KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
2022 Spanish Grand Prix, Friday - Steve Etherington

Hamilton tłumaczy chęć wycofania z wyścigu



Pojechał dziś świetny wyścig mimo początkowych problemów. Lewis Hamilton został wybrany przez kibiców kierowcą dnia, ale nie da się zignorować faktu, że w pewnym momencie chciał wycofać się z rywalizacji.

Hamilton wystartował z 6. miejsca, ale nie ruszył rewelacyjnie i znalazł się w walce z Kevinem Magnussenem. Obaj zderzyli się i spadli na ostatnie miejsca. Hamilton od razu zjawił się w boksie i wrócił na 19. pozycji, 30 sekund za wszystkimi.

Wówczas zasugerował on zespołowi by wycofać się z rywalizacji i „oszczędzić” nowy silnik, zamontowany do jego bolidu wczoraj. Nie zostało to pozytywnie przyjęte przez wielu kibiców, według których Lewis pokazał brak woli walki i obraził się na całą sytuację.



Hamilton po wyścigu tłumaczył, że nie spodziewał się takiego tempa auta i dlatego wolał oszczędzić silnik niż jechać w czołówce.

„Byłem 30 sekund za wszystkimi na pewnym etapie, na przedostatnim miejscu. Biorąc pod uwagę to, co było w Dżuddzie, gdy startowałem z 15. miejsca i miałem problemy z wejściem do pierwszej 10-tki, pomyślałem sobie, że niemożliwym będzie awansować do punktów” – mówił po wyścigu Lewis, cytowany przez racefans.net.

„Mając 30 sekund straty, pomyślałem, że wykorzystam silnik by podróżować sobie na ostatnim miejscu czy poza pierwszą 15-tką co potem w jakiejś fazie sezonu może nas kosztować karę czy coś innego. Nie wiem, czy będziemy mieć problem z niezawodnością, choć dziś widzieliśmy jakiś problem. Ale pomyślałem, że zaoszczędzimy silnik by powalczyć wtedy, gdy będzie do tego lepsza okazja” – dodaje kierowca Mercedesa.



Ostatecznie skończył wyścig na 5. miejscu, zdobywając 10 punktów. Gdyby nie one, w klasyfikacji kierowców wyprzedziliby go Norris i Bottas.

„Cieszę się jednak, że się nie wycofaliśmy co tylko pokazuje, że nigdy nie wolno się poddawać. Zespół powiedział, że walczymy o 8. miejsce. Nie mogłem tego zrozumieć na początku i myślałem, że są super optymistyczni. Powiedziałem sobie jednak, ok, dam z siebie wszystko i zobaczymy co wyjdzie. Okazało się, że dojechaliśmy wyżej niż na 8. miejscu. Miałem trochę pecha pod koniec z silnikiem, ale jestem szczęśliwy, że ukończyliśmy wyścig” – wyjaśnił Hamilton.

Źródło: racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi