KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Jest duże ryzyko, że tor Spa zniknie z kalendarza F1



Po raz kolejny pojawiają się doniesienia, że Formuła 1 może pozegnać jeden ze swoich koronnych wyścigów – Grand Prix Belgii. Nie wszystko jest jeszcze stracone, ale organizatorzy muszą mocno walczyć by utrzymać swoje grand prix.

Umowa toru Spa na organizację wyścigu Formuły 1 kończy się w tym sezonie. Belgijski tor wnosi jedną z najmniejszych opłat za organizację rundy mistrzostw świata. Nieoficjalnie mówi się, że jest to około $22 mln. Mniej płacą tylko 3 tory: Imola ($20 mln), Monako ($15 mln) i Miami (barter).

Właśnie kwestie niewystarczającej opłaty od toru mają być jedną z najważniejszych przyczyn zagrożenia miejsca w kalendarzu zajmowanego przez Spa.

Jak informuje de Telegraaf, promotor GP Belgii prowadzi rozmowy z władzami F1 na temat przedłużenia kontraktu, ale wiele zależy od sytuacji w innych krajach.



„W przyszłym roku Chiny, Katar i Las Vegas zostaną dodane do kalendarza. To również oznacza, że jeden z obecnych wyścigów zniknie z kalendarza bo maksymalna liczba rund w sezonie to 24. Zarządzający Formułą 1 liczą również na dodanie w 2024 roku wyścigu w RPA – na torze Kyalami obok Johannesburg. Pojawiają się plotki, że ten wyścig może zostać dodany do kalendarza jeszcze wcześniej – w przyszłym roku” – pisze de Telegraaf.

Holendrzy powołują się na słowa Stefano Domenicaliego, który daje przykład wyścigów w Miami na Zandvoort, kreujących dużo rozrywki wokół wyścigu i to ma być nowy standard w Formule 1.

„Piękne, oldschoolowe tory same w sobie nie wystarczają już Formule 1” – pisze de Telegraaf.

Według Holendrów, losy Grand Prix Belgii w dużej mierze zależą od sytuacji z koronawirusem w Chinach, gdzie nadal obowiązują duże ograniczenia oraz od otoczki i odbioru tegorocznej rywalizacji na torze Spa.



Warto przypomnieć, że tor Spa zakończył w tym roku wielką modernizację z przebudową wielu zakrętów, budową pułapek żwirowych i dodatkowych trybun, w tym spektakularnej na szczycie sekcji Eau Rouge/Radillon. Kosztowała €80 mln.

Tak wygląda obecna długość umów torów z władzami F1 na organizację wyścigów:

KrajTorDomniemana opłataKoniec kontraktu
AustriaRed Bull Ring25 mln $2023
BelgiaSpa22 mln $2023
AzerbejdżanBaku55 mln $2024
Wielka BrytaniaSilverstone25 mln $2024
WłochyMonza25 mln $2024
JaponiaSuzuka25 mln $2024
HolandiaZandvoort32 mln $2025
MonakoMonte Carlo15 mln $2025
Arabia SaudyjskaJeddah55 mln $2025
WłochyImola20 mln $2025
USALas Vegas?2025
BrazyliaInterlagos25 mln $2025
ChinyShanghai50 mln $2025
MeksykH. Rodriguez25 mln $2025
USAAustin25 mln $2026
HiszpaniaBarcelona25 mln $2026
WęgryHungaroring40 mln $2027
SingapurMarina Bay35 mln $2028
KanadaMontreal30 mln $2029
Abu DhabiYas Marina40 mln $2030
USAMiamiWspółpraca2031
KatarLosail55 mln $2031
AustraliaAlbert Park35 mln $2035
BahrajnSakhir45 mln $2036

Źródło: de.telegraaf.nl



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi