O godz. 13:00 Robert Kubica i Prema ruszą z 4. pola startowego do 6h Spa – drugiej tegorocznej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata. Spodziewam się walki o zwycięstwo, ale trzeba będzie zrobić wszystko perfekcyjnie i mieć trochę szczęścia – a to nie udało się wczoraj. Zapraszam na podsumowanie.
Wyniki
Ustawienie na starcie
Teoretycznie jako ten, który będzie zaczynał wyścig Premy wskazany jest Lorenzo Colombo.
Prędkości
Oto zestawienie obejmujące cały weekend. W Premie brakuje tej prędkości maksymalnej co może mieć spore znaczenie przy wyprzedzaniu.
Sektory
Skrót
Pogoda
To może być deszczowy wyścig lub wyścig z przelotnymi opadami co może wprowadzić loteryjność. Spójrzcie na prognozę na dziś:
Ode mnie
Wyścig na Spa to zawsze wyścig na Spa – niezależnie w jakiej serii. Wiem, że Wasze zainteresowanie długimi dystansami nie jest ogromne, ale według mnie dziś może być bardzo ciekawie, nie tylko ze względu na pogodę.
Stawka LMP2 jest bardzo blisko siebie i de facto możemy wskazać 5 ekip, które mają duże szanse na zwycięstwo. W kwalifikacjach w 1 sekundzie mieliśmy aż 10 ekip, a przecież jedziemy na 7-kilometrowym Spa. Jeden mały błąd dziś, jedna przestrzelona decyzja strategiczna, będzie oznaczała duży spadek w klasyfikacji.
Widać, że Prema Orlen Team ma tempo na walkę o zwycięstwo, ma też 3 bardzo dobrych i równych kierowców, choć Lorenzo Colombo musi nadal udowadniać swoją wartość. Takiego komfortu nie ma w innych ekipach i dziś nastawiam się na walkę Kubicy o zwycięstwo, a planem minimum jest podium.
Kwalifikacje nie poszły po ich myśli bo Deletraz zaliczył wizytę w żwirze i nie wyjechał na drugie okrążenie.
Wyścig zapewne zacznie Polak i będzie ważne by spróbować powalczyć na starcie o wyższą pozycję, dającą nieco więcej spokoju. W treningach widać było, że tempo wyścigowe Premy jest niezłe choć nie rewelacyjne.
Nie ma w gronie kandydatów do zwycięstwa raczej AF Corse, które jest ekipą „Pro-Am” z amatorem za kierownicą, jednak warto poświęcić chwilę ich wczorajszemu pole position. Jest to ekipa, która przygotowuje program Hypercarów dla Ferrari i po wynikach widać, że robią dobrą robotę przy wsparciu fabryki mając bardzo szybkie auto.
Niestety te kwalifikacje nie poszły po myśli Inter Europol Competition. Kontakt na samym początku z United Autosport to duży błąd Gutierreza, a 12. miejsce nie jest na miarę oczekiwań naszej ekipy. Dziwi mnie, że za kółkiem nie siedział Alex Brundle. Dziś cel minimum to wejście do pierwszej 8-ki. Powalczyć o coś więcej będzie bardzo trudno.
A w Hypercarach z pole position startuje Glickenhaus, co też dodaje smaczku rywalizacji w tej kategorii.
Chyba nie trzeba mówić, że jeżeli Prema chce walczyć w tym sezonie o mistrzostwo w LMP2 to musi dowieźć bardzo wysokie punkty.
Vlog
Zapraszam na godz. 12:00 na małą „odprawę” przed wyścigiem WEC na Spa oraz kwalifikacjami Formuły 1 w Miami.