KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
lamborghini lmdh

Lamborghini wchodzi do WEC i IMSA. Prema i Iron Lynx pomogą?



Kolejna dobra informacja dla wyścigów długodystansowych – Lamborghini ogłosiło dziś, że wchodzi do dwóch serii wyścigowych z prototypem LMDh od sezonu 2024. Będą nimi WEC i IMSA, a włoski producent może skorzystać przy tym z pomocy rodzimych Premy i Iron Lynx.

O wejściu „Lambo” do serii mówiło się już od dłuższego czasu, a oficjalne potwierdzenie zostało przesunięte w sumie o 2 lata.

Lamborghini zostanie szóstym producentem, który przygotuje prototypy dla WEC i IMSA. Włosi przygotują swój własny silnik i prawdopodobnie skorzystają z nadwozia Ligiera.

Władze marki uważają wejście do tych serii za logiczny krok w swoim programie motorsportowym, który chcą wykonać bez dużego wzrostu obecnych nakładów na motorsport. Oznacza to połączenie programu ze startami klienckimi. Mówi o tym Giorgio Sanna – szef motorsportu Lamborghini w rozmowie z Auto Motor und Sport.



„Nasza filozofia jest oparta na podejściu klienckim, prezentowaliśmy ją w autach GT3 i zrobimy to w LMDh. Oznacza to, że nie będziemy wchodzić do tych serii w pełni fabrycznymi zespołami, ale będziemy identyfikować się z kilkoma zespołami WEC i IMSA, z którymi będziemy ściśle współpracować” – mówi Sanna.

Nie wiadomo jeszcze jakie będą to ekipy, jednak AMuS sugeruje, że będzie to grupa Lynx/Prema.

„W padoku krążą plotki na temat współpracy pomiędzy Iron Lynx/Premą a Lamborghini. Oczywiście władze Lamborghini milczą na ten temat. […] Na Sebring słyszeliśmy, że Iron Lynx chce wejść do topowej klasy wyścigów Długodystansowych z `dobrze znanym producentem`. IronLynx pręży muskuły, a w tle mówi się, że władze tego zespołu wyścigowego myślą o zakupie zespołu F1 przy jednoczesnym wzroście zaangażowania w wyścigi długodystansowe” – pisze Auto Motor und Sport.



„Takie połączenie byłoby idealne dla małego producenta jak Lamborghini, miałoby też sens dla IronLynx i Premy. Póki co to jednak spekulacja” – dodają niemieccy dziennikarze.

Przypomnę, że kategoria LMDh będzie jedną z dwóch najwyższych kategorii wyścigów długodystansowych od sezonu 2023. Pierwszą będą stanowiły Hypercary, których przygotowanie oprócz Toyoty zapowiedziały Glickenhaus, Peugeot, Vanwall/ByKolles oraz Ferrari.

W LMDh pojadą natomiast Acura, BMW, Cadillac, Porsche, Alpine i Lamborghini. Te dwie ostatnie zrobią to od sezonu 2024. Wstrzymany obecnie jest program Audi.

Źródło: Auto Motor und Sport



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi