KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Australia

Horner straszy opuszczaniem wyścigów, rywale mu nie wierzą



Czyżby w plotkach, że Red Bull wykorzystał już większość swojego budżetu na rozwój w sezonie 2022 było sporo prawdy? Szef ekipy, Christian Horner straszy, że jeżeli przepisy dotyczące limitów budżetowych nie zostaną zluzowane, zespoły będą musiały opuszczać poszczególne wyścigi.

Limit budżetowy w sezonie 2022 wynosi $140 mln, a wobec zmniejszenia liczby wyścigów do 22, on również uległ nieznacznemu obniżeniu. Szalejąca inflacja na całym świecie, przede wszystkim jeżeli chodzi o koszty transportu, sprawia, że ekipy Formuły 1 i cała seria zaczynają liczyć każdy grosz.

„Musimy porozmawiać z FIA, aby zająć się kwestią inflacji, ponieważ myślę, że w zasadzie około siedmiu zespołów musiałoby opuścić ostatnie cztery wyścigi, żeby zmieścić się w limicie budżetowym”. – powiedział Christian Horner po Grand Prix Hiszpanii, cytowany przez espn.com.



„Nie chodzi tylko o duże zespoły. To także zespoły ze środka stawki, które naprawdę zmagają się z problemami z inflacją” – dodaje szef Red Bulla.

Tak katastroficznych wydarzeń nie zakładają szefowie innych ekip. Otmar Szafnauer, szef Alpine mówi, że jego ekipa jest przygotowana na zmiany w budżecie.

“Kiedy ustalaliśmy nasze limity budżetowe przewidzieliśmy nieznaczną inflację. Inflacja nie tylko do nas się skradła. Jeśli my możemy to zrobić, to na pewno inni też. Nie jestem za zwiększeniem limitu” – mówi szef Alpine.



“Kiedy koszty transportu wzrosną o 2,5 lub 3,5 miliona, a budżet na rozwój wynosi 20, to nie możesz mieć 17 milionów na budżet i nadal być poniżej limitu? Możesz. FIA ograniczyła limit na rozwój. Więc jest o wiele łatwiej, jeśli masz pieniądze, udać się do FIA i lobbować, żeby podnieść limit i utrzymać taki sam budżet na rozwój” – dodaje Szafnauer.

Słowa Hornera o opuszczaniu wyścigów skomentował on dość sarkastycznie.

“To pozwoli nam awansować w mistrzostwach. Cieszę się z tego. Powinniśmy to zaplanować, czy to był po prostu żart?” – śmiał się Szafnauer.

Patryk Kucharski

Źródło: espn.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi