KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Testy F1 w Bahrajnie

Harmonogram, transmisje, składy

blank
2022 Spanish Grand Prix, Friday - Steve Etherington

Hamilton tłumaczy chęć wycofania z wyścigu



Pojechał dziś świetny wyścig mimo początkowych problemów. Lewis Hamilton został wybrany przez kibiców kierowcą dnia, ale nie da się zignorować faktu, że w pewnym momencie chciał wycofać się z rywalizacji.

Hamilton wystartował z 6. miejsca, ale nie ruszył rewelacyjnie i znalazł się w walce z Kevinem Magnussenem. Obaj zderzyli się i spadli na ostatnie miejsca. Hamilton od razu zjawił się w boksie i wrócił na 19. pozycji, 30 sekund za wszystkimi.

Wówczas zasugerował on zespołowi by wycofać się z rywalizacji i „oszczędzić” nowy silnik, zamontowany do jego bolidu wczoraj. Nie zostało to pozytywnie przyjęte przez wielu kibiców, według których Lewis pokazał brak woli walki i obraził się na całą sytuację.



Hamilton po wyścigu tłumaczył, że nie spodziewał się takiego tempa auta i dlatego wolał oszczędzić silnik niż jechać w czołówce.

„Byłem 30 sekund za wszystkimi na pewnym etapie, na przedostatnim miejscu. Biorąc pod uwagę to, co było w Dżuddzie, gdy startowałem z 15. miejsca i miałem problemy z wejściem do pierwszej 10-tki, pomyślałem sobie, że niemożliwym będzie awansować do punktów” – mówił po wyścigu Lewis, cytowany przez racefans.net.

„Mając 30 sekund straty, pomyślałem, że wykorzystam silnik by podróżować sobie na ostatnim miejscu czy poza pierwszą 15-tką co potem w jakiejś fazie sezonu może nas kosztować karę czy coś innego. Nie wiem, czy będziemy mieć problem z niezawodnością, choć dziś widzieliśmy jakiś problem. Ale pomyślałem, że zaoszczędzimy silnik by powalczyć wtedy, gdy będzie do tego lepsza okazja” – dodaje kierowca Mercedesa.



Ostatecznie skończył wyścig na 5. miejscu, zdobywając 10 punktów. Gdyby nie one, w klasyfikacji kierowców wyprzedziliby go Norris i Bottas.

„Cieszę się jednak, że się nie wycofaliśmy co tylko pokazuje, że nigdy nie wolno się poddawać. Zespół powiedział, że walczymy o 8. miejsce. Nie mogłem tego zrozumieć na początku i myślałem, że są super optymistyczni. Powiedziałem sobie jednak, ok, dam z siebie wszystko i zobaczymy co wyjdzie. Okazało się, że dojechaliśmy wyżej niż na 8. miejscu. Miałem trochę pecha pod koniec z silnikiem, ale jestem szczęśliwy, że ukończyliśmy wyścig” – wyjaśnił Hamilton.

Źródło: racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 marca
godz. 08:55 – Trening F3
godz. 12:30 – FP1 F1
godz. 14:00 – Kwalifikacje F3
godz. 16:00 FP2 F1

Sobota, 4 marca
godz. 10:15 – 1. wyścig F3
godz. 12:30 – FP3 F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 5 marca
godz. 09:50 – 2. wyścig F3
godz. 16:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

6h Portimao

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi