-stopu. „Jedziesz na 7. miejscu, Lewis jest 14 sekudn z przodu” – mówi inżynier, dodając polecenie zmiany ustawień.
„Perez z przodu ma problemy, jest w zakręcie 3” – mówi inżynier gdy Meksykanin straci kilka sekund na jednym okrążeniu za sprawą awarii sensora.
Inżynier mówi o podwójnych żółtych flagach, ale kierowca ich nie widzi i mówi o tym. Russell ponownie narzeka na agresywną zmianę biegów.
„Jak tempo w porównaniu z innymi walczącymi z nami?” – pyta Russell. Inżynier odpowiada, że dobrze, a inni kierowcy walczą ze sobą.
Kierowca jest proszony o informację o oponach i mówi, że bez zmian, dobrze. „Rozumiem, że nie potrzeba zmiany skrzydła?” – mówi inżynier i Russell potwierdza.
„Robisz świetną pracę jeżeli chodzi o okna SC i VSC. Valtteri w Boksach, powinieneś być 1-1,5 sekundy przed nim po wyjeździe” – mówi inżynier i potwierdza się to.
„Jedziesz tempem Lewisa, powinieneś utrzymać za sobą Valtteriego. Przewaga stabilna 2,5 sekundy” – mówi inżynier.
George słyszy, że celują w zjazd 6 okrążeń później niż pierwotnie zakładano.
„Myślę, ze mogę jechać dłużej, opony są dobre” – mówi Russell. „Ook, daj znać kiedy się pogorszą” – odpowiada inżynier.
„Mamy już wszystkich za sobą, gdy zjedziemy będziesz na 7. miejscu, 15 sekund za Lewisem” – słyszy Russell. Inżynier dodaje, że w końcówce po zjeździe mogą powalczyć o najlepszy czas okrążenia wyścigu.
„Może po prostu jeźdźmy i zobaczymy czy będzie VSC lub coś takiego” – proponuje Russell. Niedługo potem inżynier mówi: „Uważaj, może być VSC, podwójna żółta, VSC, VSC! Zjeżdżaj, zjeżdżaj!”.
Gdy Russell wyjeżdża, jest proszony o trzymanie się delty. Kierowca dostaje informację, kto gdzie jest i na jakich oponach jadą kierowcy przed nim. Co ciekawe, George dostanie informację, że Lewis Hamilton jest w garażu, jednak potem następuje korekta tej wiadomości. Russell ma pracować nad oponami i hamulcami oraz dostaje informację, żę na torze jest dużo kawałków rozbitych aut.
„Perez jest na nowych pośrednich, ale ma wiele problemów” – mówi inżynier, a Russell pyta czy temperatury są ok.
Pod koniec neutralizacji kierowca jest proszony o mocne schłodzenie silnika. Niedługo po restarce dostanie informację, że może cisnąć.
„Z przodu mogą być kary” – mówi inżynier Russella, ale potem dodaje: „George, musisz oddać miejsce Lewisowi bo wyprzedziłeś go poza torem. Jak tylko cię wyprzedzi, możesz go atakować”.
„4 okrążenia do końca, możesz atakować” – powie inżynier w jednym z kolejnych komunikatów oraz doda, jakie jest najszybsze okrążenie wyścigu.
„P5, dobra jazda” – powie inżynier.
„Uff, dobry powrót! Brawo!” – odpowie kierowca i dostanie polecenie zmiany ustawień. Potem przedstawiona zostanie mu kolejność na mecie z podkreśleniem, że Williams zdobył punkt.
Inni
Tak przedstawiały się komunikaty innych zawodników na mecie:
To najciekawsze onboardy kierowców z GP Miami:
A to zestawienie najciekawszych komunikatów wybranych przez Formułę 1: