KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

„Lewis it`s James” i jazda do VSC – GP Miami z Russellem i Hamiltonem



Ponownie do blogowych stenogramów wybraliście wyścigi kierowców Mercedesa. I choć byli mało aktywni przez radio to ciekawych komunikatów nie zabrakło. Zapraszam do przeczytania.

Lewis Hamilton

 

Po kilku zakrętach jazdy Hamilton zgłasza, że został uderzony z tyłu. Peter Bonington odpowiedział, że sprawdzają to, a po chwili że „wszystko wygląda OK”.

„Oby tak było” – odpowiada Hamilton, a w kolejnym komunikacie mówi, że jednak coś jest nie tak. Zespół znów odpowiada, że nie widzą żadnych uszkodzeń.

Kierowcy podawane są różnice do Norrisa i Alonso oraz informacje o DRS-ie.



„Definitywnie czuję, że mam jakieś uszkodzenia w lewym tyle” – mówi Hamilton, a zespół odpowiada: „Przyglądamy się, ale nic nie widzimy w tym momencie”.

Lewisowi są podawane różnice do innych kierowców oraz sugestie zmiany ustawień. Hamilton pyta o Valtteriego Bottasa, a gdy podana zostanie mu różnica, narzeka na przegrzewanie prawego przodu. Lewis pyta, gdzie traci do kierowcy Alfy Romeo, a inżynier powiedział, że na wyjściach z zakrętu 5, 14 i 15.

Później inżynier podaje aktualizację dotyczącą straty w poszczególnych zakrętach – 2,3 ale głównie 16 i 17. Inżynier radzi kierowcy by poświęcił prędkość w zakręcie 1 by mieć lepsze zakręty 2. i 3.

„Pace, pace!” – krzyczy Hamilton i „Bono” podaje mu liczby. Kierowca jest pytany o balans i mówi, że trochę się ślizga i ma trochę podsterowności.

Podawane są mu propozycje ustawień oraz informacje o tempie Bottasa i Russella.

Lewis ponownie pyta gdzie traci czas, a inżynier odpowiada, że nadal są to zakręty 2. i 3. ale 17 wygląda lepiej.



„Opony już się przegrzewają” – mówi Lewis, a inżynier mówi: „Widzieliśmy to u George`a, poprawi się”.

Hamiltonowi dostaje radę by hamował wcześniej w zakręcie 17. by miał lepsze wyjście. Na następnym okrążeniu inżynier poprawi to, a podobnie jak na 2 z 3 kolejnych.

Gdy pojawia się wirtualna neutralizacja, Lewis dostaje o tym informację i jest proszony o trzymanie delfy. Jednocześnie Bonington informuje kierowcę, że zostają na torze.

„Co myślisz o tych oponach, zostało 16 okrążeń, George jest w boksie” – mówi inżynier, uprzedzając że jeżeli zjadą, to zostaną wyprzedzeni przez George`a. „On na tych oponach cały czas się poprawiał” – powiedział inżynier. Hamilton pyta, ile on przejechał kółek i dostaje odpowiedź. Potem słyszymy ciekawy komunikat.

„Lewis, it`s James. Rekomendujemy zostanie, ale decyzja należy do ciebie, potrzebujemy decyzji teraz”. Lewis dopytuje ile tracą opony twarde na okrążeniu. Bono odpowiada, że około 0,3 – 0,4 sekundy.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

„Ostatnia szansa na pit-stop” – słyszy Lewis. „Nie zostawiajcie mi tego, wy wiecie więcej. Nie chcę stracić pozycji” – odpowiada. „OK, rekomendujemy zostanie więc zostań” – mówi inżynier.

Lewis potem pyta potem jeszcze, czy ma uszkodzenia i czy za nim jest AlphaTauri. Słyszy odpowiedź oraz rekomendację zmiany ustawień.

Po wznowieniu, Hamilton dostaje informacje na temat sytuacji na torze, po czym mówi: „Strategia nie była dla mnie dziś łaskawa”. W jednym z kolejnych komunikatów inżynier mówi, że George dostał polecenie przepuszczenia Lewisa”.

Gdy Lewis jeszcze raz straci pozycję, powie przez radio: „Nie mam przyczepności”.

Hamilton dostanie polecenie zmiany ustawień. Po minięciu linii mety inżynier powie: „Brawo chłopie, 6 miejsce, dobra robota, brakło szczęścia”. Sam jednak nie odpowie w żaden sposób.

Russell

 

Po starcie Russell dostaje informację, że ma dostępny przycisk overtake. Słyszy również, że 0,6 sekundy za nim jest Alex Albon.



„DRS będzie aktywny na końcu tego okrążenia” – mówi inżynier. Anglik często dostaje polecenia zmiany ustawień. Kierowca skarży się, że ma problemy ze złapaniem się w DRS. Podawane są mu czasy oraz propozycje zmiany ustawień.

Na 8. okrążeniu wyprzedza go Alex Albon, a Russell narzeka na brak przyczepności oraz działanie skrzyni biegów.

Kierowca jest zachęcany do wyprzedzania i słyszy, że przed jadącymi przed nim Ricciardo i Tsunodą jest czyste powietrze.

„Te opony nie wydają się dobre, przyglądamy się panowi B” – mówi inżynier. Potem jednak tempo Russella na tle rywali poprawia się. Na 14. kółku George dostaje polecenie Lift and Coast oraz informację, że może już cisnąć na tych oponach.

Cały czas podawane są mu różnice do innych kierowców, a na 19. okrążeniu słyszy, że są w normie jeżeli chodzi o cel pit-stopu. „Jedziesz na 7. miejscu, Lewis jest 14 sekudn z przodu” – mówi inżynier, dodając polecenie zmiany ustawień.

„Perez z przodu ma problemy, jest w zakręcie 3” – mówi inżynier gdy Meksykanin straci kilka sekund na jednym okrążeniu za sprawą awarii sensora.

Inżynier mówi o podwójnych żółtych flagach, ale kierowca ich nie widzi i mówi o tym. Russell ponownie narzeka na agresywną zmianę biegów.

baner formula drive wpis

„Jak tempo w porównaniu z innymi walczącymi z nami?” – pyta Russell. Inżynier odpowiada, że dobrze, a inni kierowcy walczą ze sobą.

Kierowca jest proszony o informację o oponach i mówi, że bez zmian, dobrze. „Rozumiem, że nie potrzeba zmiany skrzydła?” – mówi inżynier i Russell potwierdza.

„Robisz świetną pracę jeżeli chodzi o okna SC i VSC. Valtteri w Boksach, powinieneś być 1-1,5 sekundy przed nim po wyjeździe” – mówi inżynier i potwierdza się to.

„Jedziesz tempem Lewisa, powinieneś utrzymać za sobą Valtteriego. Przewaga stabilna 2,5 sekundy” – mówi inżynier.

George słyszy, że celują w zjazd 6 okrążeń później niż pierwotnie zakładano.

„Myślę, ze mogę jechać dłużej, opony są dobre” – mówi Russell. „Ook, daj znać kiedy się pogorszą” – odpowiada inżynier.

„Mamy już wszystkich za sobą, gdy zjedziemy będziesz na 7. miejscu, 15 sekund za Lewisem” – słyszy Russell. Inżynier dodaje, że w końcówce po zjeździe mogą powalczyć o najlepszy czas okrążenia wyścigu.



„Może po prostu jeźdźmy i zobaczymy czy będzie VSC lub coś takiego” – proponuje Russell. Niedługo potem inżynier mówi: „Uważaj, może być VSC, podwójna żółta, VSC, VSC! Zjeżdżaj, zjeżdżaj!”.

Gdy Russell wyjeżdża, jest proszony o trzymanie się delty. Kierowca dostaje informację, kto gdzie jest i na jakich oponach jadą kierowcy przed nim. Co ciekawe, George dostanie informację, że Lewis Hamilton jest w garażu, jednak potem następuje korekta tej wiadomości. Russell ma pracować nad oponami i hamulcami oraz dostaje informację, żę na torze jest dużo kawałków rozbitych aut.

„Perez jest na nowych pośrednich, ale ma wiele problemów” – mówi inżynier, a Russell pyta czy temperatury są ok.

Pod koniec neutralizacji kierowca jest proszony o mocne schłodzenie silnika. Niedługo po restarce dostanie informację, że może cisnąć.

„Z przodu mogą być kary” – mówi inżynier Russella, ale potem dodaje: „George, musisz oddać miejsce Lewisowi bo wyprzedziłeś go poza torem. Jak tylko cię wyprzedzi, możesz go atakować”.

„4 okrążenia do końca, możesz atakować” – powie inżynier w jednym z kolejnych komunikatów oraz doda, jakie jest najszybsze okrążenie wyścigu.

„P5, dobra jazda” – powie inżynier.



„Uff, dobry powrót! Brawo!” – odpowie kierowca i dostanie polecenie zmiany ustawień. Potem przedstawiona zostanie mu kolejność na mecie z podkreśleniem, że Williams zdobył punkt.

Inni

 

Tak przedstawiały się komunikaty innych zawodników na mecie:

To najciekawsze onboardy kierowców z GP Miami:

A to zestawienie najciekawszych komunikatów wybranych przez Formułę 1:

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Tik Tok, LinkedIn i Twitch!

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi