KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Testy F1 w Bahrajnie

Harmonogram, transmisje, składy

blank

Jest duże ryzyko, że tor Spa zniknie z kalendarza F1



Po raz kolejny pojawiają się doniesienia, że Formuła 1 może pozegnać jeden ze swoich koronnych wyścigów – Grand Prix Belgii. Nie wszystko jest jeszcze stracone, ale organizatorzy muszą mocno walczyć by utrzymać swoje grand prix.

Umowa toru Spa na organizację wyścigu Formuły 1 kończy się w tym sezonie. Belgijski tor wnosi jedną z najmniejszych opłat za organizację rundy mistrzostw świata. Nieoficjalnie mówi się, że jest to około $22 mln. Mniej płacą tylko 3 tory: Imola ($20 mln), Monako ($15 mln) i Miami (barter).

Właśnie kwestie niewystarczającej opłaty od toru mają być jedną z najważniejszych przyczyn zagrożenia miejsca w kalendarzu zajmowanego przez Spa.

Jak informuje de Telegraaf, promotor GP Belgii prowadzi rozmowy z władzami F1 na temat przedłużenia kontraktu, ale wiele zależy od sytuacji w innych krajach.



„W przyszłym roku Chiny, Katar i Las Vegas zostaną dodane do kalendarza. To również oznacza, że jeden z obecnych wyścigów zniknie z kalendarza bo maksymalna liczba rund w sezonie to 24. Zarządzający Formułą 1 liczą również na dodanie w 2024 roku wyścigu w RPA – na torze Kyalami obok Johannesburg. Pojawiają się plotki, że ten wyścig może zostać dodany do kalendarza jeszcze wcześniej – w przyszłym roku” – pisze de Telegraaf.

Holendrzy powołują się na słowa Stefano Domenicaliego, który daje przykład wyścigów w Miami na Zandvoort, kreujących dużo rozrywki wokół wyścigu i to ma być nowy standard w Formule 1.

„Piękne, oldschoolowe tory same w sobie nie wystarczają już Formule 1” – pisze de Telegraaf.

Według Holendrów, losy Grand Prix Belgii w dużej mierze zależą od sytuacji z koronawirusem w Chinach, gdzie nadal obowiązują duże ograniczenia oraz od otoczki i odbioru tegorocznej rywalizacji na torze Spa.



Warto przypomnieć, że tor Spa zakończył w tym roku wielką modernizację z przebudową wielu zakrętów, budową pułapek żwirowych i dodatkowych trybun, w tym spektakularnej na szczycie sekcji Eau Rouge/Radillon. Kosztowała €80 mln.

Tak wygląda obecna długość umów torów z władzami F1 na organizację wyścigów:

KrajTorDomniemana opłataKoniec kontraktu
AustriaRed Bull Ring25 mln $2023
BelgiaSpa22 mln $2023
AzerbejdżanBaku55 mln $2024
Wielka BrytaniaSilverstone25 mln $2024
WłochyMonza25 mln $2024
JaponiaSuzuka25 mln $2024
HolandiaZandvoort32 mln $2025
MonakoMonte Carlo15 mln $2025
Arabia SaudyjskaJeddah55 mln $2025
WłochyImola20 mln $2025
USALas Vegas?2025
BrazyliaInterlagos25 mln $2025
ChinyShanghai50 mln $2025
MeksykH. Rodriguez25 mln $2025
USAAustin25 mln $2026
HiszpaniaBarcelona25 mln $2026
WęgryHungaroring40 mln $2027
SingapurMarina Bay35 mln $2028
KanadaMontreal30 mln $2029
Abu DhabiYas Marina40 mln $2030
USAMiamiWspółpraca2031
KatarLosail55 mln $2031
AustraliaAlbert Park35 mln $2035
BahrajnSakhir45 mln $2036

Źródło: de.telegraaf.nl



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 marca
godz. 08:55 – Trening F3
godz. 12:30 – FP1 F1
godz. 14:00 – Kwalifikacje F3
godz. 16:00 FP2 F1

Sobota, 4 marca
godz. 10:15 – 1. wyścig F3
godz. 12:30 – FP3 F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 5 marca
godz. 09:50 – 2. wyścig F3
godz. 16:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

6h Portimao

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi