KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Leclerc rywalem Leclerca w kwalifikacjach w Monako



Nie, w tytule nie popełniłem kolejnej z moich pomyłek. To wniosek po dzisiejszych treningach przed Grand Prix Monako po których Ferrari wydaje się najmocniejsze. Zapraszam na podsumowanie.

Wyniki

 

Pierwszy trening:

Wyniki 1 treningu GP Monako 2022

Czasy sektorów:

W pierwszym treningu Leclerc miał najlepszy czas, ale w żadnym sektorze nie był najszybszy.



Sektory 2 trening

Skrót

Drugi trening:

Wyniki drugiego treningu GP Monako 2022

Czasy sektorów:

W drugiej sesji Leclerc był zdecydowanie najszybszy w 1. sektorze, ale stracił sporo do Sainza w środkowym.

2gi tr sek

Skrót

Opony



oponyyya

Ode mnie

Dość czyste sesje za nami w Monako, a wraz z nimi pierwsza próba nowej negeracji aut Formuły 1. Wygląda ona dość standardowo, choć było kilka problemów.

Na czele Ferrari w osobie Charlesa Leclerca. Był on najszybszy w obu sesjach, choć w drugiej – bardziej reprezentatywnej – bardzo zbliżony czas uzyskał Carlos Sainz.

W kwalifikacjach w Monako zdarzyć może się wiele – przyblokowanie przez rywali, czerwona flaga, własny błąd. I wydaje się, że tylko te losowe wydarzenia mogą pokrzyżować plany Charlesa Leclerca na start z pole position w Monako. „Gospodarz” jest w świetnej formie i wykorzystuje potencjał swojego auta. Ferrari było dziś najpewniejsze, korzystało ze swoich wysokich prędkości w ciasnych zakrętach i możliwości atakowania krawężników.

Obserwując jazdę Leclarca, miałem wrażenie, że jeździ dość zachowawczo. Zapewne to będzie mu w ten weekend przyświecało – podjąć jak najmniej ryzyka podczas zdobywania pole position. Wydaje mi się, że osiągnięcie mety będzie w ten weekend priorytetem dla Monakijczyka.



Próbować wykorzystać to mógłby Carlos Sainz, dysponujący równie dobrym sprzętem. Atakując musiałby jednak dużo zaryzykować, a jemu po ostatnich wpadkach również bardzo zależy na przejechaniu czystego weekendu.

W tej sytuacji Red Bull powinien mieć szanse, ale wygląda na to, że są za daleko i nie mają tak pewnego auta. Widzieliśmy dziś, jak ślizgał się Max Verstappen. W obu sesjach był on wolniejszy od Pereza, co – z całym szacunkiem dla Meksykanina – może wskazywać na to, że Red Bull ma jeszcze rezerwy. Sergio jechał dziś, jakby chciał coś udowodnić po Barcelonie. To dobrze i mam nadzieję, że również w Monako pokaże się z dobrej strony.

Z pewnością czaka nas ciekawa sesja kwalifikacyjna.

Ponownie przeciętne tempo kwalifikacyjne miał Mercedes. A przecież czasówka to w Monako kluczowa sprawa. Hamilton i Russell muszą wspólnie z zespołem przezwyciężyć problemy z odbijaniem auta i dać z siebie wszystko w kwalifikacjach. Jeżeli zajmą trzeci rząd na starcie, będą w sytuacji, w której mogą wykorzystać błędy rywali i swoje świetne tempo wyścigowe.

Przed Mercedesem jest McLaren, który ma problemy innej natury. Lando Norris wciąż jedzie z gorączką i choć czuje się lepiej niż przed tygodniem to jakiekolwiek zaburzenia koncentracji na tym torze jak Monako mogą być bardzo kosztowne. Daniel Ricciardo natomiast dziś rozbił bolid i był wolniejszy od Norrisa i po takiej przygodzie będzie mu trudno ponownie nabrać pewności siebie. Zapowiada się kolejny trudny weekend, choć trzeba powiecieć, że McLaren wydaje się tu mocny.

baner formula drive wpis

Warto zwrócić uwagę na wysokie miejsca Pierra Gasly. To wspomnienia z ubiegłego sezonu, gdy 6. czy 7. miejsca były standardem w jego wykonaniu. Eksperci przewidują, że możemy mieć ekipy, które w Monako – za sprawą konfiguracji toru – będą spisywać się lepiej niż na innych obiektach – czy jednym z takich zespołów będzie AlphaTauri?

Dwa razy 9. miejsce Sebastiana Vettela może być albo wynikiem lepszej formy Astona na tym torze, albo doświadczenia niemieckiego kierowcy. Po piątku można jednak zaryzykować stwierdzenie, że przynajmniej Vettel może namieszać w walce w czołówce.

Fatalnie dziś można ocenić dwie ekipy – Alpine i Alfę Romeo. Szczególnie ten drugi zespół był typowany w Monako do powalczenia, a tymczasem ich najlepsze miejsce to 13. Znów były problemy techniczne, a na takim torze jak Monako, strata całej sesji kosztuje wiele. Jutro powinno być lepiej ale raczej nie na taki start weekendu liczyli w Hinwil.

Przeciętnie dziś również Haasy, gdzie znów pojawiły się problemy techniczne. W przypadku Williamsa podobne miejsca jak Haasa można uznać za dobre niezłe osiągnięcia.

Ratunkiem dla wielu ekip w wyścigu może być znaczne ochłodzenie przewidywane na niedzielę w Monako. Zagadką nadal są opady deszczu. Mogą nam one wszystko wymieszać.

Dziś i jutro niestety vlogów nie będzie, być może zapowiemy sobie wyścig w niedzielę około południa.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi